Digital Buzz cu Colonelu (cunoscut in cercuri restranse si ca Florin Ciobanu, Art Director, Kinecto)
Digital IQads: Conceptul Petrecerii Agentiilor de online de anul acesta e Gala Premiilor Awards, "cele mai premii online de pe net" ("Cea mai awards agentie", "Cel mai FWA award", "Cel mai buget mic"...). Credeti ca se dau atat de multe premii in online-ul romanesc incat agentiile s-au plictisit de festivalurile din .ro?
Colonelu: Nu are nicio legatura una cu alta. Nu cred ca se dau atat de multe premii in online-ul romanesc. Problema, daca putem vorbi de o problema in Romania in ceea ce priveste premiile in online, sta in criteriile de jurizare sau in maturitatea si obiectivismul celor care jurizeaza aceste premii, deci din punct de vedere calitativ ar exista cerere de festivaluri.
Dar nu despre asta este vorba in "Premiile Awards". Am venit cu ideea in purul scop de a condimenta o petrecere la care se distreaza oameni din publicitate. Avem muzica live, avem jucarii, avem dans, avem betivaneala, de ce sa nu avem si "Premiile Awards"? Este atat de simplu. Nu se doreste o alternativa la nimic existent. Este doar un concept care iti da motive sa razi si sa te distrezi privind la cel de langa tine sau chiar in oglinda.
Industria publicitatii este atat de diversificata si bogata si in bune si in rele in ceea ce ii da ea publicitarului. De aici, publicitarul, care este in esenta lui un om fericit, modest, linistit, uneori sarac, uneori prostutz, devine la un moment dat, prin amprenta pe care mediul in care munceste si-o lasa asupra vietii lui, devine un tip stresat, mandru, zbuciumat, pe alocuri bogat si foarte destept. Publicitarul este foarte destept. Publicitarul este foarte, foarte tare. Publicitarul este centrul universului. Publicitarul este cel care da sens vietii. Publicitarul este cel care construieste dorinta. Publicitarul este cel care face dragostea sa vrea sa faca sex. Publicitarul este cel care cheltuie bani in scopul de a cheltui si mai multi bani. Publicitarul este cel care inteapa prezervativele ca sa scoata idei. Publicitarul este tot ce si-a dorit sa fie cand era mic. Publicitarul este cel care judeca fara sa fie judecat. Publicitarul este Chuck Norris-ul. Publicitarul este miezul. Publicitarul sunt eu. Publicitarul esti tu. Publicitarul nu moare niciodata.
Publicitarului i se vor decerna premiile pe care le merita chiar miercuri, 22 Decembrie, ora 21.00 in Club Fabrica. Premiile Awards sunt ceea ce publicitatea face din publicitar :)
Se vor decerna toate premiile la care nu te-ai gandit cand plecai bucuros cu saiba in brate de la opera, avem "Cea mai Awards agentie", "Cel mai FWA Award", "Cel mai website vechi", "Cel mai buget mic", "Premiul Award pentru Pace", "Best.CS", "Best.swf", "Best.php", "Best.psd", "Best CPC", "Best Clone", "Best New Act" si asa mai departe.
Trofeele sunt creatie marca Eugen Al Pann si sunt o surpriza ce va fi dezvaluita in premiera la eveniment.
Digital IQads: E ceva in neregula cu festivalurile de online de la noi? Ce v-a venit sa le luati la misto?
Colonelu: Cred ca s-a interpretat putin fortat. Noi nu facem "misto" de festivalurile de online. Nici nu cred ca pot spune ca facem "misto". Facem doar ceea ce Publicitarul stie sa faca atunci cand nu mai are timp sa faca nimic.
Digital IQads: Alte premii poarta numele unor oameni de online de la noi (Cristian Manafu Award, Dragos Stanca Award, Bogdana Butnar Award, Radu Ionescu Award etc.). Premiile acestea cu nume de celebritati din online pe ce criterii le acordati si cine are sanse sa primeasca unul dintre premiile astea? Vor veni chiar celebritatile sa le acorde?
