Digital Buzz cu Bogdan Nitu (General Manager, Webstyler) si Camelia Panait (Group Brand Manager, URSUS Breweries)
Cand s-a lansat fotbaladevarat.ro, pariurile erau in jurul numarului de filmulete care aveau sa fie inscrise in competitie, din moment ce publicul campaniei parea la prima vedere, trecut de prima tinerete (ca sa stie cine sunt "legendele Cupei", sa le admire si sa-si doreasca sa joace un meci cu ele), iar din cauza presupusei varste, nici nu era de crezut ca se da prea mult pe net si ca e extrem de tech-savy (asa incat sa se priceapa sa se filmeze si sa parcurga pasii inscrierii in campanie). Pe de alta parte, acest public putea fi atras de la tv in online, iar dorinta de a juca alaturi de idolii lor din tinerete putea sa-i determine sa apeleze la pustiul "specialist in Youtube" pentru a-i ajuta cu inscrierea in competitie. Iata ca, fara sa aiba campanie media, "Fotbal adevarat" a atras 131 de filmulete inscrise. Despre obiectivele campaniei, criteriile de evaluare si despre publicul sau, puteti citi in continuare.
I. Obiective si criterii de evaluare
Digital IQads: Care au fost obiectivele campaniei “Fotbal adevarat”?
Camelia Panait: De patru ani, Timisoreana incurajeaza si recompenseaza valorile Fotbalului Adevarat din calitatea sa oficiala de sponsor principal al Cupei Romaniei. Cu aceasta campanie ne-am dorit sa vorbim despre valori precum pasiunea, dedicarea si fair-play-ul de care auzim tot mai rar in ziua de azi. Sunt valori in care credem si am adus in fata suporterilor 11 purtatori de cuvant credibili, 11 legende care si-au castigat pe viata dreptul de a vorbi despre Fotbalul Adevarat.
Aceste valori, ale fotbalului adevarat, sunt cuprinse intr-un manifest care e si pe site: “Iubim fotbalul, credem in el pana la capat. Jucat frumos, poate ferici milioane si milioane de oameni. II poate insa si intrista”.
Headline-ul campaniei e “Sa nu uitam ce inseamna fotbal”. In momentul brief-ului, prin iulie-august 2009, evident, nu exista sintagma “Fotbal adevarat”, ci exista ideea de a vorbi mai larg decat despre Cupa Romaniei, de a vorbi despre niste valori asociate cu fotbalul in care Timisoreana crede.
Digital IQads: De obicei, cand vezi un concurs de UGC, ai senzatia ca scopul e sa obtina cat mai multe inscrieri. Cand e vorba de o promotie, inteleg de ce trebuie sa fie cat mai multe inscrieri, pentru ca au obiective de vanzari. In cazul Fotbaladevarat.ro, cate inscrieri v-ati propus sa aveti, ca sa declarati ca a avut succes campania?
Bogdan Nitu: Campania “Fotbal adevarat” nu a fost despre cantitate nicio clipa. E cu totul altceva, nu e o promotie, e o experienta in care accepti sa intri sau nu. Nu a trebuit sa strangem 3000 de clipuri, ci sa facem un statement despre fotbalul adevarat. 200 de filme pot face acelasi lucru ca 3000, pentru ca nu era vorba despre a obtine o cantitate, ci despre a evidentia asocierea dintre Timisoreana si fotbalul adevarat, valorile comune.
Digital IQads: Deci nu v-ati setat de la inceput ca daca o sa aveti doar 50 de filme o sa fiti nefericiti si o sa-l declarati fiasco.
Bogdan Nitu: Bineinteles ca noi am incercat sa ne setam niste cifre. Noi am gandit un mecanism in care regulamentul spunea ca primii 40 intra in faza a doua. Logic ca trebuia sa avem minim atatea, ca sa avem din ce alege. Niste cifre au existat, pentru sanatatea mecanismului. Dar nu am considera un obiectiv in sine un anumit numar de filme inscrise.
