La inceputul acestei luni, Banca Nationala a Romaniei (BNR) a publicat clasamentul din 2009 al bancilor din Romania, in functie de cota de piata, calculata pe baza activelor (volumul creditarii). BCR si BRD se situeaza in fruntea clasamentului, cu o cota de piata de 19,10%, respectiv 14%, iar pe ultima pozitie se afla ING Bank, cu o cota de piata de 3,4%.
MediaIQ a pus in balanta rezultatele financiare oferite de Banca Nationala cu cele care privesc notorietatea in media autohtona a acestor branduri din domeniul bancar. Monitorizarea a fost realizata in perioada 7 ianuarie - 12 iulie 2010 si a inclus 647 de surse media (bloguri, agentii de presa, variantele online ale celor mai importante publicatii nationale si locale, dar si ale principalelor televiziuni). Conform analizelor MediaIQ, cel mai vizibil brand din domeniul bancar in presa romaneasca este BCR, cu 3.699 de aparitii in 183 de surse media. Parte a grupului austriac Erste Bank, BCR este urmat indeaproape de BRD, cu 3.352 aparitii in 163 surse media. Cele doua banci acopera aproximativ 40% din totalul articolelor scrise in media autohtona in ultimele sase luni.