Digital Buzz cu Mugur Patrascu (Managing Partner, iLeo)
IQads: Comparand cu celelalte elemente ale campaniei (prezenta pe bloguri, AdWords, bannere pe site-uri de femei), ce rol are componenta de Facebook in campania "Cinci minute de placere" (site)? Genereaza la fel de mult trafic sau inscrieri ca celelalte?
Mugur Patrascu: Prin teasingul acestei campanii realizat pe Facebook, Yoplait isi face debutul pe aceasta retea sociala, urmand ca pe viitor aici sa avem un punct de contact permanent cu cei interesati. Punctual, teasing-ul de aici a insemnat initierea cu succes a mecanicii si cresterea notorietatii campaniei intr-un timp foarte scurt, lucru care ne-a oferit un start foarte bun pentru prima saptamana. Participarea prin Facebook inseamna, pentru participante, obtinerea unui cod bonus care adauga un punct profilului de pe site. Ulterior lansarii, Facebookul a devenit un punct de contact si suport cu participantii, cei mai multi preferand sa ne contacteze aici, fata de formularul de contact pe care l-am pus pe site.
IQads: Cred ca in cazul acestei promotii, userii pleaca mai convinsi sa participe de pe Facebook decat dintr-un banner sau dintr-un advertorial, desi AdWords probabil ca o sa genereze mai mult trafic. Ati facut o clasificare a elementelor campaniei "? in functie de cate inscrieri genereaza fiecare dintre ele?
Mugur Patrascu: Da, evident ca vom face aceasta evaluare. Pentru prima saptamana profilele au provenit in mod egal de pe Facebook si din celelalte modalitati de promovare.
IQads: Contul de Facebook "Cinci minute de placere" a strans 1500 de prieteni in 5 zile, acum avand 1780. De ce a incetinit ritmul de crestere dupa revealing, adica dupa ce a aparut logo-ul Yoplait in poza de profil? Crezi ca ar fi continuat sa-i dea add la fel de multe fete daca ramanea nebrand-uit?
Mugur Patrascu: Nu credem ca a avut de a face cu brand-uirea, ci cu vestea ca shoppingul nu se realizeaza prin simpla taguire, ci prin realizarea unui profil pe site si adunarea unor puncte (din puncte bonus, din recomandari, din achizitie). Deci ritmul s-a incetinit in momentul in care lucrurile s-au complicat.
IQads: E interesant modul in care v-ati gandit sa mentineti prietenii de pe Facebook implicati in campanie: mai intai prin promisiunea unei sesiuni de "shopping gratis" si apoi, prin adaugarea pe rand a pozelor cu produsele care pot fi cumparate "? oferind in fiecare zi continut nou de explorat si de tag-uit. Sunt produsele in sine suficiente pentru a le motiva pe fete sa cumpere aproape (pentru ca se mai pot castiga si puncte bonus) 10 iaurturi Yoplait de sortimente diferite, pentru a acumula cele 10 puncte necesare pentru shoppingul gratis? Crezi ca unele o vor face si de dragul jocului sau doar pentru ca isi doresc foarte tare unul dintre produsele respective, care costa mai mult decat 10 iaurturi?
Mugur Patrascu: Daca folosesc corect mecanicile promotiei, fetele trebuie sa cumpere numai 4 iaurturi pentru a strange 10 puncte. Restul punctelor se obtin prin coduri bonus si recomandari. In principal, participarea la orice loterie se face pentru premii. Noi incercam sa evaluam si care sunt valorile aditionale generate de mecanica si propunere. Tot in evaluarea asta vom include si felul in care discutiile de pe Facebook au ajutat participarea.
IQads: Am vazut in ultima vreme multe concursuri care incurajeaza userii sa stranga voturi sau like-uri pentru o "creatie" a lor de pe pagina de concurs. Pe "5 minute de placere", participantii pot castiga produsul dorit daca sunt primii care dau click pe el. Cu cat mai putini concurenti, cu atat mai multe sanse de castig. Deci maisunt fetele tentate sa dea share produsului dorit sau sa recomande site-ul prietenelor, in situatia asta? Cat de important e sharingul in aceasta campanie (in faza de teasing / dupa)?
Mugur Patrascu: E o balanta intre dorinta ta de a te inscrie in concurs cumparand cat mai putine iaurturi si competitia pe care o generezi facand asta. Practic, daca vrei sa ai cat mai putini competitori, o sa cumperi cat mai multe iaurturi. Daca ai o problema cu asta, poti sa intri in concurs alaturi de prietenii pe care i-ai introdus. Este dupa cum se simte fiecare. Este un fel de mecanica ce se autoregleaza.