"Viata in 3", serial online sponsorizat de Romtelecom, contine product placement pentru alte 6 branduri

Digital Buzz cu Iulia Orzan (Digital Director, FRANK Digital)

In timp ce Iulia Orzan ne povesteste mai jos despre partea de creatie a serialului online „Viata in 3”, gandit de FRANK Digital pentru Romtelecom si despre cum te invata online-ul sa vorbesti limba tinerilor, Gabriela Lulea (Specialist Comunicare Marketing, Romtelecom) vorbeste pe SMARK despre obiectivele de marketing ale proiectului si explica de ce-si doreste Romtelecom sa fie prezent in zona de continut online.

Digital IQads: De unde a venit conceptul "Viata in 3" si cum s-a conturat?

Iulia Orzan: Conceptul de serial online, in formula in care este gandit si conceput, reprezinta o premiera pe piata locala. Avand in vedere tranzitia consumatorului tanar de la mediile traditionale la cele online, precum si faptul ca acesta cauta in permanenta continut de calitate, am dezvoltat conceptul serialului web prin care sa ne adresam acestui segment. De asemenea, proiecte similare au au fost deja implementate cu succes in tari europene precum Portugalia sau Marea Britanie. „Viata in 3” este implementat impreuna cu Trilulilu, platforma de video sharing dedicata tinerilor, si cu sprijinul mai multor parteneri importanti.

Digital IQads: Care au fost motivele pentru care a fost conceput serialul “Viata in 3”?

Iulia Orzan: Exista doua motive esentiale pentru care Frank a propus acest proiect catre Romtelecom: pe de o parte pozitionarea companiei ca furnizor de entertainment pentru tineri (pentru care internetul reprezinta principala modalitate de comunicare) si pe de alta parte, numarul din ce in ce mai mare de tineri internauti care cauta pe web noi modalitati de entertainment prin continut de tip video.

Digital IQads: Care a fost cea mai dificila parte a acestui proiect?

Iulia Orzan: Fiecare faza a proiectului a reprezentat o provocare, incepand cu partea de concept pana la implementare. Fiind vorba de un proiect in care au fost implicati foarte multi oameni si parteneri, lucrurile devin cu atat mai interesante. Dupa primele faze alte proiectului, suntem optimisti si consideram ca ne-am atins deja o parte din obiective prin faptul ca am reusit sa integram mai multe branduri si sa vorbim pe limba tinerilor – drept dovada, si numarul mare de spectatori care revin la fiecare nou episod.

Digital IQads: Cate episoade au fost difuzate pana acum si cate vizualizari au cumulat impreuna? Care a fost cel mai vizualizat episod?

Iulia Orzan: Difuzarea episoadelor a inceput pe 13 septembrie, iar pana pe 21 octombrie 2010 au fost publicate primele 12 episoade. Numarul total de vizualizari se ridica la aproape 200.000 pentru primele episoade.

Episodul 2 a fost vizionat de aproape 40,000 vizitatori, cu mult peste estimarile facute initial.

Primele episoade au inregistrat „un varf” de vizualizari, urmand ca numarul vizualizarilor si traficul sa se stabilizeze in functie de numarul real al celor care sunt targetul nostru si care sunt interesati de un astfel de continut.

Obiectivele noastre nu se traduc insa numai in cifre, trafic sau vizualizari cat in perceptia si apropierea publicului nostru fata de serial. Astfel, ne dorim sa construim in timp o baza solida in relatia cu fanii si prietenii Viata in 3, tinand cont de feedback-ul primit, si sa ni-i alaturam prin calitatea contentului furnizat si interactiunea cu acestia. Spre exemplu, la cererea publicului, am inceput sa difuzam mai multe episoade pe saptamana. In plus, suntem atenti la reactiile publicului si incercam sa premiem cei mai activi si apropiati fani.

Digital IQads: Este publicul roman suficient de interesat de seriale online? Exista statistici in acest sens pe care mi le puteti oferi?

Iulia Orzan: La nivel european, studiile au aratat ca, pentru tarile din Europa de Est, inclusiv Romania, cererea pentru entertainment pe continut video si prin internet este mai crescuta comparativ cu alte tari din vestul continentului.

Cresterea utilizarii de continut video si preferinta utilizatorilor romani pentru acest tip de content pe internet este evidentiata si de catre studii din Romania, unde aproape jumatate din respondenti vizioneaza zilnic un astfel de continut.

Totodata, faptul ca am avut aproape 200.000 de vizualizari numai in primele saptamani reflecta interesul tinerilor pentru continut online de divertisment.

Digital IQads: Cum sta Romania la acest capitol, in comparatie cu alte tari europene?

