Cum a castigat Senior Interactive contul Oriflame si ce proiecte a lansat pana acum pentru acest brand

Interviu face2face cu Vasile Alboiu (Creative Director, Senior Interactive) si Dana Cucos (Senior Account Manager, Senior Interactive)

Digital IQads: Cum ati castigat contul Oriflame? Cate agentii au fost in pitch, pe ce perioada ati castigat contul?

Dana Cucos: Noi credem ca ne-au ales pentru ca suntem o agentie mare, bine structurata si independenta. Mai mult, resursele pe care le avem au facut posibila acomodarea acestui cont intr-un timp foarte scurt. La pitch au fost invitate patru sau cinci agentii si am aflat ca nu le-a fost usor sa decida. Cu toate acestea, noi am fost echipa care a castigat, pentru cel putin un an, responsabilitatea de a creste business-ul, cu focus pe mediul online. Pe langa comunicarea online si ceva sprijin pe offline, vom dezvolta si partea de e-commerce. O stim si noi si, mai important, o stie si Oriflame - acesta este viitorul.

Vasile Alboiu: Am lucrat destul de intens. Am avut la dispozitie relativ putin timp. Invitatia de a participa la pitch a fost trimisa cu o saptamana inainte de prezentare. Am reusit sa mergem cu mai multe rute, chiar am luat foarte in serios pitch-ul asta.

Digital IQads: Si de ce v-au anuntat doar cu o saptamana inainte?

Dana Cucos: La Oriflame totul se intampla repede; totul este intr-o continua schimbare. Azi pregatesti campanii, iar maine trebuie sa le si implementezi. Profilul lor este foarte dinamic, pitch-ul a fost un test foarte concludent. Oriflame are nevoie de o agentie care sa poata livra foarte rapid solutiile de comunicare si sa le si implementeze. Asadar, ne-am dus super-pregatiti si am raspuns briefului intr-o maniera completa si responsabila, asumata. Pe langa strategie pe jumatate de an, ne-am dus si cu timeline-uri, executii in detaliu, cu echipa planificata; eram super-increzatori ca se va intampla. Luni dimineata eram la pitch iar seara, la ora 7, am aflat raspunsul. Apoi au inceput rush-ul si adrenalina. Campanie care trebuia foarte rapid comunicata; mai mult, existau deja in plan urmatoarele campanii de brief-uit.

 

Digital IQads: Care e campania care trebuia implementata rapid?

Vasile Alboiu: Platforma www.faracompromisuri.ro e ideea cu care am castigat pitch-ul. A fost realizata in mai putin de o saptamana. Am castigat pitchul pe 31 Ianuarie si pe 7 Februarie trebuia sa fie live.

Abordarea s-a nascut pentru a ajuta comunicarea unui program de reduceri foarte importante; pe anumite paliere de cumparaturi se aplica discounturi de la 23 la 40%, la toate produsele, pentru toti consultantii Oriflame. Mesajul era simplu: de acum, nu mai e nevoie sa alegi intre un ruj si o mascara, discounturile fiind foarte mari, poti sa ti le iei pe amandoua. Astfel, nu mai trebuie sa faci compromisuri.

Am implementat 5 proiecte pana acum, in mai putin de doua luni: Faracompromisuri.ro, coruldemesaje.ro, doua aplicatii de Facebook: „Tu ce alegi?” si „Rezolutia ta” si "Muza" (faracompromisuri.ro/muse). Chiar acum avem in lucru inca o campanie pe care o lansam la sfarsitul lunii martie si un proiect pentru Paste.

Dana Cucos: Nu mai trebuie sa alegi intre 2 produse, si poti sa mergi si cu prietenele la shopping :)

Digital IQads: Imi suna foarte cunoscut asta cu fara compromisuri. Nu avea si Beck’s ceva similar?

Vasile Alboiu: Seamana, intr-adevar, insa este o cu totul alta abordare, alt target; nu are, de fapt, nicio legatura.

Dana Cucos: Acolo se vorbeste despre compromisurile pe care nu le face produsul. La Oriflame e vorba despre beneficiare, in sine: tu, ca femeie, nu trebuie sa mai faci compromisuri. Stim ca o femeie uraste sa aleaga intre doua produse. Ea si le va dori mereu pe ambele. Ese un insight puternic si pe acesta am construit abordarea.

Vasile Alboiu: Noi nu spunem ca produsul nu face rabat de la calitate, pentru ca produsul e bun oricum; noi spunem ca de acum consumatorul nu trebuie sa mai faca vreun compromis pentru ca are la dispozitie o gama variata de discount-uri si de posibilitati.

