Nu sunt de acord cu promovarea de dragul promovarii. Agentiile nu trebuie sa stie sa se promoveze – trebuie sa stie sa promoveze – sa faca produse de calitate care vand. Cel mai eficient si mai ieftin mod in care orice agentie se poate promova sunt produsele pe care le face. Daca nu reusesti sa scoti un “Cine a facut campania asta?” de la un marketer de pe piata, nu ai nici o sansa sa suplinesti asta cu promovare agresiva.
Comunicarea actuala traieste, cum este si normal, din impactul pe care produsele il au asupra consumatorilor si oamenilor de marketing. Daca o companie de telefonie nu apreciaza campaniile pe care le faci tu pentru concurenta, nu ai nici o sansa sa intri pe usa si sa iei business. In tot contextul acesta, premiile incep sa conteze din ce in ce mai putin (ramane satisfactia pentru echipa) daca nu sunt dublate de rezultate de piata si de vizibilitate.
Ca urmare, recomandarea mea de bun simt este sa ne vedem de treaba si sa ne concentram pe produs. Efortul de promovare nu are nici un efect in lipsa unui produs, iar calitatea produsului depaseste capabilitatile promovarii.