Diferenta fata de UGC-ul cerut intr-o promotie e ca acolo ti se cere o poza cu tine imbracat, spre exemplu, in roz, ca sa poti participa si castiga un premiu. Motivatia consumatorului e premiul. In cazul “Fotbal adevarat”, premiul final e o experienta: ai ocazia sa joci cu Belodedici. Mai exista, intr-adevar, take-aways, dar sunt toate pe concept si nu sunt mari premii care sa atraga atentia si sa faca oamenii sa participe, ca sa zici la sfarsit ca ai 3000 de clipuri – in campaniile de genul acela, oamenii nu relationeaza cu nicio valoare a brandului respectiv, e ceva pur rational: fac asta – primesc asta.
Campania e despre impartasirea unor valori comune, crearea de awareness pentru modul in care Timisoreana vorbeste despre fotbal, despre a oferi o experienta consumatorilor: poate fi participarea la concurs, poate fi faptul ca iti sustii un prieten care crede in fotbal si toata viata lui a sustinut fotbalul – pe site se vede in comentarii si in spoturile de promovare pe care si le-au facut participantii, ca au prins subiectul si au vorbit despre el; noi i-am lasat liberi, nu le-am zis: “fa asta”. Speech-ul spune “Arata-ne ce poti pe teren”, fara sa precizeze foarte clar. Unii au aratat cum se antreneaza, au urcat scari si normal ca au dat si in minge, dar nu a fost despre “mingicareli”. Nu am avut o campanie despre baieti care jongleaza cu mingea, pentru ca Timisoreana crede in munca pe teren, in pasiune si in dedicare.
Digital IQads: In general, cand definitivezi ideea, ai niste temeri: “o fi prea complicat ce le cerem, o sa inscrie lumea filme?”. Voi ce criterii de evaluare v-ati setat: “vom avea succes daca...”.
Bogdan Nitu: Ne-am dorit in primul rand sa reusim sa generam un continut despre valorile in care Timisoreana crede. Si cred ca am reusit. Apoi, audienta generata este un criteriu. Dar nu e doar traficul de pe site, pentru ca avem mai multe touchpoint-uri – trebuie sa vedem ce au generat ele. E o campanie foarte prezenta in social media, de exemplu.
II. Agentiile care au lucrat la conceptul campaniei
Digital IQads: Cum ati ajuns la acest concept de campanie? A venit brief-ul la GMP, la toate agentiile odata...?
Camelia Panait: La aceasta campanie am lucrat impreuna cu agentia de brand, GMP, unde am trimis brief-ul, iar conceptul este rezultatul unei munci de echipa: Client, GMP, Webstyler, 2activePR, United Media, Seg si nu in ultimul rand consumatorul. El reprezinta sursa noastra de inspiratie, pentru ca de acolo aflam cele mai bune “insights” si reusim sa cream concepte si idei de campanie relevante. Asa s-a intamplat si in acest caz, cand am aflat ca suporterul roman este pasionat de fotbal, dar se simte din ce in ce mai putin atras de ce se intampla in prezent. Acelasi suporter are insa amintiri puternice si isi doreste un fotbal cum era odinioara. Astfel am ajuns la ideea de a aduce in prezent fotbalul adevarat, cel jucat de legende, pentru a nu uitam ce inseamna fotbal.
Bogdan Nitu: Campania are un puternic miez in online, dar este mai mult decat site-ul FotbalAdevarat.ro: sunt si can-urile personalizate, tot pe conceptul cu legendele Cupei si toata campania care a pleacat din online si s-a finalizat cu acel meci demonstrativ dinaintea Cupei Romaniei, care este un tribut adus valorilor care in trecut au jucat fotbal adevarat. Din brainstorminguri comune s-a ajuns la acest concept si structura de activare a campaniei.
Digital IQads: V-ati gandit de la inceput sa faceti un eveniment sau dupa ce ati gasit conceptul campaniei online v-a venit ideea de a duce-o in offline?
