"Promovarea in mediul online: uneori doar o anexa la strategia de marketing si comunicare"

Consider ca industria online din Romania este departe de a ajunge la un punct de maturitate si, prin urmare, se confrunta cu problemele specifice unui proces de crestere, care s-a dovedit de multe ori destul de dificil.

Exemple sunt multe in acest sens, dar ma voi referi, in acest caz,doar la un aspect care intervine adesea in relatia client - agentie atunci cand vine vorba despre campanii punctuale. De foarte multe ori, promovarea in mediul online este adaugata (uneori chiar tardiv) ca o anexa la intreaga strategie de marketing si comunicare a unei companii. Pornind de la acest mod de lucru, intervin discrepante foarte mari atat in privinta implementarii conceptului creativ general care nu este mentinut si pentru campaniile online, cat si la nivel de buget alocat pentru promovarea online, comparativ cu celelalte medii.

In momentul in care, in urma unui pitch, clientul alege sa lucreze pentru promovarea pe diferite medii, cu cel putin 1-2 agentii, este foarte dificil ca executia campaniei sa fie una uniforma, mai ales cand agentiile din online si cele din offline nu mentin o buna comunicare pentru implementarea conceptului umbrela. Se intampla ca, in derularea campaniilor mari, sa nu existe o coerenta in strategia de marketing pe diferite canale de comunicare, iar acest lucru, combinat cu o comunicare deficitara intre agentiile implicate, duce la o diluare a mesajului si afecteaza brandul pe termen lung.

Pe de alta parte, o strategie pe online trebuie mentinuta si dezvoltata pe o perioada mai lunga de timp, iar comunicarea constanta cu diferitele segmente de public ale unui brand ar trebui sa fie baza de la care se porneste pentru implementarea acestor campanii punctuale, ceea ce nu se intampla decat in cazurile fericite.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune

Dictionar



Branded