Skittles si-a schimbat site-ul oficial de cateva zile. Cruciada in social media a luat sfarsit, lasand loc unui curcubeu care poate fi derulat la infinit, la fel ca "Orange Unlimited" (GoodThingsShouldNeverEnd.co.uk), microsite-ul creat de Poke, London, in 2007.
Versiunea anterioara a Skittles.com aducea si ea aminte de un site: cel al agentiei Modernista din Boston:
Skittles.com avea acelasi navigation box care accesa alte pagini de pe web: stream-ul cu "Skittles" de pe Twitter, mentiunile de pe Facebook, pozele de pe Flickr, pagina de YouTube si pagina de Wikipedia.
(capturi via)
Curajul brandului a fost catalogat de unii guru in social media drept naivitate, dezgolire a pieptului in bataia pustii, invitatie deschisa pentru plutonul de executie; Agency.com, NY a devenit celebra pentru alegerea sa "inspirata" (la propriu) si bineinteles ca site-ul a fost "hack-uit", prin scrierea unor lucruri nesarate despre Skittles pe Twitter, lucruri care au aparut, evident, pe site-ul oficial, pentru ca preluarea era automata si nefiltrata. Un filmulet cu o astfel de isprava a fost prezentata la un festival cu traditie in SUA, South by Southwest (SXSW) de catre Baratunde, editorialist la The Onion (publicatie-pamflet despre care puteti citi mai multe aici).
Versiunea actuala a Skittles a fost creata de Big Spaceship si contine un colaj infinit de poze care ar trebui sa fie amuzante si sa aminteasca de cele de pe Fail Blog, Awkward Family Photos, I Can Haz Cheesburger, conform AdWeek.
Microsite-ul de promovare (shareskittles.com) lansat tot acum este semnat de Firstborn si aduce si el aminte de ceva, folosind mecanismul din "Eternal Moonwalk" (eternalmoonwalk.com): un colaj de filme in care fiecare protagonist continua actiunea celui din filmul dinainte. In cazul Eternal Moonwalk, e vorba de reproducerea faimosului mers in marsarier al lui Michael Jackson, care e continuat la infinit, de o multime de indivizi, intr-o multime de decoruri. Eternalmoonwalk.com a fost realizat in iulie 2009 de MORTIERBRIGADE, Brussels pentru radioul Studio Brussel si a castigat multiple premii la Eurobest anul trecut. Puteti citi studiul de caz aici.
Shareskittles.com contine perechi de filmulete: in cel din stanga cineva arunca o bomboana spre dreapta ecranului, iar in filmuletul alaturat, cineva primeste bomboana aruncata de primul si o mananca.
Userii sunt incurajati sa-si creeze propriile filmulete, urmand cei 3 pasi si sa le urce apoi pe site:
AdWeek anunta si o campanie pe Facebook, semnata EVB, care sper ca va contine mai mult decat updatarea paginii de profil. Deocamdata, in tab-ul "Taste the Rainbow" au aparut jpg-uri cu link-uri spre skittles.com si shareskittles.com si se anunta si o declinare pentru Valentine's, care poate ca va consta intr-o aplicatie de Facebook.
AdWeek mai puncteaza si ca acestea sunt primele executii ale noilor agentii, mai mici (Firstborn Interactive, Big Spaceship si EVB) care le-au inlocuit pe cele cu care Wrigley (compania care detine Skittles) lucra anul trecut si care erau unele renumite, si evident, mai scumpe: Tribal DDB, Agency.com si Digitas. Clientul declara cu ocazia schimbarii ca noile agentii vor realiza "inovatie, flexibilitate, valoare si breakthrough executions".
Pentru a califica pe scurt, calitatea executiilor noilor agentii, o sa citez dintr-un blog pe care se gasesc adesea "informatii din interiorul" (ca sa nu le zic chiar barfe) agentiilor de publicitate din America, Agency Spy: Skittles iar a incercat chestia aia cu webul ("In Today's Episode of 'Let's Try This Web Thing Again': Skittles"). Iata, deci, pretul pe care il platesti cand reduci costurile. Asa ca "occhio!".