Camelia Panait: Nu chiar, ordinea a fost asa: intai sa construim conceptul, sa avem o mare actiune in care sa vorbim de fotbal adevarat si sa terminam cu un meci real in care vor juca legendele. Online-ul este o dimensiune importanta, fara sa fie singura, din aceasta campanie.
Cum am mai spus, conceptul este rezultatul unei muncii de echipa in care am avut insights puternice de la consumatorii Timisoreana. Prin urmare si executia a venit firesc – ne-am dorit sa oferim o sansa unica tututor suporterilor din Romania, aceea de a juca un meci istoric cu Legendele, un meci real si in acelasi timp sa avem o comunicare integrata puternica in jurul acestui eveniment. Cei 11 mari jucatori nu au evoluat niciodata in aceasta formula, iar Timisoreana a reusit sa alcatuiasca peste ani un adevarat Dream Team. Am vrut sa readucem Fotbalul Adevarat in casele si in inimile romanilor.
Campania “Fotbal adevarat” nu e o campanie de online, ci o campanie de comunicare integrata – prima mare incercare a Timisoreana de a comunica cu publicul tinta in online. Spre deosebire de alte campanii cu componenta online, “Fotbal adevarat” este e o campanie fara spot TV, in care online-ul devine un canal important de activare a campaniei.
Bogdan Nitu: Noi (Webstyler) nu credem ca online-ul e un canal efectiv, ci e doar un alt loc in care ne petrecem viata si atunci ne-am dorit sa facem o trecere cat mai fina intre online si offline. Oamenii au aflat de campanie nu doar din online: au aflat si din PR, din content TV (au fost stiri pe GSPtv si pe Sport.ro), au aflat din magazine.
Au aflat din offline, au ajuns online, iar din online, ca sa poti sa participi, trebuia sa faci un film cu tine: te intorceai, deci, in offline, faceai filmul, apoi veneai online si te inscriai, pentru ca in final sa ai o intalnire reala, in offline cu legendele Cupei.
Digital IQads: Ideea cu can-urile a venit din campanie sau aveati de gand sa le faceti oricum?
Camelia Panait: Ideea a venit de la GMP. Si e prima data cand s-a facut o editie de colectie, cu 11 can-uri personalizate cu fiecare jucator de legenda. Acest ambalaj unic in Romania ofera tuturor posibilitatea sa colectioneze dozele pentru a-si alcatui propriile Echipe de Legenda.
Digital IQads: Stiam ca la jurnalistii de tv sunt reticenti fata de orice initiativa sustinuta de un brand si nu dau stirea, de frica sa nu fie stirea catalogata ca reclama mascata.
Camelia Panait: Au vorbit despre lansarea site-ului fotbaladevarat.ro, nu despre Timisoreana. Spre deosebire de alte campanii care pun fortat brandul in numele campaniei, noi n-am facut acest lucru. Aici, actorul principal este fotbalul adevarat. Si, asa cum Timisoreana face de multi ani, cred ca am reusit sa spunem o poveste frumoasa, povestea fotbalului adevarat.
III. Care a fost segmentul de varsta vizat de campanie si cum s-a ajuns la el?
Digital IQads: Deci in momentul in care a ajuns la tv, a atins si publicul matur, sarit de 40 de ani. Voi ati mizat pe faptul ca daca ajungeti la tv, veti atrage audienta potrivita, care sa cunoasca foarte bine fotbalistii care sunt Legendele Cupei?
Bogdan Nitu: Nu mai e deloc complicat in ziua de azi, la ce penetrare are internetul in Romania, sa ajungi pe net. Apoi, e banal sa te filmezi: aproape orice telefon mobil are o camera video si se vede pe site ca s-a filmat cu orice tip de camera. Sunt doua lucruri la indemana, tehnologia nu mai e inaccesibila. Nu se poate spune ca nu se poate face UGC. Depinde doar ce rol ii dai UGC-ului in campanie. Daca vrei milioane de filme, probabil ca nu se poate face, dar publicul tau tinta e asezat pe niste niveluri: oameni care aud, oameni care se implica (sunt atinsi de campanie si sunt incantati ca se vorbeste despre fotbal adevarat) oameni care vor sa afle mai mult, care intra pe site, care fac un minim efort, care poate chiar voteaza pe cineva si nuceul mic, dar foarte important – cei care iti sustin cauza si care genereaza continut.
