Digital Buzz cu Bogdan Gheorghiu (Creative Director, Hyperactive)
Digital IQads: Ce te-a facut sa pleci dintr-o agentie de publicitate clasica intr-una de online? De ce ai plecat de la Scala, din ce se poate spune in presa, desigur :)
Bogdan Gheorghiu: Tot mai multi oamenii de creatie migreaza catre digital. Pentru mine este un semn ca instinctul lor functioneaza corect. Proiectul pentru care m-am mutat este o noua „rasa” de agentie care reaseza procesul de comunicare intr-o formula "360 around digital".
De ce digitalul ca nucleu de comunicare?
Pentru ca ocupa din ce in ce mai mult loc in vietile noastre.
Pentru ca dupa ce a schimbat felul in care comunicam prin revolutia 2.0 a devenit un ingredient fundamental in constructia relatiilor brandurilor cu audienta in viitoarea lume 3.0.
Pentru ca se misca cu o viteza ametitoare.
Pentru ca este un mediu guvernat de principii ca: relevanta, mobilitate, individualism, reciprocitate, targetare.
Pentru foarte multe alte motive!
Digital IQads:Te-au chemat cei de la Hyperactive sau i-ai ales tu? Cum s-a intamplat?
Bogdan Gheorghiu: Adevarul este undeva la mijloc.
HyperActive a dat concretete unui proiect de agentie despre care vorbeam la nivel teoretic de mai multa vreme cu cei care mi-au ramas prieteni in Lowe.
Digital IQads: O sa fii Director de creatie la HyperActive. Din cati oameni o sa fie format departamentul tau si cum o sa organizezi echipa? Ai adus oameni cu tine sau i-ai gasit acolo?
Bogdan Gheorghiu: HyperActive a avut dintotdeauna minti creative in echipa. Ceea ce se intampla diferit acum este faptul ca ne-am inmultit si ne-am organizat, formand un departament in adevaratul sens al cuvatului. Echipa Creative HyperActive numara in prezent 7 oameni specializati in web design, flash design, copywriting si art direction.
Digital IQads: Aveti si strategic planneri la Hyperactive? Ii coordonezi tot tu?
Bogdan Gheorghiu: Avem desigur strategic planners in echipa, corespondentii strategilor din agentia „traditionala” de creatie. Rolul lor si modul in care functionam ca echipa nu difera de cel consacrat.
Digital IQads: Cum o sa realizati campaniile integrate? Colaborand cu echipa de la Lowe? Ce planuri ai in directia asta, a dezvoltarii de campanii pe mai multe canale decat online?
Bogdan Gheorghiu: Misiunea pe care HyperActive si-a asumat-o prin alaturarea la grupul Lowe este aceea de a duce business-ul digital la urmatorul nivel - redimensionandu-l practic de la o functie de suport (asa cum este inca perceput in multe situatii), la una cu putere catalizatoare. Altfel spus, depasim etapa in care marketing interactiv inseamna dezvoltarea de tool-uri punctuale, integrate campaniilor 360 si trecem la aceea in care ne orientam spre dezvoltarea de campanii ancorate in digital. Asa cum in functie de nevoile si specificul unui brand pot exista campanii care au coloana vertebrala de PR, ATL sau media, HyperActive dezvolta campanii integrate cu nucleu digital. Parcurgem o etapa de trecere in advertising: online-ul si offline-ul se tatoneaza si se sincronizeaza. Ne asezam intr-o noua ordine si pentru ca lucrurile sa mearga struna este nevoie de efort comun.
Voi lucra indeaproape atat cu echipa HyperActive cat cu celelalte agentii din grup pentru a oferi ceea ce am promis - full service digital communication, adica un sistem in care toate etapele procesului de comunicare de la planificare strategica, creatie & campanii design, dezvoltare & implementare, planning & buying sunt asigurate in house.
Digital IQads: Pe ce campanii online (sau campanii cu componenta de online) ai lucrat cat ai fost Director de Creatie la Scala?
Bogdan Gheorghiu: In ultimii 2 ani, 90% din propunerile creative pe care le-am dezvoltat au incorporat componenta de online nu pentru ca era "trendy" ci pentru ca ideea o cerea. Nu toate au iesit la lumina. Cele mai frumoase au fost relansarea Joe de anul trecut, pentru care am implementat platforma www.indraznestesitu.ro, Vodafone Campus cu razbunatorul.org si "8 files" de la Bancpost (o campanie tactica total neconventionala care a presupus creare de bloguri, virale, "marturii" ale unor vizite extraterestre pe tot teritoriul tarii, placement TV si campanie ATL).
Digital IQads: Care sunt campaniile cu care ai luat premii la festivaluri, pe cand erau la Scala si de care esti cel mai mandru?
Bogdan Gheorghiu: Informatii despre premii gasiti pe pagina mea de LinkedIn. Cat priveste munca din spatele acestor campanii, pot sa va spun ca am reusit sa fac cate ceva de care sunt mandru pentru fiecare dintre clientii pentru care am lucrat. Cred ca portofoliul unui creativ trebuie sa cuprinda doua tipuri de lucrari: cele de care esti mandru si cele de care nu iti este rusine. Si mai cred ca orice brief trebuie sa primeasca cel putin o propunere din prima categorie!