[Review] Diesel intreaba: "Esti suficient de prost incat sa apari in noul nostru video-catalog?"

Pentru ca "Dare for more" era luat si pentru ca "inovatia in advertising", cu toate cartile care s-au scris pe tema asta, are si ea limitele ei, pentru ca la un moment dat obosesti sa tot cauti idei care nu s-au mai facut, ai putea sa incepi sa folosesti cuvinte cu sensul cu care nu s-au mai folosit. Agentia Anomaly, London a extras primul castigator: cuvantul "stupid". Clientul care a facut cinste cu spatiul media (print, outdoor si online) a fost Diesel. Asa s-a nascut campania "Be stupid", pentru promovarea colectiei Diesel pe 2010.

Sa urmarim acum caile prin care ai putea primi invitatia de nerefuzat de a aparea in videoclipul muzical care va reprezenta catalogul colectiei.

a. S-ar putea sa ai rabdare sa te uiti pana la sfarsit (cand apare URL-ul "diesel.com") la clipul "The Official Be Stupid Philosophy". Are 2 minute si contine manifestul "Be stupid" sub forma de text animat sugestiv, astfel incat sa inteleaga tot prostul sensul cuvintelor. In caz ca nu ai rabdare sa-l urmaresti pe tot, poate te lasa inima (din vreun motiv care mi-e inca necunoscut) sa apesi "more info" si sa citesti manifestul acolo.

Tot la descrierea clipului se gasesc adresele: diesel.com si Facebook.com/Diesel. Daca ajungi in pagina de Facebook si citesti cateva statusuri, s-ar putea sa dai peste provocarea care le-a fost deja facuta celor 300.000 de fani Diesel de pe Facebook: "Esti suficient de prost incat sa apari in noul nostru video-catalog?"

De acolo, ajungi pe recruit.diesel.com si afli ca daca ti-ai facut o formatie, o casuta intr-un copac sau o instalatie, esti eligibil.

Poti face parte din gasca selecta de 100 de "indivizi creativi" din toata lumea care vor aparea in videoclip. Pentru a te inscrie, trebuie doar sa te filmezi facand ceva "stupid". Ti se promite ca videoclipul nu va promova numai noua colectie, dar te va si expune alaturi de "cauza ta creativa", cu link-uri spre blogul/site-ul tau si spre conturile tale din retelele sociale. Adica nu numai ca o sa apari in acelasi catalog cu alti 99 de "prosti", dar sa fii sigur ca o sa si afle toata lumea despre asta.

b. Daca descoperi mai intai printurile - 39 la numar, pe AdsOfTheWorld - sau daca intri pe diesel.com:

si de acolo in pagina campaniei, unde, jos de tot, gasesti "view campaign") poti afla de ce e mult mai misto sa fii prost decat destept. Se pare ca prostii au de fiecare data mai mult de castigat.

Sa fii prost inseamna sa ai ouale necesare (ca altfel nu am cum sa traduc) sa faci lucruri trasnite:

Sa fii prost inseamna sa creezi si sa-i lasi pe destepti sa te critice (aasta nu stiu cat de desteapta e; desi, daca spun ca a fost o idee proasta, cred ca o vor lua ca pe un compliment):

...inseamna sa gresesti:

...inseamna sa-ti urmezi inima:

si sa ai ce povesti dupa:

Vom vedea cati oameni vor fi mandri sa apara in video-catalogul cu oameni "stupid". Daca scopul agentiei a fost acela de a ne trezi interesul pentru un catalog de haine, nu acela de a ne tenta sa ne inscriem in concurs, cred ca a reusit.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Campanii

Sectiune



Branded


Related