ConcursLG.ro I - reach de 200.000 persoane, fara buget media

- campanie clasata pe locul I la "Social Networking", in cadrul Webstock 2009 si tot pe locul I, la "Comunicare: Best use of social media intr-un mix de comunicare" , in cadrul RoBlogFest 2010 -

Campanie: ConcursLG

Client: LG Electronics Romania

Agentie: Kinecto

Medium: online

Perioada campaniei: 4 mai – 14 iunie 2009

1. Descriere 

• LG LH5000 este un televizor LCD high-end, cu tehnologie Full HD, produs ce reunea in momentul lansarii (aprilie 2009) ultimele inovatii din domeniu.

2. Obiective

• Generare awareness pentru noile televizoare LH5000

• Generare vanzari pentru produsele amintite

3. Target

• 25+, mediul urban, venituri peste medie

4. Strategie

Blogurile populare sunt un tool optim pentru generare de buzz in mediul online, cu implicare in toate mediile sociale, de la Facebook la Twitter. Pornind de la aceasta premisa, am ales patru bloggeri importanti din blogosfera romaneasca (Cristian Manafu, Bobby Voicu, Victor Kapra, Mihai Dobrobolschi), carora le-am oferit patru televizoare, drept premii in cadrul unor concursuri organizate pe blogurile personale.

Alaturi de aceste televizoare, am lansat o dubla provocare: bloggerii aveau libertatea de a alege tema concursului si modalitatea de a alege castigatorii. In plus, bloggerul cu cei mai multi participanti la concursul lansat castiga, la randul sau, un televizor LH5000.

Campania a implicat participarea unui numar record de bloggeri, fiind una dintre cele mai active, prin faptul ca a reunit patru “tabere”: cititorii fiecaruia dintre cei patru bloggeri care au coordonat concursurile.

In sustinerea impactului social al acestei campanii, concursurile dezvoltate de cei patru bloggeri au implicat realizarea altor doua micro-site-uri, de sustinere a campaniei (site-uri dezvoltate pro-bono de alte doua agentii de online marketing).

Pentru maximizarea rezutatelor provenite din retelele sociale, am folosit mai multe canale, in scopul actualizarii statusului campaniei: contul de twitter, mesaje pe blogurile celor patru participanti-organizatori ai concursurilor, blog special pe siteul de concurs.

5. Creatie

Site-ul a avut in prim plan televizorul promovat, in cadrul caruia rula un film demonstrativ, precum si prezentarea campaniei si a celor patru bloggeri implicati in sustinerea acesteia:

6. Rezultate

ConcursLG a fost premiat ca fiind cel mai bun proiect online de social media al unui brand romanesc in cadrul festivalurilor Webstock 2009 si RoBlogFest 2010 si nominalizat in cadrul Internetics 2009.

Rezultate dupa 4 saptamani de campanie:

• Peste 600 bloggeri participanti la cele patru concursuri (din ~1200 participanti)

• Un reach total estimat de 200.000 persoane

• Peste 150 comentarii pozitive referitoare la campanie, multe dintre acestea venind din partea bloggerilor din Top 100 ZeList

• LG s-a clasat pe primul loc in topul celor mai discutate branduri din blogosfera romaneasca

• LH5000: cel mai cautat produs online, conform agregatorului de preturi Price.ro

• Peste 8000 rezultate in cadrul Google, pentru cautarea “lh 5000” – majoritatea linkul spre siteul de concurs sau comentarii pozitive referitoare la televizor (la inceputul campaniei Google furniza 5 rezultate pentru cautarea respectiva)

• Cel mai discutat brand in micro-blogging (Twitter).

7. Credits

Echipa din spatele proiectului ConcursLG a fost formata din :

LG ELECTRONICS 

Ioana Cristescu (Corporate Marketing Manager), Daniela Predut (PR Specialist)

KINECTO

Simona Potop (account manager), Rares Pintea (web-developer), Bogdan Teodorescu (art director), Mihai Dumitru (senior strategic planner), Stefan Perju (copywriter)

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Festivaluri

Sectiune



Branded


Related