"Operatiunea Porcu'", o campanie pe Facebook pentru Greenfield, semnata de Pukka

Digital Buzz cu Octavian Viorel (Creative, Pukka)

Timp de o saptamana, aplicatia de Facebook "Operatiunea Porcu'" a strans 2.700 de useri. Acestia au fost invitati sa voteze pentru sau impotriva taierii porcului Gogea (care putea fi supravegheat in tot acest timp prin webcam, intr-unul din taburile aplicatiei). Astazi, in ultima zi, soarta lui pare a fi decisa: Gogea va trai! Cursa a fost stransa: s-au stans circa 1500 voturi pentru "Traiasca Gogea" si 1400 pentru "Sa-l facem pe Gogea carnati!". Octavian ne povesteste cum le-a venit ideea si care au fost obiectivele acestei campanii create de Pukka pentru ansamblul rezidential Greenfield. [UPDATE: scor final: 1536 - 1425. Gogea traieste si ne asteapta la petrecere pe 18 dec, la Greenfield.]

Digital IQads: Care au fost obiectivele campaniei?

Octavian Viorel: Campania nu s-a terminat, inca. Obiectivul principal este sa invitam oamenii in Greenfield, ansamblul rezidential din padure, de langa Zoo Baneasa. Initial credeam ca oamenii vor sacrifica porcul si ca ii vom invita la pomana lui. Oamenii, insa, au decis altceva. Asa ca acum ii invitam sa il viziteze pe Gogea, porcul care a invins Ignatul. Pe cei hulpavi, bucurosi de carnati, ii chemam sa se indestuleze la pomana altui porc, cumparat din comert.

Digital IQads: Clientul a acceptat ideea datorita potentialului de viralizare?

Octavian Viorel: Noi ne-am vazut cu clientul pentru a vorbi despre altceva. Un cu totul alt proiect. Doar ca la masa de intalnire Dan Darie, operator-programator la Pukka si gurmand prin definitie, a scos porumbelul asta cu porcul. Clientul s-a imbujorat instant. I-a placut ideea si a zis "Facem si asta! E misto!".

Digital IQads: Va asteptati sa fie romanii chiar asa buni la inima si sa castige la voturi pagina "Traiasca Gogea!"?

Octavian Viorel: Nu ne asteptam. Sincer. Vazusem niste documentare in care americanii omorau oameni daca stiau ca sunt absolviti de lege. Credeam ca e in firea romanului killereala de Ignat. Eh, se pare ca romanul nostru este altfel cand este social. Isi lasa acasa apucaturile de "badita" si se europenizeaza instant.

Digital IQads: Cum ati promovat Operatiunea Porcu', cum ati ajutat-o sa se viralizeze?

Octavian Viorel: Eh, aici nu stiu exact ce sa raspund. Am crezut atat de tare in idee si in puterea de viralizare incat am uitat sa cerem la client si bani de media. Nu am avut bani nici sa punem un advertorial pe bloguri. Cu bani eeextrem de putini, de ordinul a catorva sute de euro am reusit impreuna cu MakeSense, agentia de PR, sa facem ceva tambalau, cat sa impingem la viralizare.

Digital IQads: Ce efect au avut conversatiile cu Mircea Badea? Au crescut voturile pe o pagina sau alta?

Octavian Viorel: Noi l-am sunat la misto. Ma rog, prima oara la misto, apoi l-am sunat "cu tema". Am vrut sa verificam ce influenta are radioul cand vine vorba de internet. Si am avut dreptate. Nu inseamna nimic. Dupa emisiune nu s-a bulucit lumea pe site, a fost liniste. Abia apoi, cand am "gasit" inregistrarea pe Trilulilu si am pus-o pe site, s-a simtit ceva in trafic.

Mircea Badea e influent. Are lipici la mase si asta s-a vazut. Noi am pus la caterinca inregistrarea. Ne placea alaturarea Badea-Gogea. Dar se pare ca unii vizitatori i-au sorbit vorbele si au facut ca el. "Ne-au pus bete in roate". Ce nu stiau ei e ca asta urmaream si noi. Au muscat.

Digital IQads: Chiar aveati de gand sa taiati porcul?

Octavian Viorel: Am avut si un coleg desemnat sa faca asta. O facea din pasiune. Deci da, daca publicul ar fi decis sa il taiem, il taiam. Nu e vorba de cinism. Ba din contra. Daca particip la taierea porcului la tara (ca multi suntem la a doua generatie pe asfalt) nu vad de ce nu as fi participat si acum.

Digital IQads: Care sunt beneficiile directe pentru client, acum, la final de campanie?

Octavian Viorel: Sa vedem, campania nu s-a terminat. Nici nu am anuntat, inca, cine este "stapanul" milos. In mare ne asteptam sa facem din cotetul lui Gogea un loc de pelerinaj. Familii cu copii care vin sa vada porcul. Sau care vor veni sambata, 18 decembrie, sa participe la o serbare campeneasca in mijlocul padurii. Odata ajunsi aici, poate vor considera sa si cumpere un apartament sau sa le povesteasca prietenilor ce misto e in Greenfield. Eu, de exemplu, nu stiam multe despre complexul asta rezidential. Dar ajuns acolo, am zis WOW!, daca as avea biroul in partea asta de Bucuresti cred ca m-as gandi sa inchiriez un apartament acolo. Imi place ideea sa stau primavara in padure, la mine in dormitor.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Sectiune



Branded


Related