Sub sloganul “HapiHap iti face pofta”, Grey a lansat HapiHap, brand de toast din portofoliul Titan, printr-o campanie integrata, care are executii print, outdoor si online.
In timp ce vizualurile pentru print si outdoor contin “retete” scrise intr-un stil amuzant pentru prepararea unor gustari care sunt bune cu paine (Vinete, Rosii cu branza, Sos de sarmale), campania de bannere online are executii personalizate pentru fiecare categorie de site-uri pe care se afla.
Astfel, pe RadioGuerrilla.ro, in bannerul HapiHap se pot asculta trupe cu nume de inspiratie gastronomica, asa cum ar fi Sarmalele Reci sau Vita de Vie:
- pe GSP.ro copy-ul se afla acolo unde limbajul sportiv se intersecteaza cu cel gastronomic:
- pe site-urile de lifestyle se gaseste un joc in doua bannere sincronizate; e vorba de aruncarea feliei de toast din medium rectangle in leaderboard, spre prepararea gustarilor mai sus mentionate:
- pe desprecopii.com, bannerul HapiHap testeaza cate felii poate userul praji in 10 secunde, acesta fiind probabil intervalul maxim de timp in care isi poate lua ochii de pe copii:
Pe Bucataras.ro are loc un concurs de retete, pagina dedicata fiind personalizata cu vizualuri din campanie:
Campania de lansare HapiHap contine si ad-uri pe Facebook:
HapiHap are de asemenea si un Fan Page pe Facebook (facebook.com/hapihap) si un cont de Twitter (twitter.com/HapiHapToast).
Tot Grey a creat si site-ul hapihap.ro, care contine informatii despre produs, despre producator, sfaturi nutritionale, retete, dar si un concurs care are ca premiu livrarea pranzului la birou si care se desfasoara in perioada 25 oct - 5 nov.
Echipa care a lucrat la campanie:
• din partea Titan: Leonhard Gollegger - Head International Marketing & Sales: Violeta Niculae – Marketing Manager si Paula Georgescu – National Key Account;
• din partea Grey: Cristiana Spataru (Client Service Director), Mihaela Bourceanu (Senior Account Manager), Patricia Suliman (Senior Art-Director), Oana Gheorghe (Senior Copywriter), Alexandru Strimbeanu (Senior Copywriter), Bogdan Teodorescu (Senior Art-Director), Bogdan Dascalu (Direct Communication Account Manager), Bob Toma (Head of Art), Cristina Popescu(Senior Copywriter), Radu Constantinescu (Senior Copywriter), Victor Cazacu, Sorin Fotache (Art-Director), Valentin Epure(Direct Communications Manager), Alina Buzatu (Strategic Planner), Dana Pascu (Senior Digital Planner), Claudiu Dobrita (Creative Director), Diana Mocanu, Dragos Stefanescu si Dorina Sandu (DTP).
In urma zecilor de comentarii lasate de 8 anonimi, cu nickname-uri interesante (dupa o faza prelungita de teasing in care s-au intrecut in reformulat intrebarea cine s-a ocupat de media?), am aflat ca agentia Brand Connection a oferit serviciile de media in campania de lansare HapiHap.
Sigur, majoritatea agentiilor pe care le stiu eu prefera modalitati mai traditionaliste de contactare a jurnalistilor: prin e-mail, telefon, sms, mess, facebook, twitter, unii trimit prin curier plicuri care contin CD-uri si foi pe care e imprimat comunicatul, iar in cazurile de extrema urgenta, un reprezentant al agentiei lasa un comentariu in care semneaza cu numele din buletin (nu cel de pe forumul pe care statea in facultate) si spune "Sunt X de la agentia Y si vedeti ca nu ati mentionat contributia noastra la campanie".
Le-am raspuns in multiple randuri celor 8 comentatori anonimi ca nu neg contributia agentiei de media in nici o campanie si ca era suficient sa primesc un mesaj oficial din partea agentiei, prin orice mijloc de comunicare, ca sa pot face un update (din moment ce nu pot lua un comentator anonim drept sursa). Dar acum era prea tarziu: se implicasera deja intr-o dezbatere despre cum ar trebui facut jurnalismul de publicitate, recomandand chiar verificarea comunicatului de presa din mai multe surse. Eu, de 4 ani de cand sunt la IQads (stiu, nu am lucrat intr-o agentie de media sa ma pricep la jurnalism), dar in timpul acesta petrecut in redactie, am ajuns sa am certitudinea ca primesc comunicate de presa aprobate de clienti. In traducere libera: in aceste comunicate, agentia care le emite nu isi asuma meritele altei agentii, pentru ca si daca ar vrea sa o faca, greselile ar fi corectate de client.
Am solicitat, deci, lamuriri de la client. Violeta Niculae (Marketing Manager Titan) a declarat telefonic si apoi a confirmat si prin e-mail ca:
"- toate creatiile acestei campanii au fost realizate de Grey (idee, strategie si implementare);
- ideea de a avea o creatie speciala pentru fiecare site in parte ii apartine Grey si a fost prezentata de Grey in pitch;
- ideea concursului de retete apartine Grey, implementare pe bucataras.ro a fost sugerata de BrandConnection;
- media planul (lista de site-uri pe care a intrat campania) a fost realizat de Brand Connection in urma recomandarilor Grey si Titan SA;
- media planul pentru spatiile print si outdoor a fost de asemenea realizat de Brand Connection, in urma discutiilor cu Grey si Titan SA".
Iata si o declaratie detaliata a Violetei Niculae:
"Ca sa va faceti o idee mai clara, considerati HapiHap un caz fericit de copilas rasfatat atat de parinti (Titan/LLI Euromills), cat si de cele trei randuri de nasi: Brand Tailors- pnetru alegerea numelui si a look-ului jucaus, Grey - pentru crearea identitatii de baietel vanjos si cu personalitate, iar Brand Connection- pentru expunerea si plimbarea lui pe cele mai frumoase, mai cunoscute si mai potrivite unui baietel bine crescut carari media.
Ma bucura, dar ma si intristeaza discutiile aparute pe site: ma bucura, pentru ca dezbaterile aprinse inseamna o recunoastere a eforturilor noastre, dar ma si intristeaza pentru ca toti am muncit mult si cu egala pasiune pentru conturarea si dezvoltarea acestui proiect. Confuzia a aparut si din cazua acestei situatii: agentia Grey a dezvoltat tot conceptul creativ, propunand si dezvoltarea campaniei online, desigur, iar Brand Connection a dezvoltat strategia de media, contribuind insa, foarte activ si implicandu-se mai mult decat in mod obisnuit in amanunte de strategie legate in special de Campania online, de care discutam.
Ca o concluzie, toate trei agentiile ne sunt foarte dragi, ne-am imprietenit si am dezvoltat o relatie atat de frumoasa si de onesta de-a lungul acestui proiect (si suntem abia la inceput!) incat orice discutie in contradictoriu sper si ar trebui sa se opreasca aici si sa fie considerata doar o confirmare a pasiunii pe care o naste, de altfel, orice produs de succes."