- premiat la Internetics 2010 cu Bronz in categoria "Campanii interactive" -
Campanie: "Sofer de Romania"
Client: ProMotor.ro
Agentie: Apropo Media & Aegis Media
Perioada: 5 iulie - 30 august, in plina vara
Media folosite: online, TV, print, radio, OOH
1.BACKGROUND
Recrearea intr-un mod tragicomic a experientei de a fi sofer in Romania. Asa a aparut SOFER de ROMANIA, primul joc online de supravietuire pe sosele patriei. Pentru a demonstra ca este un adevarat sofer si pentru a putea castiga un Opel Corsa, fiecare jucator trebuia sa depaseasca numeroaselor probleme aparute pe parcursul a zece trasee virtuale.
2.OBIECTIVE
Obiectiv principal: aducerea site-ului www.promotor.ro pe locul 1 in categoria Auto&Moto din SATI Obiective secundare: 1 milion de unici; 30.000 abonati noi la Newsletterul zilnic ProMotor.ro; 30.000 de like-uri pe pagina ProMotor.ro de pe Facebook
3.TARGET
Barbati intre 19 - 34 ani, pasionati de domeniul auto.
4.STRATEGIE
Pentru a asigura o vizibilitate cat mai mare brandului am optat pentru folosirea unui mecanism de joc dependent in proportie de 80% de social media. Astfel solutionarea marii majoritati a actiunilor asociate jocului depindeau direct de gradul de vizibilitate si influenta al jucatorului in social media.
Pentru a pune in evidenta noul continut din ProMotor.ro am optat pentru folosirea quizz-urilor. Raspunsul corect pentru acestea se putea gasi citind articolele noi publicate pe ProMotor.ro in perioada desfasurarii campaniei.
Abonarea la newsletterul zilnic ProMotor.ro reprezenta o alta modalitate de solutionarea a problemelor aparute pe traseu.
Pe langa toate acestea am creat o sectiune speciala de “Ponturi” prin care jucatorii erau directionati catre diferite zone din site-ul ProMotor.ro sau site-uri partenere, destinate special jucatorilor.
Pentru a fructifica parteneriatul strategic cu Opel Romania, fiecare jucator care vizita un showroom Opel putea intra automat in posesia unui cod. Acest cod ii dubla sansele pentru marele premiu oferit la finalul campaniei.
5.CREATIE:
6.REZULTATE
• 1.800.000 de vizitatori unici
• 192.000 de trasee finalizate
• 178.123 de jucatori inregistrati
• 60.000 de noi abonati la newsletterul ProMotor.ro
• 9.500 de coduri Opel printate
• 7 minute petrecute in medie pe site
• Social Media
• Facebook - sursa numarul 1 de trafic generat
• De la 153 la 65,850 de like-uri pe pagina ProMotor.ro pe Facebook
• Yahoo Messenger si HI5 urmatoarele surse generatoare de trafic
• 8.000 de surse de trafic compuse din bloguri, forumuri, retele sociale, comunitati
• Site-ul numarul 1 in Romania in categoria Auto & Moto conform SATI
• De pe locul 79 in iunie pe locul 22 in august in Clasamnetul General conform SATI
Rezultate Offline
Print: machete in revista ProMotor, in cotidianul ProSport si in revista ProTV Magazin
TV: spot TV de 30 de secunde pe ProTV si ProCinema care continea si 10 secunde cu oferta tactica OPEL 111 years
Radio: spot radio de 30 de secunde pe ProFM si InfoPro care continea si oferta tactica de pret OPEL 111 years
OOH: proiect aplicat in trafic, in intersectii - mascote (testoase si melci) care s-au plimbat cu un banner de promovare a jocului, actiune insotita de distribuire flyere
EVOLUTIA “OPEL” IN CAUTARI
Pe perioada concursului s-a observat o crestere a cautarilor Google care contineau cuvantul OPEL.
In perioada jocului SoferDeRomania numarul de cautari pe Google cu “OPEL” au depasit cautarile “DACIA” cu care si-a disputat locul 1 in cautari in ultimele 12 luni.
7.CREDITS (agentia / echipa)
CONCEPT / MARKETING Cosmin Pachiu, Alina Glavan, Anda Mihaila
DESIGN Lucian Niculescu
HTML Catalin Zalog, Adrian Breaban
PROGRAMARE Mihai Weber, Leonardo Radoiu, Iulian Dobrea
PARTNER PROIECT Cristian Costache, Head of Digital Media, Aegis Media Central Services
Studiu de caz oferit de The Institute