Aplicatii bazate pe Google Maps si Bing Maps, realizate de Pukka

Digital Buzz cu Octavian Viorel (Creative, Pukka)

Digital IQads: Cat de complicat e sa folosesti API-ul Google Maps? De exemplu, cat timp ati lucrat la proiectul "Extrasul de P2 luat la puricat", pentru ING Pensii?

Octavian Viorel: Am lucrat o saptamana, a doua a fost de testare si imbunatatire. Problema nu a fost API-ul Google Maps, ci faptul ca el este scris pentru harti. Noi voiam sa facem un microsite pe API-ul de Google Maps. De fapt eram nevoiti sa facem asa, era cea mai potrivita solutie.

In plus eram foarte entuziasmati ca facem "primul site din lume pe google maps", ceea ce nu era chiar asa, am aflat mai tarziu, niste japonezi facusera cam la fel pentru un site de portofoliu.

Digital IQads: Care ar fi fost alternativa (daca nu foloseati Google Maps) pentru microsite-ul ING de mai sus si de ce n-ar fi aratat la fel de interesant?

Octavian Viorel: Pentru acest microsite brief-ul a venit sub forma de problema. Cum prezentam simplu si in detaliu o scrisoare importanta. Scrisoarea o gaseau in posta asiguratii ING, reprezenta extrasul de pensii P2. you know?!

Vedeam cumva hartiile mutandu-se in functie de zona de interes, dar nu stiam cum, "Cam ca Google Maps". Exact! Asa am facut.

O alta solutie ar fi fost un JPEG mare cit casa sau un “tile server”, care e fix ce face Google ca "poza" sa se incarce repede, pe bucati.

Digital IQads: Ati mai folosit API-ul Google Maps pentru go-gas.com, care calculeaza suma necesara pentru benzina, pe fiecare traseu generat. In plus, aplicatia genereaza si un link pentru acest traseu. Care au fost dificultatile intampinate in realizarea acestui site?

Octavian Viorel: Revenind la Go-gas.com, este o jucarie PukKa. Practic ne testam teoriile pe propriul produs. Facem ceva util, usor de folosit. Daca au fost dificultati, au fost mai putin tehnice si mai mult legate de ergonomie, sau de cum putem sa-l facem util pastrindu-l cit mai simpu. In versiunea urmatoare ii vom aduce imbunatatiri.

Digital IQads: Pe bucurestiulpierdut.ro, oricine poate semnala cladiri "de valoare, care au devenit invizibile pentru autoritati si incomode pentru antreprenori". Cum ati colaborat cu asociatiile-client (CeRe, Salvati Bucurestiul, Asociatia Bucuresti) pentru realizarea site-ului? 

Octavian Viorel: Pentru Bucurestiul Pierdut am colaborat direct doar cu Ce-Re. Stiau ce vor, un concurs de explorare urbana, dar nu stiau exact cum sa reprezinte actiunea din teren pe site-ul de comunicare. Solutia a venit firesc.

Am folosit Bing pentru ca trebuia sa evidentiem niste cladiri ce meritau reabilitate si Bing oferea cea mai convenabila perspectiva asupra acestora. Site-ul era prevazut sa traiasca doar pe durata concursului. Dar pentru ca ideea a placut s-a continuat cu o parte a doua, pe perioada nedeterminata. Si da, oricine poate pune cazuri pe harta daca isi face un cont.

Digital IQads: Cati useri are go-gas.com si pe ce fel de target mizati?

Octavian Viorel: Am lansat go-gas.com acum o luna. Am atras atentia catorva site-uri importante in sfera startup-urilor online. De aici ne-a venit alt trafic de nisa, am aparut pe bloguri de mash-ups, undeva pe la 700-800 pe zi, cu un varf de 1500, parca. Multi chinezi si japonezi ne-au vizitat, "ne-am ras" pe tema asta.

Nu putem stii exact care sunt userii reali ai site-ului, cei care vin pentru ca au nevoie de go-gas. Avem un trafic direct in crestere, asta e bine. Atunci cand va fi popular ne va putea spune pretul mediu la pompa in tarile lumii, de exemplu. Si asta devine un bun al internetului, vom da preturile celor ce vor avea nevoie printr-un API.

Target-ul e de bun simt: oameni care merg cu masina.

Digital IQads: Aveti de gand sa faceti bani in vreun fel cu go-gas.com?

Octavian Viorel: Go-gas are potential financiar. Se pot face lucruri interesante in parteneriate cu companiile aflate in zona asta, de go, gas, masini, AAA, etc. Are si avantajul ca poate derula concomitent campanii complet diferite in tari diferite astfel incat reteaua McDonald's din US nu va popula acceasi harta cu cea Tesco din UK.

“Cand vii la noi, iti dam banii de benzina inapoi” - sa zicem, campanie Tesco, ca tot a venit vorba. Tesco stie unde ii stau clientii, au toti card Tesco si pot folosi go-gas pentru a-si promova campania. Practic creaza o campanie.

Digital IQads: Mai aveti si alte proiecte pentru care ati folosit API-ul Google Maps?

Octavian Viorel: In 3-4 zile suntem gata cu varianta beta de la Mapeas. News on Map. Punem stirile pe harta, la locul faptei. Initial vom avea 2-3 feed-uri de stiri, acum avem implementat doar feed-ul de stiri de la CNN.

Digital IQads: Sa inteleaga lumea ca va axati pe aplicatii de harti?

Octavian Viorel: Poate sa inteleaga ca ne place sa avem idei care se transpun pe harti. Go-gas si Mapeas sunt in Pukka un fel de Quake in retea, lucram la ele atunci cand nu avem clientul pe cap.

Incercam sa evitam "perfectionarea" intr-o directie sau alta. Internetul este mai viu ca oricand, acum isi se formeaza organele vitale. Sa devii “tesut” in momentul asta e riscant. Ne specializam pe solutii, indiferent care vor fi instrumentele.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related