- fotbaladevarat.ro a fost premiat la Internetics 2010 cu Aur in categoria "Site-uri, microsite-uri si bloguri de promovare" -
Campanie: "Fotbal adevarat"
Client: Ursus Breweries
Agentie: Webstyler
Data lansarii: 19.03.2010
Media folosite: online, BTL (meciul Legende vs Suporteri), produs (editie speciala de can-uri)
1.BACKGROUND
Timisoreana, un brand ce sustine pasiunea pentru lucrurile bine facute ce trec testul timpului, este sponsorul principal al Cupei Romaniei la fotbal. Intr-un fotbal dominat de scandaluri media si non-valori, Timisoreana si-a propus sa reinvie spiritul fotbalului, definit prin dedicare, pasiune si fair play. Singurul teritoriu unde poate fi regasit acest spirit este trecutul glorios al fotbalului romanesc cu legendele sale.
Ideea
Timisoreana a propus fanilor un meci de vis: o echipa de 11 legende din anii ’80 impotriva unei echipe a fanilor, aleasa online. Sloganul campaniei: ‘Sa nu uitam ce inseamna fotbal.’ Strategie de implementare:
Chemarea legendelor:
Silviu Lung, fost capitan al echipei nationale a chemat legendele, printr-un spot postat pe YouTube, sa rejoace fotbal adevarat. Unii dintre ei (Cartu, Camataru, Belodedici, Bumbescu) au confirmat ca participa prin alte spoturi pe YouTube.
Lansarea provocarii
Dupa ce a strans o echipa de 11 legende, Lung a lansat provocarea fanilor printr-un nou spot pe YouTube: sa joace in echipa fanilor ce urma sa intalneasca echipa legendelor.
Competitia
Pentru a ajunge in echipa fanilor, acestia au participat la o competitie in doua faze, prin filme incarcate pe site-ul campaniei. In faza 1 si-au demonstrat talentul, iar faza 2 primii 40 au trebuit sa-si demonstreze dedicarea si pasiunea pentru fotbal pentru a intra in lotul de 16. Cei mai buni din fiecare faza au fost alesi printr-un sistem de vot combinat in care ponderea era impartita 50%/50% intre utilizatorii care puteau sa-si voteze favoritii si antrenorul Mircea Radulescu (fost antrenor al echipei nationale), care acorda note de la 1 la 10.
Cantonamentul
Cu o saptamana inainte de marele meci, cei mai buni 16 au intrat in cantonament impreuna cu Mircea Radulescu. Meciul – 26 mai 2010 Meciul s-a jucat la Iasi, in deschiderea finalei Cupei Romaniei, si a fost transmis in direct pe televiziunea Sport.ro.
2.OBIECTIVE
Obiectivele au fost ale campaniei, nu au existat obiective izolate pentru site. Acestea au fost: Cresterea indicatorilor de imagine ‘beer associated with football’, ‘beer I feel close to’, ‘Beer that sustains the values that transcend time’.
3.TARGET
18+, masculin, iubitori de fotbal
4.STRATEGIE
Fiind un element de baza al campaniei, site-ul trebuia sa sustina (prin call to action & tone of voice) campania prin fiecare dintre cele 5 faze: provocarea, faza 1 a competitiei, faza 2 competitiei, cantonamentul, meciul. In fiecare faza, site-ul isi schimba vizualul, acesta insotind call to action-ul din momentul respectiv. De altfel, aproape intreg continutul text al site-ului era updatat in functie de momentul in care se afla campania. Principalele elemente care au definit site-ul au fost: Vizualurile – imagini care prezinta cei 11 fosti jucatori ca pe niste adevarate legende.
Spoturile video (cu legendele si antrenorul) – care au dat credibilitate campaniei si i-au facut pe useri sa se implice.
5. CREATIE
6.REZULTATE
Evolutia indicatorilor de imagine:
• Beer associated with football – crestere cu 60%
• Beer that sustains the values that transcend time – crestere cu 52%
• Beer I feel close to – crestere cu 63%
Studiu de caz oferit de The Institute.