Camelia Panait: Am mizat pe crearea unor sinergii. Nu am mizat pe: online-ul e un canal, trade-ul e un canal, tv-ul e un canal, ci pe crearea unor sinergii. Am avut acelasi speech indiferent de mediu, s-a tinut acelasi tone of voice, indiferent de canal.
In ceea ce priveste fotbalistii de legenda, nu trebuie sa ai peste 30 de ani ca sa stii cine e Silviu Lung. Silviu Luns a scris istorie in fotbalul romansesc. Trebuie sa fii doar fan fotbal. Cam jumatate din cei care au participat in competitia “Fotbal adevarat” au sub 25 de ani si cu toate astea sunt fani ai fotbalului, care cunosc istorie. Spre exemplu, multi nu l-au prins pe Balaci in perioada lui de glorie, dar se stie ca este unul din cei mai mari jucatori ai fotbalului romanesc. Nu inseamna ca nu ii stii pe oamenii care au scris istorie inainte ca tu sa te nasti.
In total, avem 3 oameni de peste 35 de ani in primii 16. Nu numai ca au participat, dar au fost votati si au primit si nota buna de la profesorul Mircea Radulescu.
Digital IQads: Deci nu v-ati gandit sa atrageti targetul din media clasica si sa-l aduceti online.
Bogdan Nitu: Nu. Noi ne-am gandit asa: 1. fotbalul nu e un fenomen de nisa 2. Internetul nu mai e pentru pustani de 15-20 de ani, toate cifrele ne arata asta. Core-ul internetului e in 20-35 de ani. Mai mult, campania nu e doar pe internet, vorbim de niste sinergii prin care am adus oameni si din offline in online, chiar daca nu e usor. Am gandit o campanie cu un speech cat mai larg, am pus foarte mult accentul pe imagine, nu pe zona tehnica. Un site foarte simplu de utilizat, fiecare cuvint e in limba romana, spre exemplu, optiunea de share se numeste “Paseaza”.
Oamenii din core target aveau sa fie principalii nostri ambasadori. Si de aceea ne-am gandit sa-si faca fiecare campanie. In contul fiecarui user se gaseau mai multe materiale de promovare: banner, widget de blog, tema de twitter, idei de statusuri pentru mess, mini-banner pentru semnatura de forum, avatar pentru retele sociale. Useii au un intreg kit de promovare, un set de materiale de auto-advertizare, materiale care pot fi folosite si de catre sustinatorii lui, pentru a-i promova la randul lor.
Kitul de auto promovare l-am implementat prima data pentru Nokia – “Press Play”, campanie premiata la Internetics in 2008, la non-FMCG. Asta a fost unul din motivele pentru care a fost aleasa. Campania pentru Nokia era similara intr-un fel cu “Fotbal adevarat”, in sensul ca era o competitie de dans, ajungeau 4 oameni in finala, dansau din nou, castigau un telefon mobil si locul I se ducea la un dance camp in Cehia. La fel, si acolo au existat materiale de promovare, dar Twitterul si Facebookul nu erau foarte folosite in Romania, asa ca aveai doar bannere de blog, de forum si avatar.
Digital IQads: Spuneai de cele 3 categorii de public...
Bogdan Nitu: Core-ul au fost cei mai interesati sa participe sau prieteni care sa-i sustina puternic pe cei care participau. A doua categorie e reprezentata de oameni care au sustinut campania, s-au asociat cu ea, si-au ales si un favorit pe site. Aici, sunt multi bloggeri carora le-a placut foarte mult ideea campaniei si au sustinut-o.
