12 motive pentru care agentiile interactive nu stiu sa se promoveze

Ordinea raspunsurilor este relativ aleatorie si totul trebuie privit prin prisma realitatilor din societatea romaneasca insa...

1. In primul rand pentru ca lipseste simtul realitatii si al ridicolului.

Toti se cred mari si tari, frumosi si destepti, fiind de fapt niste chiori in tara orbilor, fara sa coboare cu picioarele pe pamant si sa constientizeze mediocritatea in care se scalda. Este un lant al slabiciunilor generalizat care, pentru cine e interesat de adevarata sa valoare, nu isi poate gasi punctele forte comparandu-se cu cel de langa el.

2. Pentru ca advertisingul online (si online-ul in general) este o industrie care promoveaza non-valoarea si superficialitatea. Ies in fata cei care dau din gura mai mult, fara substanta, fara sa fi creat vreodata valoare. Problema nu e la ei ci consta in lipsa unui sistem de standarde si valori care permite unei audiente de gura-casca sa creada fiecare ineptie, nefacand astfel diferenta intre papagali si maimutoi.

3. Pentru ca in continuare agentiile nu isi cunosc si nu isi identifica corect targetul de business. Targetul nu este nici multimea de pustani admirativi de pe Twitter, nici celelalte agentii care sunt in aceeasi oala cu tine, nici o mana de dezvoltatori care se excita la revolutia tehnologica si nici cei care pun botul la premii. Targetul sunt oamenii de marketing care au niste branduri pe mana, niste obiective de indeplinit si care daca la inceput apleaca urechea la vorbe, la sfarsit trag linia pe rezultate.

4. Pe de alta parte, pentru ca nu ai cui sa te promovezi. Sunt putin oameni de marketing care fac marketing si isi fac job-ul. Mai ales acum, pe timp de criza, sunt multi care isi apara “fundul”, urmaresc sa dea vina pe cineva si sa aiba o portita de salvare, in nici un caz sa construiasca un brand solid pe termen lung.

5. Pentru ca nu exista oameni buni de new business si vanzari pe piata, formati pe online sau adaptati macar la mediul online.

6. Pentru ca in continuare agentiile cred ca business-ul este despre a face site-uri, despre tehnologie si design, despre “fluturasi” si “gandacei”, in loc sa urmareasca utilitatea pentru brand si consumator.

7. Pentru ca nu se cunoaste consumatorul/utilizatorul. In mai putin de zece ani industria a reusit sa creeze un mic monstru avid de concursuri, promotii si mokangeli, care alearga din site in site, din concurs in concurs si din frauda in frauda pentru a castiga aceste concursuri.

8. Pentru ca obiectivele sunt legate de trafic, iar rezultatele sunt rezultate de trafic/analytics neinterpretate prin prisma obiectivelor si rezultatelor de marketing si vanzari. Agentiile se lauda cu mii si mii de unici si participanti, neluand la socoteala miile de fraude si rezultatul final pentru brand in termeni de imagine sau de stocuri vandute.

9. Pentru ca lipseste spiritul inovativ si se copiaza din alte parti. Nimic original, totul testat si reciclat dupa formule si tipare. Nimeni nu are curajul sa gandeasca “altfel”.

10. Pentru ca domina o atitudine de sluga la stapan, lipseste tupeul si coloana vertebrala.

11. Pentru ca agentiile de ATL cred ca au descoperit apa calda, ca pot face online, si cu puterea pe care o au domina piata extinzand mediocritatea din online.

12. Simplu, pentru ca in piata problema nu se pune la nivel de business, pentru ca oamenii care il fac nu stiu si nu au de unde sa invete business.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Sectiune



Branded


Related