Scoala de Bani

Campanie: Scoala de Bani

Client: BCR Romania

Agentie: Rogalski Grigoriu Public Relations

Mediu: online

Perioada campaniei: 14 octombrie 2009 – 17 decembrie 2009

I. DESCRIERE

BCR, parte a celui mai important grup financiar din Europa Centrala si de Est - Erste Group – a dorit o campanie de PR care sa reflecte misiunea asumata de fondatorii ei, inca din 1819: “Nu suntem o fundatie detinuta de o banca. Suntem o fundatie care detine o banca.” Dupa 190 de ani, cea mai mare provocare a BCR a fost sa ofere clientilor sai o solutie in contexul crizei financiare. Obiectivul campaniei a fost construirea unei mase de clienti informati care, indiferent de conditiile economice, sa fie capabili sa-si implineasca planurile si visurile personale.

Am creat “Scoala de bani” ca o competitie de la egal la egal si ca o comunitate online unde oamenii au posibilitatea sa invete de la cele mai credibile surse: oameni la fel ca ei. Am introdus o noua moneda de schimb – Paraleul – care inseamna banii economisiti pentru a cumpara visuri. Am sarbatorit prima “Zi Nationala fara cheltuieli inutile” si i-am facut pe oameni sa fie constienti de puterea pe care o au in a-si controla bunastarea financiara. La finalul acestei provocari “Paraleul” a fost desemnat una dintre cele mai importante personalitati economice care a schimbat evolutia lui 2009 in Romania, iar programul “Scoala de Bani” a reusit sa construiasca o reputatie solida pentru BCR, chiar si pe timp de criza financiara.

II. OBIECTIVE

1. Implicarea publicului: 10.000 de oameni - aproximativ 5000 de echipe sa se inscrie in programul “Scoala de bani” pe parcursul celor doua saptamani de inscriere; cel putin 30% dintre utilizatori sa afirme ca au devenit mai responsabili cu banii dupa incheierea programului; cel putin 50% dintre participanti sa considere Scoala de Bani un program util;

2. Audienta: 150.000 vizitatori unici pe site-ul dedicat, pe parcursul celor 6 saptamani ale campaniei.

3. Brand Equity: cel putin 10% dintre populatia cu varsta intre 20 si 60 de ani sa asocieze Scoala de Bani cu BCR

III. TARGET

Am definit target-ul in urma unui studiu ale carui rezultate indicau faptul ca oamenii asociau ideea de bunastare financiara cu castigul la loto. Astfel am mers, in primul rand, spre cuplurile tinere (20-40) considerand ca ei vor asimila mesajele noastre si le vor face cunoscute universului lor, transformand campania intr-un succes si pentru grupurile tinta secundare (40-50; 50 +).

IV. STRATEGIE

Am generat o discutie ampla, atat in online cat si in offline, despre bani, discutie care a luat forma unei campanii educationale “ca de la egal la egal” - “Scoala de bani”. Am inventat propria moneda de schimb – “Paraleul” - menit a reprezenta leii economisiti din cheltuieli responsabile. Am lansat o provocare – concursul “Buzunarul anului” - pentru a gasi echipa care demonstreaza ca are cele mai solide cunostinte financiare.

Realizare:

1. Teasing – cu o saptamana inainte de inceperea campaniei am postat pe youtube.com un filmulet care arata “Cum poti sa ajungi falit in 10 pasi”.

2. Perioada de inscrieri: pe 14 octombrie am inceput o competitie intre bloggeri, care a durat doua saptamani. Provocarea a fost ca bloggerii sa reuseasca cu ajutorul Paraleilor sa cumpere un obiect, imposibil de cumparat. Discutiile de pe blogguri au fost postate pe 4.000 de ecrane din mall-uri, supermarket-uri si centre comerciale, generand inscrieri la Scoala.

3. Concurs “Buzunarul anului” - durata: 6 saptamani in care Dirigintele Scolii a tinut cursuri pe o platforma online (www.scoaladebani.ro) creata special pentru ca oamenii sa poata impartasi din experienta financiara proprie, sa invete si sa castige. Concursul a culminat cu doua examene sustinute online. De asemenea, cei inscrisi au avut posibilitatea sa voteze pe “cel mai activ participant”, generand astfel o expunere si mai mare a programului.

4. “Ziua Nationala Fara Cheltuieli Inutile” - pe 11 noiembrie am dezvoltat o campanie in care pentru 24 de ore oamenii au fost incurajati sa renunte la cheltuieli inutile.

5. Premiul “Buzunarul Anului” a fost castigat de un cuplu, pe 17 decembrie 2009.

V. CREATIE

a) Site www.scoaladebani.ro

b) Banner


VI. REZULTATE

Implicare:

- 17,422 persoane (8,711 echipe ) s-au inscris la Scoala de Bani (cu 74% mai mult decat estimarile initiale ); 80% dintre utilizatori au avut varsta intre 20-40 ani.

- 85% dintre utilizatori au afirmat ca au devenit mai responsabili din punct de vedere fiananciar in urma programului (obiectivul fiind de 30% )

- 84% dintre participanti au considerat ca Scoala de Bani a fost utila si foarte utila (obiectivul fiind de 50%).

- Peste 7.000 de comentarii, pe site-ul dedicat, in cele 6 saptamani ale campaniei.

Audienta:

- 300,074 vizitatori unici pe parcursul campaniei ( dublu fata de obiectivul planificat de 150.000)

- 71 articole si 49 de postari pe blogguri

- 1.490.000 afisari Google

Brand equity

25% din populatia cu varsta intre 20 si 60 de ani au asociat Scoala de Bani cu BCR ( fata de obiectivul de 10%).

Recunoastere

“Scoala de bani”, primul program online de educatie financiara, implementat in 2009 pentru Banca Comerciala Romana (BCR) este proiectul cu care agentia Rogalski Grigoriu a obtinut prima nominalizare la cea mai importanta competitie a comunicarii din lume – Cannes Lions. Totodata, “Scoala de bani” a fost desemnata cel mai bun program de educatie financiara din Europa, la SABRE, in sectiunea servicii financiare, si a primit trofeul IPRA pentru cea mai buna campanie pe mediile sociale.

VII. CREDITS

Alaturi de departamentul de marketing al BCR si Rogalski Grigoriu, in aceasta campanie au fost implicate agentiile: Media Cafe-strategie si creatie online, Media Edge:cia-strategie media, Tempo Advertising-creatie ATL, BT Events-BTL. In plus, campania “Scoala de bani” a beneficiat si de implicarea publicatiilor Financiarul si Saptamana Financiara, care au si realizat de altfel cele doua ghiduri: Ghid de conversatie intre buzunar si bani, si respectiv Ghid de crestere a banilor, dar si de suportul a 5 bloggeri - www.simonatache.ro, www.zoso.ro, www.manafu.ro, www.subiectiv.ro, www.khris.ro.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Wavemaker Romania

Exceptional growth requires uncomfortable change.We do our best work for brands who relish being provoked to go further and faster, together.   That’s why we’ve built Provocative Planning, a... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related