Pe al 3-lea cerc erau oamenii care au aflat despre campanie si o parte dintre ei au vizitat si site-ul.
Digital IQads: Si pentru core nu aveati definita o varsta, nu va asteptati sa nu participe cei sub 20 de ani sau ca vor participa doar oameni de peste 40.
Bogdan Nitu: Nu. Era o provocare pentru noi. Eu eram convins ca vom avea filme de la oameni de peste 40 de ani si iata ca asa a fost. Dar in acelasi timp, chiar asta era ideea: sa largim plaja: sa avem si de la pustani in jur de 20 de ani, si de la oameni de peste 40. Fotbalul adevarat nu tine de varsta.
IV. Etapele campaniei
Digital IQads: Lansarea oficiala cum s-a facut?
Bogdan Nitu: Site-ul a fost lansat printr-un al 5-lea filmulet postat pe Youtube, in care Silviu Lung revenea cu mesajul “eu mi-am facut echipa, ne gasiti pe fotbaladevarat.ro, unde asteptam sa vedem si echipa voastra”.
Digital IQads: Iar apoi cum ati comunicat lansarea?
Camelia Panait: Am lansat site-ul, am avut parte de o reactie fantastica in social media, s-a scris foarte mult pe twitter, de exemplu; acolo au fost foarte multe referiri la site. Apoi, al 5-lea filmulet, cu Silviu Lung, a fost preluat pe TV. La cateva zile dupa lansare a fost si talk-show-ul, la Sport.ro. Nu a existat nici o campanie media online, de bannere. S-a construit word of mouth.
Digital IQads: Si cum ati reusit sa promovati campania?
Camelia Panait: Campania de Fotbal Adevarat este unica, cum am spus in primul rand conceptul si faptul ca am adus impreuna 11 legende de fotbal, apoi lansarea in premiera a unei doze de colectie si nu in ultimul rand faptul ca am avut in centrul comunicarii site-ul online, www.fotbaladevarat.ro, nu ne-am bazat pe o reclama dedicata. Comunicarea s-a facut pe mai multe canale media, a fost integrata sa avem un mesaj unic « Sa nu uitam ce inseamna fotbal » atat pe online, cat si pe TV (in stiri, reportaje, interviuri, emisiuni dedicate), in ziare, print, in magazine, la punctele de vanzare, in social media, peste tot.
Digital IQads: Am vazut un hashtag pe twitter...
Bogdan Nitu: Da, se lansase pe twitter, nu de catre noi, hashtagul #fotbaladevarat si, cum numele coincidea, am inceput sa comunicam prin #fotbaladevarat, era normal. Apoi am lansat cauza pe Facebook, prin care ne strangem intr-o galerie. E o cauza de sustinere a ideii de fotbal adevarat, pentru ca exista ceva in spatele ei, un Manifest care vorbeste despre valorile fotbalului adevarat. Sunt cateva sute de oameni care sustin ideea si scriu acolo cum isi amintesc de meciurile de legenda. Sunt si foarte multe femei care sustin cauza pe Facebook :)
Digital IQads: Iar punctajul cum se calcula?
Bogdan Nitu: E o formula in care se imparte 50%-50% raportul notelor antrenorului vs. nota suporterilor. Calculam un procent din nota. Sa zicem ca am 300 de voturi, inmultesc cu 100, impartit la numarul total de voturi, sa spunem rotund 5000. Inseamna ca am 6 puncte. Daca mai iau un 8 de la antrenor, inseamna ca am scorul 14. Formula e: numarul tau de voturi x 100, impartit la numarul total de voturi, supra nota antrenorului.
Digital IQads: In cat timp s-au strans cele 131 de filmulete?
