De la 200 la 4800 de fani pe Facebook: rezultatul unui concurs gandit de McCann pentru Scoala ADC*RO

Pentru promovarea celei de-a treia editii a Scolii ADC*RO, agentia McCann Erickson a venit cu ideea unui concurs pe Facebook care a reusit sa mareasca de (nu mai putin de) 24 de ori numarul fanilor Scolii. Asta pentru ca a fost vorba de un concurs de strans like-uri si pentru ca, datorita setarilor disponibile pentru pagini pe Facebook, doar cei care deveneau fani ai Scolii puteau vota lucrarile inscrise (spre deosebire de pagina de profil personal, unde setarile pot fi schimbate pentru ca orice user de Facebook sa poata da like unei poze, fara sa fie prieten cu "proprietarul" profilului respectiv).

Timp de 3 saptamani, cei 41 de participanti au strans sute de like-uri pentru pozele in care aratau cat de mult isi doresc sa ajunga la Scoala ADC*RO. Tema concursului a fost bine aleasa nu numai pentru ca a generat 41 de promotori ferventi ai Scolii, dar si pentru ca i-a provocat sa arate cat de creativi sunt si cat de bine stiu sa se promoveze online acum, inainte de a merge la Scoala. Printre pozele postate pe wall-ul Scolii (Photos by Others, aici) sunt foarte multe idei proaspete, de la oameni de care poate ca vom mai auzi. E interesant, insa, de urmarit raportul calitate lucrare / numar like-uri. Se pare ca cei care sunt creativi nu sunt neaparat si populari sau nu stiu (inca) sa se promoveze suficient de bine.

In top 10 a ajuns chiar si o poza fara copy, care probabil ca ar fi trebuit sa arate cat de mult isi doreste tanarul autor sa ajunga Art (UPDATE: de fapt, a fost vorba de un experiment de social media, despre care puteti citi pe blogul sau; cele 456 de mesaje trimise de el pe Facebook i-au adus 150 de like-uri).

Oricum, nici copy-ul lucrarii de pe locul 1 nu e vreun banc spumos:

Chiar autorul lui, Adrian Olar mentioneaza intr-un interviu pentru 24fun.ro ca nu a acordat prea mare atentie pozei, ci stransului de like-uri. Pragmatic, eficient si, in definitiv, castigator. Oricum va avea timp destul sa-si exerseze abilitatile de copywriter daca va trece de testul de admitere, pentru ca aceasta este a doua proba necesara pentru a primi bursa la Scoala ADC*RO.

In acelasi interviu, Adrian dezvaluie secretul succesului sau: in momentul in care a epuizat toti prietenii de Facebook si toata lista de mess, a trecut la strans like-uri offline: la Motoare, la Universitate, in Herastrau. Si, din moment ce a strans 733 de like-uri, se vede treaba ca a fost convingator.

Lucrarile clasate in Top 10 se pot vedea aici.

Pentru fidelizarea celor 4800 de fani (adica mai multi decat are IQads pe Facebook si pentru asta, Jos palaria!, vorba ProTv-ului), reprezentantii Millenium au declarat pentru Digital.IQads.ro ca: "Vom posta informatii despre scoala, despre ce se discuta la cursuri, despre activitatea studentilor scolii si a tutorilor, interviuri, articole interesante despre scoala sau despre publicitate in general".

Perioada de inscrieri la Scoala ADC*RO s-au prelungit pana pe 15 septembrie. Succes tuturor!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


ADC*RO

Art Directors Club Romania (ADC*RO) a fost infiintat in 2008 si reprezinta o asociatie non-profit, al carei obiectiv este acela de a promova si de a recunoaste excelenta in creativitate. Art Directors Club Romania... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Oameni

Sectiune



Branded


Related