[Digital Buzz] Campanii la CPC vs. targetare comportamentala predictiva

Digital Buzz cu Laurentiu Pop (Deputy Managing Director, HTTPOOL Romania)

IQads: Solutia oamenilor de media buying pentru o gestionare eficienta a bugetelor de display a fost sa treaca de la CPM la CPC. Insa nu toate campaniile de bannere sunt menite sa atraga clickuri, unele oferind chiar o expunere gratuita, atata timp cat campania se cumpara la CPC, iar creatia nu e facuta sa atraga clickul. Dupa cum vad, serviciul vostru de targetare comportamentala predictiva, Httpool Behavioural, rezolva problema livrarii de bannere catre oamenii nepotriviti, care nu sunt in target. Exista totusi o marja de eroare? Chiar vor fi targetati toti cei interesati de o anumita categorie de produs?

Laurentiu Pop: Httpool Behavioral pleaca de la o baza de date stransa in 3 luni, pe baza experientei de click a userilor care au interactionat cu site-urile din reteaua Httpool si pe baza celor peste 45.000 de chestionare completate. Cum ambele tipuri de date se actualizeaza permanent, in timp real, prin fiecare click si chestionar completat, marja de eroare in targetarea userilor este foarte mica.

IQads: La un moment dat, prin toamna, pe un site pe care completasem un chestionar Httpool despre preferintele mele, mi-a aparut (dupa vreo cateva saptamani) un banner roz, tot de la Httpool, pe care scria "stim ca-ti place rozul". Era perioada in care strangeati date despre useri?

Laurentiu Pop: Era o perioada in care testam targetarile. Banner-ul vazut de tine ne demostreaza ca targetarea a functionat: banner-ul roz targeta userii de sex feminin iar banner-ul albastru userii de sex masculin.

IQads: Aveti deja 200 de site-uri din .ro pe care puteti implementa targetarea comportamentala predictiva. Cu ce regii ati incheiat parteneriatul si in ce consta el? Regiile / publisherii care au acceptat sa le instalati acel tracking pixel pentru strangerea de date, ce obtin in schimb?

Laurentiu Pop: Publisherii care lucreaza cu noi pe Httpool Behavioral au posibilitatea de a mari gradul de ocupare pe site-urile mai mici sau nisate ori pe portalurile ce urmaresc un anumit tip de public. Spre exemplu, un site de barbati ar putea afisa reclama la un salon de coafura, reclama ce targeteaza user-ul de sex feminin care viziteaza site-ul. O astfel de persoana nu ar fi fost targetata pana acum intr-un site destinat barbatilor.

IQads: Bineinteles ca toate campaniile de bannere ar trebui sa foloseasca targetarea comportamentala predictiva, dar ce fel de categorii de produs crezi ca veti atrage mai intai? Ce fel de clienti vor intelege primii ca ar trebui sa foloseasca produsul vostru pentru a-si gestiona eficient bugetul de publicitate onine?

Laurentiu Pop: Clientii pentru care acest produs se potriveste perfect sunt cei din zona de FMCG. Acestia pana acum alegeau TV-ul in proportie covarsitoare. Acum pot sa obtina reach cu riscuri minime de pierdere a afisarilor catre indivizii din afara targetului prin Httpool Behavioral. In plus, clientii din zona de e-commerce, IT, Telecom, Auto or Banking pot sa targeteze userii in functie de produsele pe care le promoveaza. Si chiar au posibilitatea de a crea mesaje targetate pentru fiecare grupa de varsta. Iti imaginezi cum ar arata o campanie a unui client din sectorul Banking care are un mesaj pentru clientul de 25 de ani si un alt mesaj pentru clientul de 39 de ani?!

IQads: E destul de matura piata de publicitate online din .ro pentru un produs de targetare comportamentala predictiva? Isi evalueaza companiile atat de bine campaniile online incat sa inteleaga ca pierd bani livrand bannere catre toti vizitatorii unui site, nediferentiat (solutia fiind, evident, sa foloseasca targetarea comportamentala)?

Laurentiu Pop: Cred ca maturitatea vine din curajul de a incerca si de a optimiza permanent metodele de comunicare cu publicul campaniei sau companiei. In piata din Romania exista astfel de clienti si acestia vor fi cei care vor deschide apetitul de consum pentru afisarilor targetate.

IQads: Stiu ca Behavioural Targeting ofera si Thinkdigital. Care e diferenta dintre serviciul lor de targetare comportamentala si serviciul vostru (in afara de faptul ca la voi e predictiv)?

Laurentiu Pop: La noi e Predictive :). Cand folosesti serviciul de Behavioral targeting simplu, trebuie mai intai sa desfasori o campanie (in care se strang date despre target), ca sa poti folosi apoi, intr-o campanie urmatoare, targetarea comportamentala, retargetand userii atinsi de prima campanie. In schimb, Predictive

Behavioral Targeting poate atinge direct targetul clientului, fara sa fie necesar sa desfasori o campanie inainte. In plus fata de simplul Behavioral, Predictive Behavioral Targeting-ul ajuta clientii sa isi mareasca reach-ul unei campanii. Spre exemplu, daca esti un client care vinde hrana pentru bebelusi, iti pot spune ca la ora aceasta putem sa atingem 482.000 de persoane de sex feminin cu un copil de pana in 6 luni pe un interval de 30 de zile. Astfel stii la ce reach poti ajunge, poti sa realizezi ad-ul special pentru mamele cu bebelusi si stii ca vei transmite mesajul doar catre aceste persoane, daca folosesti Httpool Behavioral.

IQads: Cum se evalueaza rezultatele unei campanii de bannere care foloseste targetare comportamentala predictiva, in comparatie cu una obisnuita?

Laurentiu Pop: Depinde de tipologia fiecarei campanii si a fiecarui client. Daca este un client din zona de e-commerce va fi interesat de vanzari, daca vorbim de un client din FMCG va fi interest de numarul de persoane atinse, de frecventa cu care au fost atinse si de timpul de interactiune cu ad-ul transmis etc. Noi ii ajutam pe clientii nostri sa isi seteze obiectivele fiecarei campanii si sa realizeze ad-ul cel mai potrivit pentru campania pe care o realizeaza prin Httpool Behavioral.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


ThinkDigital

ThinkDigital este un digital media powerhouse cu sediul central la Bucuresti si reprezentanti in mai multe tari din regiune, care opereaza 3 linii principale de business: 1. Sales House/Adnetwork: Monetizeaza in... vezi detalii »

Branduri

Oameni

Sectiune



Branded


Related