Bogdan Nitu: Timp de o luna si ceva s-a desfasurat prima faza, in care s-au strans 131 de filmulete admise (le-am eliminat sau le-am cenzurat pe cele care aveau reclame la alte produse, injuraturi) si 5000 de voturi. S-au dat bratari cu “Fotbal adevarat”, iar primii 50 care isi incarcau filmul primeau cate o minge si alte mici premii. Au existat si niste postere pe la terenurile de fotbal, care incurajau participarea. Ca sa votezi, trebuia sa-ti faci cont si sa-l validezi pe email, nu votai doar cu un click. Sunt 5000 de voturi de pe 5000 de adrese de mail valide, ca sa fie cat mai corecta competitia, ca Timisoreana este despre fair play.
Ce e interesant e ca in a doua faza am avut 16 oameni de peste 25 de ani din 40, din care 7 aveau peste 35 de ani, deci e proportional cu segmentele de varsta ale userilor de internet. Au fost foarte putini de 18-19 ani.
Apoi, avem acoperire in toata tara: s-a participat din Breaza, din Reghin, din Roman, din foarte multe localitati mici si au ajuns si in finala din toata tara. In primii 40 au fost 12 din Transilvania, 8 din Moldova, 7 din Oltenia, 10 din Bucuresti.
Digital IQads: Deci prima faza a fost despre filmul in care aratai ce puteai face pe teren si in a doua faza ce se intampla?
Bogdan Nitu: In prima faza era mai mult despre latura sportiva: din mai multi trebuia sa-i alegem pe primii 40. In faza a doua, profesorul Mircea Radulescu le-a cerut sa-si arate pasiunea si dedicarea pentru fotbal, dincolo de ce pot face pe teren, sa arate cat de pasionati sunt de fotbal: au facut un film sau mai multe cu ei vorbind, poate cu mama care povesteste cat de tarziu vin acasa de la fotbal, cu prietenii lor vorbind despre ei, cu fanioanele si tricourile pe care le-au strans in timp, pot sa faca orice ca sa-si sustina cauza ca ei cred in fotbalul adevarat. E vorba despre promovarea acelor valori prin acesti oameni. Ei vorbesc despre valorile in care si Timisoreana crede. In faza a doua trebuia sa faca tot ce puteau ca sa castige voturi: sa aduca prieteni care sa comenteze, sa ii sustina si ii demonstreze lui Mircea Radulescu pasiunea lor. Sistemul de punctaj a fost acelasi.
Filmele trimise de finalisti spun totul despre cat de mult si-au dorit sa ajunga pe teren cu legendele. Unele filme sunt senzationale.
In final au ramas 16 care au mers intr-un cantoment de o saptamana. De acolo, fix pe terenul de la Iasi, in meciul cu legendele, chiar in deschiderea Cupei Romaniei.
Digital IQads: Exista si logo-ul Timisoreana in widgeturile de auto-promo?
Bogdan Nitu: Nu, nici n-ar fi loc. Scopul widget-urilor este sa creeze call to action. E pentru fotbalul adevarat. Nu comunicam Timisoreana prin logo, ci prin actiunea pe care o face. Cu cat se vorbeste mai mult despre fotbal adevarat, cu atat mai bine pentru ca si brandul castiga, fiind foarte bine cu asociat cu ideea de fotbal adevarat.
V. Cati oameni au lucrat la campanie
Digital IQads: Cati oameni au lucrat la campanie si cat timp a durat?
Camelia Panait: Campania este rezultatul unei munci de echipa, oameni din echipa Timisoreana si agentiile de comunicare (brand, digitale, PR, media) – care au pus suflet si multa munca. Toti am fost prinsi pana la urma de campanie si am crezut cu tarie ca trebuie sa avem o implementare excelenta in piata. La Timisoreana, lucrurile sunt facute sa dureze si de calitate, asa ca ne-am luat timpul necesar de a gandi aceasta campanie in cele mai mici detalii si executia sa fie impecabila. Unul din cei 16 suporteri ne-a declarat: “Astfel de campanii as vrea sa continue o vesnicie, sa vada si nepotii mei ce frumos este si ce sansa unica am avut.”
Digital IQads: Programarea cat a durat?
