Institutul de Relaxare Philips

Campanie: InstitutuldeRelaxare.ro Philips

Client: Philips Romania

Agentie: Kaleidoscope

Medium: online

Perioada campaniei: 2 decembrie 2009 – 15 ianuarie 2010

I. DESCRIERE

Intr-o perioada in care Philips desfasura cea mai mare promotie organizata anual, pentru al 11-lea an consecutiv, site-ul InstitutuldeRelaxare a venit cu un suflu nou, propunandu-si apropierea brandului de consumatori in online si explicarea beneficiilor fiecarui produs din gama de electrocasnice, intr-o modalitate amuzanta si empatica cu grijile reale ale oamenilor. In plus, s-a urmarit inceperea construirii unei baze de date pentru viitoarele actiuni planuite de Philips.

Gazda Institutului De Relaxare Philips, Dr. Phil, a invitat vizitatorii - potentiali pacienti - la autoanaliza si testarea nivelului de stres, propunand tehnici inedite de relaxare si indrumandu-i in final pe acestia catre un produs Philips personalizat nevoilor lor si menit sa le creasca nivelul de relaxare. La final, Dr. Phil ii externa si ii invita sa se inscrie in tragerea la sorti pentru unul dintre cele 100 premii. Vizitatorii s-au prins in joc si s-au amuzat de propunerea Dr-ului Phil, multi dintre acestia inregistrandu-se pe site, petrecand apoi destul de mult timp si trecand prin toate etapele recomandate de acesta.

II. OBIECTIVE

1. Generarea de notorietate pentru Philips si promotia “Alege sa-ti fie mai bine” (si) in online, detalierea beneficiilor produselor Philips din gama de electrocasnice

2. Apropierea brandului de consumatori

3. Colectarea unei baze de date

III. TARGET

Barbati si femei, 25-35, utilizatori sau potentiali de produse Philips, activi, ocupati, cu putin timp la dispozitie, petrec timp online si folosesc retelele sociale. Oameni deschisi, care apreciaza umorul, nuantele si raman mai degraba optimisti si pozitivi in perioada de framantari sociale si economice.

IV. STRATEGIE

Ideea

Un spatiu de relaxare online – www.institutulderelaxare.ro - in care am schimbat atentia de la obisnuita descriere a functionalitatilor si caracteristicior produselor electrocasnice – la prezentarea beneficiilor lor in relaxarea (chiar prin umor a) oamenilor. Un fel de terapie prin produse si adjuvante… electrocasnice.

Realizarea

Am creat un personaj, Dr. Phil, ambasadorul relaxarii, cel care a adus la viata ideea Institutului de Relaxare Philips si a explicat “Phil”-ozofia institului.

Odata ajunsi pe site, vizitatorii erau intampinati de Dr. Phil care le explica plin de umor cum se pot interna si beneficia de tratament si de premii. Fiecare sectiune a site-ului ii iintroducea si mai mult pe vizitatori in lumea institutului, a Dr-ului Phil si a relaxarii induse de produsele Philips; la fel si concursul conex de pe Twitter care ii invita sa posteze sfaturi de relaxare. Testele de relaxare ii introduceau la final in promotie.

Strategia de media

Cu un buget limitat, o campanie de bannere a promovat institutul si premiile de relaxare in medii de relaxare online – Facebook, site-uri de jocuri si lifestyle.

In plus, in Facebook si Twitter s-au deschis si “reprezentante” ale Institutului de Relaxare care au impartasit secretele ale relaxarii.

V. CREATIE

a) Site institutulderelaxare.ro

b) Banner

VI. REZULTATE

Desi desfasurat intr-o perioada aglomerata de promotii si mesaje (sarbatorile de iarna), prima campanie online desfasurata de Philips este considerata un succes in materie de rezultate de business: intr-o perioada in care piata de electrocasnice a scazut comparativ cu anii anteriori si fara a folosi un alt mijloc de comunicare in afara celor utilizate anterior (promotia “Alege sa-ti fie mai bine”) – Philips si-a crescut cota de piata pe mai multe categorii de produse electrocasnice (sursa: Client).

Din cei 28.122 vizitatori unici ai Institutului, care au parcurs in medie 6.86 pagini pe vizita, petrecand putin mai mult de 4 minute in medie (25% s-au uitat la toate paginile) – Institutul a avut o rata de internari crescuta – 9.399 (33, 42%) au devenit membrii in site si externari apoi - 7.430 (26.42%) au parcurs toti pasii de relaxare indicati de Dr Phil si s-au inscris in promotie.

85% au revenit pe site si mai mult de 50% si-au retestat nivelul de relaxare.

Pe Twitter s-au inregistrat aproximativ 350 de sfaturi de relaxare.

VII. CREDITS

Campania "Institutul de relaxare":

Philips Romania: Oana Tanasescu (Customer Marketing Manager, DAP Philips Consumer Lifestyle), Alina Bragagiu (Marketing Officer, Consumer Lifestyle)

Kaleidoscope: Alina Damaschin (Brand Strategist), Miruna Ocnarescu (Business Operations Manager), Cristan Pantazi (Creative Director)

Campania “Alege sa-ti fie mai bine”:

Draft FCB: Anca Mates (Acount Manager)

Carat: Cristian Costache (Head of digital media)

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


FCB Bucharest

Cu o istorie si o experienta de peste 140 de ani in domeniul comunicarii, reteaua globala FCB include 150 de agentii in 90 de tari, avand peste 8.000 de angajati si este parte a Interpublic Group of Companies. In... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related