Interviu face2face cu Vasile Alboiu (Creative Director, Senior Interactive)
Digital IQads: Cum te-ai hotarat sa vii la Senior?
Vasile Alboiu: Eu am lucrat cu Senior acum 2 ani, cand exista un joint venture al Senior cu Ogilvy - Ogilvy Interactive. Ogilvy oferea totodata partea de creatie pentru Senior (eu am fost Director de Creatie la Ogilvy Interactive), iar Senior venea cu strategie si productie. In momentul in care am plecat de la Ogilvy am discutat cu mai multi si pana la urma am optat sa aleg o agentie locala, independenta pentru ca nu voiam sa mai lucrez intr-o corporatie.
Digital IQads: Am vazut mai multe plecari anul trecut din multinationale in agentii locale. Ce-o fi cu trendul asta? Tie de ce nu-ti mai placea in corporatie?
Vasile Alboiu: Intr-o corporatie, lucrurile se misca foarte greu. De exemplu, daca vrei sa testezi o tehnologie noua – o corporatie are foarte multi bani, si-ar permite sa cumpere – ai nevoie de zeci de aprobari, trebuie sa ai proiecte care sa justifice fiecare investite. In Senior lucrurile sunt mult mai simple, zici ca “vreau asta”, cumparam repede chestia asta si gata. Se misca mult mai repede totul.
Probabil ca in zona de ATL si BTL, o corporatie livreaza mult mai bine. In zona de Interactive, insa, nu cred ca o corporatie livreaza in momentul asta la fel de bine ca o agentie independenta. Aceasta din urma se misca mult mai repede si poate sa faca lucruri mai creative. Mai mult, poate debloca procese intr-un timp mult mai scurt; factorul de decizie fiind foarte accesibil.
Chiar si proaspatul nostru client – Oriflame – ne-a remarcat aceast fapt. La pitch au fost invitate doar agentii independente, locale intrucat nu si-a dorit sa se lase in mainile unei corporatii unde lucrurile ar fi mers greoi si birocratia ar fi ingreunat, probabil, procesul creativ si ar fi alterat proiectele.
Imi place foarte mult aici (nr Senior Interactive) pentru ca este totul in-house si ca se poate controla mult mai bine produsul finit. Exista un sistem foarte bine pus la punct care poate servisa orice fel de nevoie, de la concept, research, dezvoltare, testare si mentenanta, chiar si partea de media. Este foarte important sa le gasesti pe toate in cadrul unei agentii mari, independente si sa le poti accesa de ori de cate ori ai nevoie, intr-un mediu intern, nu outsursat, cum eram obisnuit inainte.
Digital IQads: Ce ti-a displacut cel mai mult la Ogilvy?
Vasile Alboiu: Iti zic ce mi-a placut foarte tare. Mi-a placut ordinea si, faptul ca fiind o agentie cu foarte multi ani in spate si cu un pedigree foarte misto dat de David Ogilvy, asta se simtea pana si in Romania. Lucrurile se intamplau altfel si exista cultul deadline-urilor, de exemplu. Intr-o corporatie n-ai voie sa incalci un deadline.
Digital IQads: Dar ti se taie din salariu? Ce ti se intampla cel mai nasol?
Vasile Alboiu: Se poate intampla si asta, dar sunt respectate cu strictete deadline-urile. La Ogilvy se intampla asta, este in single tuturor.
Digital IQads: Care sunt proiectele care ti-au placut cel mai mult dintre cele la care ai lucrat la Ogilvy?
Vasile Alboiu: Cel mai mult mi-a placut “Pimp my bedroom” pentru Axe, pe care l-am facut in 2007 sau 2008 si am luat si Effie cu el. Proiectul, produs de Ogilvy impreuna cu Mindshare, a avut o componenta mare online, o componenta de ATL si de productie de emisiuni TV. In fiecare saptamana, trupa Parazitii se ducea in camera unuia care castiga in saptamana respectiva, ii facea praf camera si apoi i-o “pimpuia”, ii punea plasme pe tavan, proiectoare, masa de billiard etc.
Mi-a mai placut foarte tare proiectul “Animatorii de vacute” pentru Milka. Conceptul a venit din Ogilvy Interactive. A fost usor ciudat pentru ca a pornit ca un concept de online si s-a extins si in offline de la spot pana la radiouri si printuri, outdooruri. A avut si o faza de teasing foarte faina.
Mi-a placut foarte tare sa lucrez si pe WWF, la Tara lui Andrei – conceptul initial a venit de la Ogilvy, mi-a placut sa lucrez la jocul “Casa lui Andrei” (un joc 3D cu familia lui Andrei unde trebuie sa-i faci sa nu consume foarte multa energie in casa – unul dintre proiectele mari dezvoltate la acea vreme cu Senior). Pentru punctele obtinute, Petrom se angaja sa planteaze copaci. Si chiar s-au plantat 25.000 de copaci undeva langa Ploiesti.
Digital IQads: Ai niste principii de lucru legate de organizarea departamentului de creatie pe care le-ai adus de la Ogilvy la Senior?
Vasile Alboiu: Am adus partea asta legata de deadline-uri: faptul ca lucrurile trebuie sa fie livrate la timp, pentru ca dincolo de cat de bun sau de prost e un proiect, proiectul ala trebuie sa existe si, ca sa existe, trebuie sa fie livrat la timp.
Digital IQads: Si pui lumea sa lucreze peste program, cum faci?
Vasile Alboiu: Nu pun pe nimeni sa lucreze peste program, le explic ca trebuie sa livreze la timp. Daca asta inseamna ca trebuie sa lucreze peste program…
Digital IQads: Intrebare de background: inainte de Ogilvy unde ai lucrat?
Vasile Alboiu: Am regizat filme si spoturi, am fost producator de emisiuni, am avut si o firma a mea, de programare; am fost programator de jocuri.
Digital IQads: Ce facultate ai facut si cum ai ajuns in publicitate?
Vasile Alboiu: Am facut Facultatea de Matematica-Informatica si intr-o zi, am facut o firma impreuna cu niste prieteni si colegi de facultate cu care am inceput sa programam jocuri. Se numea BlackBox firma. A fost foarte fain. Firma a crescut apoi, am inceput sa luam si proiecte, pe langa webdesign, si am inceput sa lucram campanii. Am facut campania de lansare a mall-ului din Berceni, in 2002. Le-am facut de la website, printuri, outdoor-uri, flyere pana la tot felul de activari si de joculete care se intamplau in interiorul mall-ului. Totul se intampla de Craciun.
Apoi, prin 2004, am produs seriale la Realitatea TV. In vreo 6 luni de zile, am produs 54 de episoade. Erau niste seriale politice cu papusi din latex; lucram cu papusari de la Tandarica.
Tot in perioada aceea, am scos si un DVD - “Subliminal Crush” - cu filmulete de animatie facute de mine. Nume de scena: Black Moon, iar muzica e facuta de Yvat.
Apoi, am luat o bursa la Universitatea Westminster din Londra, specializarea multimedia. Mai aveam 4 luni pana sa inceapa anul universitar, si, ca sa nu stau degeaba, m-am angajat la Ogilvy. Evident, n-am mai plecat la facultate. Si de-aici, se reia toata povestea…:)