Bogdan Nitu: Toate materialele au durat 2 luni. Cel mai mult au durat partea de grafica si copy. Un singur art s-a ocupat de tot vizualul, pentru ca era vorba de mentinerea unui concept unitar. Am fost o echipa de 3 oameni care s-a ocupat de partea asta creativa (art, copy si strateg).
Digital IQads: ...iar GMP-ul...
Bogdan Nitu: GMP-ul a fost superviser la tot proiectul, tot timpul. Stilul grafic de la care noi am plecat a fost creat de GMP si a fost folosit pentru can-uri, pentru postere. Practic, am plecat dintr-un stil grafic al lor, dar a fost mult mai dezvoltat pe site, pastrand stilul trasat de GMP.
Digital IQads: Fotografiile de pe site sunt foarte bine realizate. Cine le-a facut?
Bogdan Nitu: Am lucrat cu un fotograf profesionist, dar echipa de creatie s-a implicat mult, art-ul s-a dus personal la sedinta foto. Chiar am incercat sa facem ceva ce nu s-a mai facut in Romania si n-am lasat nici un element la o parte. In schimb, elementelor de navigare le-am dat o forma cat mai web-like. Cam 2 luni s-a lucrat si la craft si inca se mai lucreaza la elementele de la final.
Digital IQads: Pe Bobby Voicu l-ati chemat voi, a venit el din pasiune, cum s-a intamplat?
Bogdan Nitu: Sunt mai multi bloggeri care au participat. El a luat cele mai multe voturi dintre cei care au participat. Pentru ca s-a dus repede pe twitter vestea campaniei, lui i-a placut si s-a inscris in competitie. El era implicat si in fenomenul #fotbaltweetmeet (se strang twitteristi pe un teren de fotbal si joaca), care e lansat de @pandutzu (n.r. si @cezarv). Si i-a venit ideea ca daca Timisoreana tot sustine astfel de evenimente, hai sa le propunem sa ne ajute cu #fotbaltweetmeet. Asa ca Timisoreana a devenit sponsor, i-a ajutat la inchirierea terenurilor si le-a trimis bere la teren, la eveniment.
Digital IQads: De ce ati ales generatia ’80 in locul generatiei de aur (Hagi, Gica Popescu, Dan Petrescu...)?
Camelia Panait: A fost un brainstorming de echipa si un cuvant important l-au avut pasionatii de fotbal – Tudor, Brand Manager Timisoreana, Nicu, Sponsorship Manager in UB si bineinteles Bogdan.
Bogdan Nitu: Aceea este perioada de glorie a fotbalului romanesc la nivel de cluburi: La inceputul anilor ’80, Craiova Maxima – prima echipa romaneasca ajunsa intr-o semifinala de Cupa Europeana, cu Benfica Lisabona. Unii dintre ei apoi au plecat apoi la Steaua, la Dinamo. Au fost si nucleu la echipa nationala, cu echipa Craiovei de atunci a tinut jumatate de tara. Datorita Craiovei Maxima, Universitatea Craiova nu este doar echipa Craiovei, ci reprezinta vreo 4-5 judete: Gorj, Dolj, Arges chiar, Valcea, toata zona asta – Oltenia. Apoi au fost cele doua mari echipe: Steaua (care a castigat Cupa Campionilor si a mai jucat inca o finala si o semifinala) si Dinamo (care a jucat o seminifinala de Cupa Cupelor si a ajuns in sferturi in Cupa Campionilor). Astea 3 echipe au fost boom-ul fotbalului romanesc in anii ’80. E o perioada romantica si o perioada de glorie in acelasi timp. Mai mult, reprezinta publicul de 30-40, care a crescut cu acea perioada a anilor ’80 – aveam intre 10 si 20 de ani – era perioada noastra de adolescenta si cu ea a crescut orice copil indragostit de fotbal pe atunci.
Echipa de 11 legende reprezinta foarte bine perioada aceea, spiritul a ceea ce am vrut noi sa facem, perioada in care banii erau mai putini importanti, in care se juca foarte mult din pasiune, cu dedicare.