Digital Buzz cu Bogdana Butnar (Managing Director & Head of Strategy, MRM Romania)
Digital IQads: Ati lansat Burn Energy Shot folosind Facebook si Twitter intr-un mod cu adevarat inovator. Cum ati obtinut aprobarea acestor idei? Ar fi avut clientul posibilitatea sa faca o campanie de display, dar a ales social media?
Bogdana Butnar: De data aceasta a fost clientul cel care ne-a provocat sa gandim o campanie complet diferita. Nu a fost deci complicat sa le aprobam pentru ca asta fusese si cerinta, ceva inovator, pe retele sociale care sa genereze discutii. In plus brandul este unul care se preteaza la acest gen de stunturi publicitare.
Digital IQads: De obicei, cand are loc o actiune “de gherila” cum a fost a voastra, se speculeaza ca in brief s-a cerut “impact mare cu buget mic”. Cat de mult a costat aceasta campanie in comparatie cu una clasica, de display?
Bogdana Butnar: Campania a avut intr-adevar un buget modic, insa nici obiectivele nu au fost similare cu ale unei campanii de display. Comparativ, probabil ca o runda de display ar fi fost mai costisitoare insa pentru genul asta de produs si genul de asteptari pe care le avea clientul nu am fi recomandat display. In acest caz nu se cauta mass awareness, ci community appeal.
Digital IQads: Prima actiune a fost pe Facebook: 3 baieti cu foarte multi prieteni (Sergiu Floroaia de la Trupa de stand-up Aristocratii - 4.300, Adrian Soare - Consultant in social media - 3.800 si Mihnea Miculescu - ex-McCann PR - 1.400) au inceput intr-o zi sa posteze cate un status la cateva minute, timp de o ora, pentru ca apoi sa spuna ca avantul le fusese indus de noul Burn Energy Shot. I-ati ales doar in functie de numarul de prieteni, erati deja prieteni cu ei pe Faceboook si stiati cu cata atentie ii urmaresc prietenii si cat de des se implica in conversatii cu ei?
Bogdana Butnar: Pe cei trei i-am ales dupa o combinata de criterii. In primul rand, a contat cat de multi prieteni au, in al doilea rand ce fel de prieteni au, in al treilea rand ce fel de oameni sunt si nu in ultimul rand daca ar fi potriviti cu brandul nostru. Toti trei erau oameni tineri, foarte activi in domeniul lor de activitate, apreciati si considerati interesanti, membri ai unor comunitati interesante, urbane. Evident, ne-a mai interesat si daca sunt foarte activi pe FB si daca au un grup de prieteni activi si interactivi :D.
Digital IQads: La ce ora au avut loc actiunile celor 3: ati tinut cont de locul in care vor fi prietenii lor si cat de atenti vor fi la ce se scrie pe Facebook?
Bogdana Butnar: Inainte sa incepem am facut un research scurt care ne-a aratat care sunt orele de varf de interactiune pe FB in grupurile acestora. In consecinta, le-am dat de ales intre anumite intervale orare, insa i-am lasat sa scrie cand au dorit in aceste intervale, ca sa nu ii prindem in pana de inspiratie.
Digital IQads: Am vazut o glumita pe wall-ul lui Adrian Soare “cu ocazia asta ti-ai filtrat si pagina de prieteni” (in sensul ca ar fi primit hide pentru logoree). Ce reactii au avut in general prietenii lor, cum au primit revealingul?
Bogdana Butnar: Nu am primit de la cei trei nicio plangere in sensul ca ar fi pierdut amici pe FB. Majoritatea comentariilor au fost laudative. Cred ca oamenii au apreciat initiativa Burn pentru originalitate. In plus, trebuie sa va ganditi ca am si ales comunitati de oameni cu oarecare simtul umorului.
Digital IQads: Cat de liberi i-ati lasat pe cei 3 in alegerea statusurilor? Le-ati sugerat despre ce sa scrie sau cum sa sune statusul de revealing?
Bogdana Butnar: Fiecare dintre ei a avut libertatea sa scrie orice voia. Singurele cerinte au fost sa scrie des si sa nu scrie lucruri fara sens (asta ar fi fost batator la ochi). In fina,l i-am rugat sa mentioneze brandul o singura data si le-am sugerat un wording, insa erau liberi sa scrie altceva. Toti trei au ales sa ne faca pe plac si sa scrie cum le-am sugerat noi :D
Digital IQads: A doua actiune a fost pe Twitter: intr-o noapte, intre 12 si 5, cei care ii dadeau reply pe Twitter contului @burnshots si cereau noile shoturi Burn, le primeau acasa. Cate livrari s-au facut, de catre cine si cum anume au fost primite?
Bogdana Butnar: Am avut 6 soferi in 6 zone din Bucuresti. Ne-au ajutat colegii de la McCann PR cu organizarea. Am facut in jur de 100 de livrari intre 12 noaptea si 5 dimineata. Lumea parea incantata ca am venit. Cred ca majoritatea celor care au cerut nu credeau ca e pe bune. Din pacate, cred ca am si intarziat in anumite locuri, lucru pentru care ne cerem scuze. Problema era ca masinile mergeau cu benzina, nu cu Burn :D
Digital IQads: Ati cerut sustinerea bloggerilor cunoscuti pentru aceasta campanie?
Bogdana Butnar: Depinde ce intelegeti prin support. Am scris catorva dintre cei cu care ne auzim mai des pe mess sau la evenimente despre initiativa. Nu am cerut nimanui sa scrie nimic. Practic, a fost un elevator pitch: daca li se parea interesant pentru cititorii lor, puteau sa scrie, daca nu, nu.
Digital IQads: Ce reactii au starnit in social media si in presa aceste actiuni?
Bogdana Butnar: Pana astazi, avem destul de multe mentiuni pe bloguri, inclusiv una in care se spune ca meritam premiul Oscar pentru idee :D. Toti cei care au adaugat contul @BurnShots au raspandit mesajul amicilor lor de pe Twitter si FB, am avut cateva mentiuni pe cateva conturi de Twitter celebre. Si ne-ati sunat si voi sa ne intrebati lucruri. In general, a meritat efortul.