Concursurile de UGC din .ro: ce sunt consumatorii dispusi sa faca pentru a castiga

Cam ce si cam cat este dispus consumatorul sa faca atunci cand se pune un premiu mare la bataie? Cam orice si cam oricat, pare-se, daca ne uitam la cateva concursuri de UGC din ultima vreme in care consumatorilor li se cere sa fie creativi. Creativi in a gasi metode noi si surprinzatoare de a se umili singuri. Ce castiga brandurile? Mii de fani printre like-isti, o bifa in dreptul casutei cu 'interactiune cu consumatorul' si niste poze penibile pe wall/album/microsite. Clientii care se bucura astazi de fanii castigati si de numarul inscrierilor nu se gandesc la miile de consumatori care nu au participat la concurs, dar care au urmarit siderati imaginile penibile venite de la brandul caruia ii erau fideli.

Duo Bucket, galeata care ne-aduce impreuna

O dovada recenta de creativitate in materie de concursuri de UGC este competitia KFC – “DUO la Paris”, pentru care cuplurile se fotografiau romantic in compania unei … galeti cu copane de pui. Sampanie, lumanari, muzica, DUO Bucket.

Au fost inscrise 153 de fotografii (dintre care cred ca nici macar jumatate nu respectau cerintele: sa apara un cuplu si sa apara un KFC Duo Bucket. Dar ce conteaza? Cat timp numarul de fani de pe Facebook ai KFC s-a dublat, este OK). 153 de oameni au aflat de concursul asta si au considerat ca e rezonabil sa ceara voturi pentru poza cu ei si (nu tot timpul) o galeata.

Clipe nesfarsite de jena alaturi de Durex

Cerinta: "incarca pe wall-ul Durex o poza cu tine, partenerul/partenera si produsul vostru Durex preferat si spune de ce va place” si, evident, “aduna cat mai multe like-uri”. Pentru ca nu e interesant daca e doar putin jenant, “in fotografie trebuie sa fie vizibile fetele voastre (nu vor fi validate fotografiile ce nu corespund acestei cerinte)”.

Rezultatul? Cupluri incercand sa reconstituie momente foarte intime (http://on.fb.me/dR1KOn), poze cu carpeta pe fundal, caption-uri care incearca sa imite forma unui slogan (“uhhhh placut si de incredere! nu ma mai satur de placere!”) si nelipsitele si inepuizabilele referiri la perversu’ de pe Targu Ocna (“Ori suntem usori, ori nu mai suntem!”).

Imagini demne de un concurs pentru prezervativele cu femei goale pe pachet, de prezervative care se vand in pachete de cate “3 la leu”, la buticul din colt:

Toate eforturile Durex de a se pozitiona ca brand premium aluneca usor (no pun intended) pe panta abrupta a fanilor stransi in mod artificial.

Pentru ce suma esti dispus sa te "alferizezi"?

Un alt concurs care aprecieaza si exploateaza inteligenta utilizatorilor romani este lansat de napolitanele Alfers. Ce se face la concursul asta? “Alferizeaza-te”, ni se spune. Cel putin in cazul acesta nici brandul nu are pretentii mai mari de atat, nu e vorba de o erodare. Cum te alferizezi? Ca toate lucrurile care merita in viata, cu greu. Iata cei 3 pasi:

"1. Machiaza-te in cel mai creativ mod posibil

2. Aseaza-te cu capul in jos, seteaza camera si filmeaza propriul clip Alfers

3. Incarca pe www.alfers.ro clipul creat"

Utilizatorii intrigati de provocare au la dispozitie si un clip care ilustreaza etapele.

Un comentariu de pe site-ul pe care era promovat concursul spune ca “sunt prea neinsemnate premiile pentru efortul depus (…) ca sa imiti o maimuta in alte parti se plateste regeste, asa ca...mai plusati!;)”.  Cu alte cuvinte, este in ordine sa te umilesti atata timp cat ai un stimulent bun. Veteranii like-isti nici nu se mai ridica din pat pentru mai putin de 2 camere si loc de parcare. Problema cu premiile mari este, insa, ca exista un singur mare castigator, iar restul raman doar cu un filmulet dubios pe net pe care l-au vazut toate cunostintele.

Romanii si-ar vinde si mama-capra de dragul unui apartament

Cei de la Radio ZU s-au prins ca daca oferi un premiu substantial poti sa ii ceri publicului sa stea si in cap pentru a-l castiga. Tot vei avea sute de inscrieri. Sub pretextul unei noi "arogante" (daca mentionam ca nu suntem seriosi ni permite orice, nu-i asa?), Radio ZU le propune tinerilor sa trimita o imagine cu socrul sau soacra, care vor fi numiti, in continuare, "porcu" sau "capra", in speranta ca fotografia si justificarea lor vor fi alese si ca, dupa alte etape, vor fi rasplatiti cu un apartament intr-o zona rezidentiala.

In acest timp, "porcu'" si "capra" sunt trimisi intr-o excursie de 7 zile, timp in care sunt inlocuiti cu un porc sau cu o capra adevarate. Da, tinerii vor locui timp de o saptamana cu un porc sau cu o capra in casa. Un pret mic pentru un apartament mare.

Pentru a fi siguri ca nu mai stau tinerii pe ganduri care sa ii abata de la scopul creativ, Radio ZU le flutura intai premiul pe la nas. Odata sedusi de ideea de a fi proprietar, nu mai e mult pana cand li se pare ca e o gluma buna cea in care isi numesc socrii "porcu" si "capra" si le publica pozele pe site. Poze de la nunta pe care poate au platit-o chiar socrii. fotografiile sunt insotite si de un mesaj care trebuie sa convinga. Unii intra in joc, "fiinca" asa cresc sansele de a fi considerati "ZU".

Altii marturisesc faptul ca participa pentru ca au nevoie, intr-adevar, de o casa. De dragul copiilor, parintii accepta sa intre in joc, chiar daca pe site echivalenta dintre capre / porci si soacre / socri e evidenta.

Tin minte ca au tot insistat profesorii din facultate cu avantajele si dezavantajele promotiilor. Oare nu e timpul pentru o lista cu avantajele si riscurile concursurilor de UGC?

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related