Rezultatele campaniei Tuborg - "Te vrem pe TV" in termeni de indicatori de brand

Digital Buzz cu Cristina Avram (Brand Manager Tuborg)

Campania Tuborg - "Te vrem pe TV", realizata de Kinecto, a castigat marele trofeu la RoWebCampaings (competitia din cadrul RoNewMedia 5.0) pentru "Best Online Campaign". Cele 50 de melodii inscrise in concursul "Te vrem pe TV" (dintre care 30 au fost inscrise in primele 3 zile de la inceperea campaniei) au totalizat 60.000 de ascultari pe parcursul competitiei. Reach-ul campaniei online a fost de 4 milioane persoane, iar al componentelor TV+presa a fost de 5,5 milioane. Rata de conversie a vizitatorilor site-ului tuborgsound.ro in membri a fost de 10%. Despre executiile campaniei puteti citi aici. Care au fost obiectivele campaniei, care a fost impactul ei asupra indicatorilor de brand si cum s-a calculat reach-ul online aflam de la Cristina Avram, Brand Manager Tuborg.

Digital IQads: Ce obiective a avut campania si in ce masura le-a atins?

Cristina Avram: Obiectivul principal al campaniei a fost de a genera trafic pe portalul de muzica tuborgsound.ro, care a fost lansat pe data de 3 Septembrie 2010. Lansarea acestui portal de muzica are ca scop consolidarea asocierii brandului Tuborg cu muzica si apropierea de targetul tanar 18-25, care este mult mai deschis la noi experiente si care aprecieaza muzica artistilor tineri, cei pe care ii putem numi „noul val”.

Digital IQads: Ce rezultate a avut campania in termeni de indicatori de brand?

Cristina Avram: Cercetarea efectuata de noi a relevat ca Tuborg este prima marca de bere asociata cu muzica, teritoriul pe care brandul comunica de foarte mult timp. In urma acestei campanii, Tuborg si-a consolidat aceasta asociere, crescand cu 3% in acest indicator. Totodata, Tuborg si-a imbunatatit imaginea de brand tanar, ocupand prima pozitie in perceptia consumatorilor.

Digital IQads: Ati evaluat indicatorii de brand special pentru a urmari impactul acestei campanii sau e vorba de un studiu de brand tracking pe care il desfasurati oricum, periodic? Cat de des se fac studiile de brand tracking la URBB in general, in cazul Tuborg si cu ce agentie de research lucrati?

Cristina Avram: Urmarim foarte atent indicatorii de brand pentru ca orice actiune trebuie sa aiba un impact in construirea imaginii, nu numai de a genera vanzari. Acesti indicatori sunt masurati in cadrul unui studiu extern de brand tracking care se face periodic cu o agentie specializata.

Digital IQads: Care a fost reach-ul total, pe toate media folosite, al campaniei “Tuborg – Te vrem pe tv”?

Cristina Avram: Daca ne uitam pe core target Tuborg, reach-ul obtinut in urma promovarii campaniei pe TV si in presa este de peste 600.000 de tineri, iar pe target all este de peste 5.500.000 persoane, intre 18 - 55 ani.

Digital IQads: Cum a fost calculat efectiv reach-ul online de 4 milioane?

Cristina Avram: S-au calculat persoanele atinse de mesajul campaniei prin toate mijloacele folosite: Facebook, campanie de bannere, proiectele speciale pe site-uri de muzica si timp liber, de expunerea pe bloguri. Pentru fiecare dintre acestea s-au folosit algoritmi de calcul al reach-ului real din numarul de impresii si actiuni.

Digital IQads: Cati dintre vizitatorii site-ului (generati de aceasta campanie) au devenit membri tuborgsound.ro ?

Cristina Avram: Am avut o rata de conversie de aproximativ 10%. Asta inseamna vizitatori ai site-ului care si-au creat conturi de utilizatori si au votat.

Digital IQads: Cati membri are in total tuborgsound.ro, pe langa cei 140 de artisti si cum va propuneti sa intretineti si sa cresteti in viitor comunitatea?

Cristina Avram: Comunitatea Tuborg Sound a ajuns la 20.000 de membri. Tuborgsound.ro este singurul portal de muzica romaneasca a noului val de artisti si nu numai. Tinerele trupe au primit cu mare entuziasm initiativa Tuborg astfel incat la momentul lansarii, fara a face nici o promovare, deja aveam inscrise 40 de trupe. In urma acestei campanii, Tuborg a demonstrat trupelor implicarea in sustinerea muzicii romanesti de calitate si astfel comunitatea a crescut la 140 de artisti. Alaturi de trupele din noul val s-a alaturat si Phoenix, trupa cu o istorie in lumea muzicii, dar care a considerat oportun sa se inscrie pe acest portal pentru a fi ascultati si de targetul mult mai tanar.

Dorim ca tuborgsound.ro sa devina cel mai important portal de muzica romaneasca, nu numai pentru trupe, dar si pentru toti iubitorii de muzica romaneasca de calitate. Vom sustine in continuare acest proiect prin campanii creative in care sa implicam activ trupele si tinerii, dar si prin sustinerea trupelor la diversele evenimente de muzica organizate de Tuborg. As mentiona in cazul de fata oportunitatea oferita trupelor Vita de Vie si Luna Amara de a canta in deschiderea unor nume precum Metallica si Rammstein in cadrul celui mai mare festival de muzica rock din 2010 „Tuborg Green Fest presented by Sonisphere Festival”.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Pozitii

Sectiune



Branded


Related