Campania Petrom - "Redescopera Romania", cea mai vizibila campanie social media din 2010

- premiu la Internetics la categoriile "Best Use of Social Media" si "Campanii Interactive - categoria Corporate", nominalizare la European Excellence Awards, la categoria "Energy", premiu la RoNewMedia pentru "Cea mai buna campanie in Social Media" si "User Generated Content".

Client: Petrom

Agentie: iLeo

Nume campanie: Redescopera Romania

Perioada: iunie – septembrie 2010

Media folosite: Social media

1.BACKGROUND

Pornind de la acoperirea nationala de care dispune, Petrom a decis sa ramana fidel valorilor proprii si sa rezolve o problema ignorata de multa vreme: turismul intern din Romania.

2.OBIECTIVE

Petrom si-a propus sa furnizeze o resursa turistica pe termen lung si sa demonstreze ca turismul romanesc nu inseamna numai Marea Neagra si Valea Prahovei si ca trebuie sa redescoperim locurile frumoase din tara. Petrom a decis in 2010 sa faca primul pas si sa repuna Romania pe harta destinatiilor turistice.

3.TARGET

Toti utilizatorii de Internet cu varsta cuprinsa intre 18 si 45 ani, deschisi, care apreciaza locurile, istoria, traditiile si valorile romanesti.

4.STRATEGIE

A fost creata Harta Petrom, pe care utilizatorii inregistrati puteau pune obiective turistice, insotite de o scurta descriere si de fotografii. De-a lungul intregii campanii s-a creat un context prin care brandul s-a asociat cu valori precum grija fata de starea turismului romanesc, fata de oamenii si locurile frumoase din Romania.

In campanie au fost implicati bloggeri influentatori din online-ul romanesc, care au luat parte la patru excursii, in cele mai importante zone geografice ale tarii: Moldova, Transilvania, Banat, Oltenia si Dobrogea. S-au folosit retelele sociale pentru a comunica traseul, obiectivele vazute si povestile fiecarei excursii.

In realizarea campaniei a fost implicat Bobby Voicu, ca lider de opinie si influentator din online. Bobby Voicu a focalizat eforturile acestei campanii si in blogul sau si a participat activ la desfasurarea campaniei.

S-au folosit contul de Twitter al Petrom, contul @LaDrumInRomania si hashtag-ul #prinRomania pentru a stimula discutiile despre excursiile mentionate si despre http://www.facebook.com/PetromRo.

A fost realizata o aplicatie pentru iPhone, downloadata pana in prezent de 9765 de romani, care contine harta cu obiective.

Excursiile in care au fost implicati bloggerii au generat articole pe bloguri. Acestea, dar si comunicarea din retelele sociale au creat buzz si interes legat de subiectul campaniei – turismul intern.

5.CREATIE

A fost creat un site dedicat campaniei, o harta care a stimulat interactivitatea cu utilizatorii de Internet, dar si skinuri speciale pentru site-uri, bloguri si retele sociale. De asemenea, a fost creat un banner special cu feed de Twitter cu hastagul #prinRomania.

6.REZULTATE

Hastagul #prinromania a devenit in 3 luni cel mai folosit hashtag din Romania cu peste 6.000 de mentionari, iar acoperirea comunicarii directe (prin social media) a depasit cu mult 200.000 de persoane.

Peste 50.000 de vizitatori unici in site-ul dedicat campaniei, iar aplicatia pentru iPhone are in prezent peste 9.500 de downloaduri.

Redescopera Romania a fost cea mai vizibila campanie social media din 2010, derulata exclusiv online, ce a implicat turismul din Romania.

7.CREDITS (agentia / echipa)

Petrom: 

• Ana Bulgar – Online Communication Manager

• Iliana Stanculet – Corporate Brand Manager

• Gabriela Tataru – Online Manager CL2

• Alina Stoenescu – Petrom Brand Manager

iLeo:

• Mugur Patrascu – Managing Partner

• Simona Stanescu – Brand Communication Executive

• Codrut Alexoaia – Art

• Marius Ilie – Programator

Bloggeri:

• Bobby Voicu

• Adrian Mihaltianu

• Oltea Zambori

• Corina Georgescu

• Roxana Farca

• Doru Panaitescu

• Gabriela Pieleanu

• Anca Bundaru

• Cosmin Tudoran

• Adrian Ciubotaru

• Andra Zaharia

• Anne Marie Chelariu

• Augustin Radu

• Simona Cuibus

• iYli

• Andrei Crivat

• Oana Stanica

Video studiu de caz

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Sectiune



Branded


Related