Iulia Orzan: Romania a inregistrat in ultimii ani un boom al numarului de utilizatori de internet, in 2010 fiind inregistrati aproape opt milioane de utilizatori si o rata de penetrare de 35% .

Facand o comparatie cu alte tari precum Germania, UK, Franta ce se afla in topul tarilor europene ca numar de internauti, cu o crestere anuala de doar cateva procente, Romania a inregistrat in ultimii 3 ani o crestere semnificativa a ratei de penetrare de peste 12%. Piata romaneasca de online se afla in continua crestere rapida, cu un potential mare de dezvoltare pentru urmatoarea perioada.

In ceea ce priveste preferintele internautilor, Romania nu reprezinta o exceptie a tendintelor inregistrate la nivel international, utilizatorii romani fiind mari consumatori de continut de tip video. Dovada a acestui fapt il reprezinta si succesul inregistrat de catre reteaua romaneasca de video-sharing Trilulilu, partener al proiectului Viata in 3. Mai mult, platforma este promovata si prin intermediul retelelor sociale precum Facebook sau in blogosfera.

Digital IQads: Cate persoane de la Frank au participat la realizarea acestui proiect?

Iulia Orzan: Fiind un proiect complex ce reuneste cunostinte din domenii diverse, au fost implicati oameni din mai multe departamente, cu specializari diferite precum: online, ATL, productie TV, PR, BTL. In ultimile luni, un numar de peste 40 de persoane din agentie si productie video au lucrat in proiect, precum si specialisti in domeniul online si social media.

Fiind un proiect de online, „Viata in 3” a fost condus de catre departamentul Frank Digital, care a oferit suport pentru Romtelecom de la faza de concept pana la implementarea propriu-zisa.

Digital IQads: In ce masura se va accentua, in urmatoarea perioada, tendinta product placement-ului in productii proprii?

Iulia Orzan: Atata timp cat contentul pe care-l livram este de buna calitate si se ridica la nivelul asteptarilor publicului nostru, integrarea de produse ramane o optiune deschisa.

Pentru un public tanar care-si petrece majoritatea timpului pe internet, brand-urile trebuie sa gaseasca modalitati inteligente de a deschide dialogul cu un target pretentios si deschis la nou.

Noi o numim mai degraba „integrare de produs” deoarece experienta ne arata ca plasarea de branduri intr-un astfel de continut trebuie facuta cat mai natural si placut. In modalitatea de deschidere a dialogului, companiile trebuie sa tina cont in primul rand de nevoile si cerintele publicului, fie ca este nevoie de informare, de entertainment etc.

In plus, pentru ca in online comunicarea se face bidirectional, brandurile trebuie sa fie pregatite pentru a accepta feedback-ul publicului si a raspunde in functie de cerintele acestuia in timp real.

Digital IQads: Printre partenerii serialului apar Microsoft, Sony Ericsson, Coca-Cola, Henkel. In ce masura, daca audienta este in parametrii vizati, se intentioneaza monetizarea continutului prin product placement?

Iulia Orzan: Suntem bucurosi ca am reusit sa atragem in acest proiect online parteneri pentru proiectul Romtelecom precum, Microsoft, Sony Ericsson, Coca-Cola, Henkel, Sprider Stores, Kraft Paints, companii deschise care apreciaza si sustin in general proiecte noi.

Cu siguranta ca pe piata din Romania sunt din ce in ce mai multe branduri care, daca inteleg potentialul unui proiect online, sunt dispuse sa testeze si sa investeasca in asta. Viata in 3 este unul din singurele exemple de pe piata a unui proiect online de anvergura in care s-au alaturat o serie de parteneri importanti – acest lucru dovedeste interesul brandurilor de a interactiona cu publicul intr-un mod inedit cat si faptul ca acestea se indreapta din ce in ce mai mult catre mediul digital.

Digital IQads: Este pentru prima oara cand exista un parteneriat de acest gen intre o serie de marci importante. Ce beneficii primesc acesti sponsori, si cum functioneaza acest model?

Iulia Orzan: Acest proiect este unic pe piata online din Romania prin modelul de business aplicat. Si anume, Viata in 3 este realizabil prin contributia mai multor parteneri care au obiectivul comun de a atinge un target tanar printr-o metoda inovatoare.

Toate aceste brand-uri reunite intr-un proiect ce genereaza continut interesant pentru targetul vizat beneficiaza in acelasi timp de expunerea creata, imbunatatindu-si imaginea.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Frank Group

Frank Group este un grup de agentii independente, care ofera servicii integrate si complete de comunicare. Din Grupul Frank fac parte companiile Frank (ATL, BTL, digital), Oxygen (PR), MSPS Marketing and... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related