Johary Rafidison despre strategia social media la MEC:UK

Johary Rafidison (Social Media Manager MEC:UK), invitatul special al conferintei Social Networks Strategy, a descris etapele prin care trec campaniile de social media realizate de MEC:UK.

“Nu ne gandim la social media din perspectiva PR-ului sau din perspectiva marketingului. Ne gandim la social media din perspectiva cercetarii de marketing. Vrem sa intelegem ce spun oamenii. Dupa ce aflam ce au oamenii de zis, ne este mult mai usor sa interactionam cu ei”, a declarat Rafidison.

Rafidison: “Daca nu asculti ce spun oamenii in social media inseamna ca ratezi esentialul”

Prima si cea mai importanta parte a procesului de creare a strategiei este “ascultarea”, adica monitorizarea tuturor postarilor despre o companie in social media, etapa care dureaza chiar si luni de zile. Pentru aceasta, MEC:UK foloseste, initial, instrumente de monitorizare precum Brandwatch sau Radian, care semnaleaza toate mentiunile despre o companie. Dat fiind insa ca aceasta tehnologie nu ofera informatii legate de continutul mesajelor, MEC:UK apeleaza la cercetare manuala: “Avem o echipa capabila sa observe si sa citeasca mesajele. Luam toate postarile si le punem pe categorii: asta e pozitiv, asta e negativ; asta este se refera la continut, asta la serviciu. Le punem intr-o baza de date, le integram si dupa ce facem asta avem o idee clara despre ce spun oamenii”, a explicat Rafidison.

“Mereu, mereu ascultam. Daca nu asculti - imi pare rau, dar ratezi esentialul. Avem companii care ne cer rapoarte zilnice, de exemplu: astazi, 20 de oameni s-au plans despre asta, 2 oameni au spus ca sunt multumiti de asta. Exista si rapoarte saptamanale, lunare. Daca nu ai nevoie de ele asa des, as sugera un raport cam o data la trei luni, cel mai important este sa asculti in mod constant”, a insistat Rafidison.

Numarul de mentionari in social media – un indicator bun pentru pasul urmator

In termeni ai volumului, exista diferente majore intre sectoare, a explica Rafidison. Daca, in Marea Britanie, la serviciile de telecom se primesc si 9000 de mentiuni lunar, la pasta de dinti se se ajunge doar la aproximativ 500. In functie de acest numar, exista doua variante: “Daca nu este buzz, hai sa cream continut pentru ca oamenii sa vorbeasca despre asta. Daca e mult buzz, trebuie sa intelegem cum putem discuta cu oamenii acestia care vorbesc deja despre companie”, a declarat Johary Rafidison.

Monitorizarea ofera insight-uri pe care poti construi strategia in social media

Dezvoltarea strategiei incepe cu monitorizarea, care ofera o imagine clara a sentimentelor exprimate de Facebook, Twitter, forumuri sau bloguri. Datele primite astfel ofera insight-uri pe baza carora pot fi construite paginile de Facebook, de Twitter. Ultima etapa este evaluarea, cand poti vedea daca ai suficienti prieteni pe Facebook sau un numar suficient de mentiuni pe Twitter, de exemplu, descrie Johary.

Social media – un efort integrat

Cat de mult putem influenta imaginea unei companii prin social media, fara sa realizam schimbari si la nivelul marketingului? “Nu prea mult”, considera Rafidison. “Social Media este integrata. Atunci cand facem monitorizarea aflam informatii despre servicii, alteori despre publicitate sau despre problemele unui produs. Chiar daca spunem ca suntem diferiti acum, ca ne-am schimbat, daca oamenii cumpara si nu sunt multumiti nu ajuta ca spunem pe Facebook ca sunt extraordinari. Trebuie sa fie integrata”, a declarat Johary Rafidison pentru Digital.IQads.ro.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Sectiune



Branded


Related