Colonelu: Premiile ce poarta aceste Cele mai nume celebre din Online de la noi vor fi acordate pe criteriile proprii ale fiecarui Celebru in parte, iar inmanarea trofeelor va fi facuta in mod manual si live tot de catre Celebru. Prin urmare, sanse are oricine a ajuns vreodata la urechile sau ochii Celor mai nume celebre.
Digital IQads: Juriul e format din echipa Kinecto?
Colonelu: Premiile Awards nu au juriu la fel cum nici Publicitarul nu are judecator sau cum Chuck Norris nu are rival.
Digital IQads: Ce se mai intampla la petrecere? Ce trupe vin, ce activitati ne mai pregatiti?
Colonelu: Se va intampla in primul rand mult pamflet, multa bautura si multa muzica. Vor canta niste "formatii vocal instrumentale de la noi din tara", inca nu avem toate confirmarile, dar putem divulga cateva nume: Les Elephants Bizarres, Rain District, TiPtil, StoneBox si mai avem o lista de nume cu care suntem in discutii.
Digital IQads: Care sunt diferentele legate de organizare fata de anul trecut?
Colonelu: Anul trecut nu s-a facut comunicare inainte de eveniment, am comunicat in momentul cand aveam cateva agentii deja angajate in schema, ceea ce era si normal intrucat era un proiect pilot. Si anul acesta vor fi toate agentiile pe afis, dar in momentul in care vom avea confirmarile de la fiecare. Am dorit sa fie ceva mai transparent acum pentru ca multi ne-au reprosat anul trecut ca nu i-am invitat la acel "Revelionul Agentiilor 2010", dar ideea a plecat de la colegele noastre de atunci, Ionela Buta si Dana Pascu (n.r. care lucreaza acum la Grey), care vazusera oportunitatea unei petreceri cu buget restrans intr-o perioada in care multe agentii nu au mai avut buget de petrecere de sfarsit de an pentru angajati. Ideea a fost geniala, bineinteles, si totul a iesit peste asteptari, niste oameni care se stiu din industrie au avut ocazia sa se distreze impreuna intr-un mod ceva mai out of the box. Au fost tot felul de surprize si nebunii si toata povestea a iesit afara ca fiind ceva foarte tare, de unde si nemultumirea celor care nu au fost invitati din motiv ca ei aveau planificate deja propriile petreceri de sfarsit de an.
Si anul acesta se procedeaza in mod asemanator, insa invitatia o facem catre toata lumea. Agentiile participante platesc pentru consumatia oamenilor, diferenta fiind acum ca toata lumea va avea "All U Can Drink" la bar in baza unei bratari personalizate. Pe langa cei care vin cu agentia, anul acesta sunt invitati toti oamenii din publicitatea online si clasica sa participe la distractie. Ii asteptam pe toti freelancerii, programatorii, designerii, CSii, artii, PRii, copywriterii si copyreaderii si toate celelalte specii de publicitar. Cine doreste sa vina si nu are o agentie in spate, poate plati suma de 55lei la intrare in Club Fabrica exact la data evenimentului, miercuri 22 Decembrie ora 21.00, dar numai dupa ce si-a aratat intentia de a participa la adresa [email protected] sau cu "Attend" pe Evenimentul de pe Facebook (pentru acces sa ceara invitatie de la prietenii care au dat deja Attend pentru ca este un Private Event). Mai exista conditia ca acesti oameni sa activeze in industria de publicitate, pentru ca nu vrem sa vina oricine din orasul asta care are bani de intrare.
Digital IQads: Ce agentii au confirmat pana acum ca vin?
Colonelu: Pana acum si-au anuntat intentia: MRM, GreenPixel, Kinecto, Orlando Interactive, MB Dragan, Four Hooks, Arbo Interactive, iLeo, Republika, Metromind, V+O, dar si foarte multa lume de la alte agentii, oameni care vor sa vina pe cont propriu.