Digital Buzz cu Neil Perkin (Fondator, Only Dead Fish)
Digital IQads: Ai o experienta de 20 de ani ca media owner si e evident ca la un moment dat te-ai reorientat catre new media; care e sfatul tau pentru directorii de marketing care au o experienta indelungata in domeniul lor, dar n-au nici o idee despre cum s-ar putea folosi social media si tehnologiile new media in general?
Neil Perkin: Cred ca cel mai bun sfat pe care l-as putea da este sa intre in noile media si sa incerce pe pielea lor. Multe dintre cele mai valoroase lectii pe care le-am invatat despre digital si social media au fost obtinute prin participare activa: scrierea unui blog, deschiderea unui cont de twitter si conectarea. in acest spatiu, cu oameni care au aceleasi opinii si interese cu tine. Curiozitatea este un lucru minunat cand vine vorba de intelegerea rapida a pietelor in schimbare.
Digital IQads: Ai un blog personal si scrii de asemenea pe bloguri care fac parte din BrandRepublic, FutureLab, Mediatel si Canvas8. Crezi ca iti citesc clientii blogurile? Care e scopul in a scrie atat de mult continut de calitate?
Neil Perkin: Blogul meu este cel mai bun instrument de business development. Am in fiecare zi peste 3.000 de cititori care lucreaza in marketing, digital si media, deci e de departe cel mai eficient mod de a ma mentine top of mind, atat in ceea ce priveste clientii actuali, cat si potentialii clienti. Am opinii si imi place sa le exprim, deci nu e nici o dificultate.
Digital IQads: Ai castigat mai multe premii decat oricine altcineva in media, in UK (cinci premii, inclusiv un Camapaign Award, 2 Media Week Awards si un premiu al Association of Online Publishers - sursa). Presupun ca aceste premii te-au ajutat sa obtii clienti. Care e sfatul tau pentru consultantii independenti si pentru agentiile digitale care nu au inca premii – cum ar trebui sa se promoveze?
Neil Perkin: Premiile sunt bune pentru construirea profilului tau si ca recunoastere a muncii prestate de tine si de echipa ta, dar cel mai important lucru este sa te concentrezi pe calitatea muncii tale. Orice premiu e castigat pe baza unui talent si a unor proiecte remarcabile.
Digital IQads: Despre ce vei vorbi in cadrul workshop-ului pe care il vei sustine in Romania "Brands in digital media: on content and community"?
Neil Perkin: O sa vorbesc despre cel mai bun mod in care brandurile se pot promova intr-o lume care e formata din retele, nu e lineara. De cand cu cresterea socialized media, toata lumea produce continut, deci relatia dintre un producator de continut, un brand si publicul lui s-a schimbat pentru totdeauna. Castigatoare vor fi brandurile care se orienteaza catre comunitati, inteleg cum sa creeze si sa derive valoare din medii care sunt bogate dpdv social si din perspectiva informatiei.
Digital IQads: Ce crezi despre noile social plugins ale Facebook si despre Open Graph Protocol? Incearca Facebook “sa puna stapanire pe lume” si sa absoarba toate comunitatile?
Neil Perkin: Cred ca e o miscare semnificativa pentru toti detinatorii de continut. Peste 400 de milioane de oameni sunt pe Facebook si peste 25 de miliarde de elemente de continut sunt impartasite in fiecare luna. Cei de la Facebook au reteaua si nivelul de engagement necesare, deci are sens sa le foloseasca. Ei faciliteaza comunicarea – la asta sunt ei buni si e o lectie pe care multi producatori de continut ar putea-o invata.