Digital Buzz cu Ioana Sigarteu (Specialist Comunicare Web, Groupama) si Victor Avram (Interactive Media Planner, Zed Digital)
Groupama a lansat in ultimele luni 3 campanii indraznete, pe care le-am vazut raspandindu-se rapid printre prietenii de Facebook ai IQads (deci printre pasionatii de publicitate clasica sau online):
- „Miniinternet” (serviciu: asigurarea obligatorie si facultativa a locuintei; agentie: Interactions);
- “In 2015” (serviciu: Asigurarea cu investitie 5 Plus; agentie: Kinecto);
- aplicatia de Facebook „Ciocneste-ti prietenii” (serviciu: RCA; agentie: The Geeks):
Tot in cadrul campaniei RCA Groupama, The Geeks au creat „Kitul de scuze pentru parcare” cu QR Code. Asa ca am intrebat la client daca si-a propus de la bun inceput sa lanseze campanii cu "glumite de internet", care sa aiba potential viral, iar la agentia de media - cum a fost sustinuta viralizarea de mediaplan. Iata raspunsurile lor:
Digital IQads: Cele 3 campanii de mai sus au in comun un potential mare de viralizare si un gen de umor gustat mai ales de oamenii pasionati de comunicare online (glumite despre site-uri – miniversiuni sau versiuni din viitor, aplicatie de Facebook, versiunea Facebook din 2015). Intra aceste elemente in strategia de online Groupama?
Ioana Sigarteu: Una dintre valorile Groupama Asigurari este inovatia, care se reflecta in toate campaniile comerciale pe care le desfasuram. In 2010, strategia de comunicare a cuprins o abordare originala a mediului online si executii inedite, cum sunt cele mai de sus. Umorul „smart” care a caracterizat campaniile noastre atat in online, cat si in offline, este cel pe care am mizat si pentru viralizare (in defavoarea altor tactici de „inscrie-ti prietenii” sau concursuri cu premii mari, etc)
Digital IQads: V-ati propus sa lansati microsite-uri care sa se viralizeze, pentru a compensa, poate, un buget mai mic de media?
Ioana Sigarteu: Pentru fiecare campanie au fost alocate si bugete de media in concordanta cu obiectivele propuse. Potentialul de viralizare ajuta, dar nu substituie. Sporeste efectul campaniei, permitandu-ne sa atingem cat mai multe persoane, intr-un mod cat mai eficient. De asemenea, avem sansa sa atingem si unii internauti „imuni” la alte instrumente de comunicare online.
Digital IQads: Cat de mult difera de la o campanie la alta selectia de site-uri pentru bannerele Groupama? Aveti cateva categorii preferate, exista o categorie de site-uri pe care o includeti intotdeauna in mediaplan sau difera in totalitate de la o campanie la alta?
Victor Avram: Selectia de proprietati se face in functie de obiectivele stabilite pentru fiecare campanie si target de produs in parte. Asadar, site-urile pot diferi radical de la o campanie la alta. E si normal ca o comunicare pentru asigurarile agricole sa se bazeze pe alte canale decat una pentru asigurarile de locuinta.
Pe de alta parte, bannerele sunt doar o modalitate posibila de transmiterea a mesajului, dar nu singura.
Digital IQads: Care au fost rezultatele primelor 2 campanii? Cat de bine au functionat "Miniinternet" si "In 2015"? (aplicatia "Ciocneste-ti prietenii” are deja 13.500 de useri, dar continua pana in februarie)
Ioana Sigarteu:
- Miniinternetul ne-a adus peste 63.000 de vizitatori unici si peste 800 si-au facut contuletz.. Iar premiul campaniei, excursia la Madurodam, s-a dus la Iasi.
- In2015.ro (trafic, inscrieri pe site) – un mic succes: am reusit, in prima zi in care am fost online, sa atingem numarul de 60.000 de vizitatori unici.. 110.000 au urmat in a doua zi... si apoi am atins peste 360.000 de vizitatori unici in campanie.. din care peste 80% s-au teleportat pe Facebook.
- Campania RCAare deja rezultate foarte bune, dar ramane sa le cuantificam la final.
Digital IQads: Cum v-ati propus sa ajungeti la oamenii care se gandesc la asigurarea locuintei, cum ati ales site-urile pentru bannerele Miniinternet?
Victor Avram: Proprietatile au fost incluse in mediaplan prin prisma capacitatii lor de a livra mesajul catre targetul campaniei (afinitati, reach) si de a influenta decizia de achizitie prin aport calitativ de comunicare, ele fiind optimizate in functie de rezultate in timpul derularii campaniei.
Digital IQads: Dintre spatiile de media cumparate pentru Miniinternet, care adus cele mai multe click-uri? Dar lead-uri?
Victor Avram: Dintre canalele alese (sticky posturi pe forumuri, newsletter personalizat, bannere in regim direct response; Google text ads si display), cele mai multe click-uri au fost aduse de segmentul de bannere in regim direct response.
Pentru lead-uri insa, nu se poate da un castigator clar din doua motive, deoarece au existat 2 obiective de urmarire a actiunii in site-uri, leaduri de vanzare, dar si inscrieri in concurs.
Digital IQads: Care a fost mediaplanul pentru in2015.ro si care a fost cel mai eficient tip de promovare folosit (bannere, AdWords...)?
Victor Avram: in2015.ro a fost o campanie care ne-a placut foarte mult, un concept interesant care ne-a prins repede. Mediaplanul a fost elaborat in stransa legatura cu partea de strategie de creatie si viceversa si a cuprins adevarul.ro, hotnews.ro, facebook si google SEM (n.r. Search Engine Marketing).
Facebook a performat cel mai bine pe partea de viralizare, google SEM pe trafic livrat in microsite-ul de campanie, adevarul.ro a livrat cel mai bun reach.
Digital IQads: Pentru RCA Groupama s-au cumparat spatii de media? Cum ati intocmit media planul si in ce consta?
Victor Avram: Da, s-au cumparat spatii media, altfel nu cred ca s-ar fi intrat in contact cu campania :). Mediaplanul a fost intocmit in asa fel incat mesajul sa ajunga la proprietarii auto interesati de refacerea asigurarii in aceasta perioada, insa s-a asigurat si contextul unei mase critice pentru atingerea viralizarii in facebook.
Digital IQads:Preferati sa faceti un pitch pentru fiecare campanie sau aveti si o agentie de online „de brand”/permanenta? Care sunt avantajele acestui mod de lucru?
Ioana Sigarteu: Cele mai multe campanii online Groupama au fost semnate de Interactions, cu care avem o colaborare foarte buna. La unele proiecte am apelat la pitchuri, intr-adevar, insa nu este o regula generala de lucru. Este o modalitate constructiva si motivanta.. atat pentru noi, cat si pentru agentii, pe care le provocam la creatii si concepte creative cat mai bune.