Digital IQads: Celelalte proiecte pentru Oriflame in ce constau?

Vasile Alboiu: Platforma faracompromisuri.ro s-a continuat cu o aplicatie de Facebook care comunica tot partea de discount-uri (“Tu ce alegi?”). Ulterior, am zis sa mai oferim ceva vizitatoarelor paginii de Facebook. Am mai facut o aplicatie care se numeste “Rezolutia ta”, prin intermediul careia femeile pot sa declare ceea ce isi doresc anul acesta. Vrem sa aratam ca Oriflame poate ajuta astfel incat sa nu mai fie nevoite sa faca vreun compromis.

Dana Cucos: Este vorba mai mult de schimbarea unei perceptii. Daca stii sa economisesti, si Oriflame te poate invata, te poti bucura de lucrurile de care te-ai privat pana atunci, cum ar fi, de exemplu, mersul la film in fiecare saptamana, practicarea unui sport nou, schimbarea garderobei sau pur si simplu sa iesi cu prietenii tai mai des in oras.

Vasile Alboiu: Un alt proiect foarte interesant, pe care l-am dezvoltat, este cel legat de 8 Martie – coruldemesaje.ro. Acolo tu scriai un mesaj si puteai fie sa-l trimiti pe mail cuiva, fie sa ti-l pui status pe Facebook. Si de acolo, oamenii intrau iar pe site, trimiteau propriile mesaje si asta a ajutat foarte mult la viralizare. Corul de mesaje e advertizat atat pe site-ul www.faracompromisuri.ro cat si pe www.ro.oriflame.com. De proiectul asta am fost incantati ca a avut cifre foarte bune chiar in prima zi, la numai cateva ore de la lansare: numai pe 8 Martie am avut aproape 4,000 de mesaje si peste 15,000 de vizitatori unici.

Dana Cucos: In dimineata zilei de 8 Martie chiar a fost trims si un newsletter consultantilor Oriflame pentru a le face cunoscuta initiativa. Am primit peste 100 de mesaje de felicitare. Oamenii au fost foarte incantati de idee. A placut tuturor atat de mult incat site-ul continua sa traiasca si sa livreze mesaje.

Digital IQads: Si cati consultanti sunt in baza de date Oriflame? Ca probabil multi au venit de acolo.

Dana Cucos: Analytics ne-a spus ca 35% dintre ei au venit din Facebook – ceea ce inseamna ca a fost apreciata si de catre cei care nu au fost adresati direct. Oamenii dadeau pur si simplu share si uite asa s-a rostogolit. Restul au venit din e-mail-uri sau direct. Si asta doar in cateva ore. Este fascinant.

Proiectul a fost aprobat instantaneu de Oriflame si a existat asa un entuziasm general in toata compania, si-au propus chiar sa-l exporte. Cu ocazia acasta, Oriflame, iata, pune la dispozitia internautilor si internautelor un serviciu nou, prin care poti trimite mesaje oricui, oricand, despre orice. Noi am folosit 8 Martie ca pretext pentru lansare, dar poti sa comunici orice, si de 1 mai, si de Paste, si de Craciun sau poate vrei sa urezi unui prieten drag “La multi ani” de ziua lui. E o metoda inedita.

Vasile Alboiu: Am facut casting, i-am filmat pe cei 10 baieti, pe croma, ne-am urcat pe o pasarela undeva in Buftea ca sa avem cadre cat mai bune. Chiar s-a muncit mult. Filmarea a durat de dimineata de la 7:30 pana la 5 dupa-masa. Apoi a urmat post-productia, dezvoltarea si, intr-o saptamana, site-ul era lansat.

Dana Cucos: Recent am lansat si proiectul de lansare a parfumului Muse. Pe faracompromisuri.ro/muse va avea loc pana pe 2 mai un casting de muze. Fetele care vor sa fie muze isi vor incarca poza pe site si la sfarsit, vor fi selectate 9 fete carora pictorii le vor realiza portretul. Cea mai apreciata muza de catre artisti si de catre public va deveni imaginea unei campanii Oriflame si va beneficia de un photo-session cu un fotograf profesionist.

Practic a venit ca un tavalug. Noi ne-am entuziasmat foarte tare, e un client minunat cu care lucram la modul ca se aproba acum si lucrurile intra in productie in urmatoarea zi. Nu stam sa pierdem timpul. E ca intr-o matrice, fiecare intra in locul lui, fiecare isi vede de treaba. Este, din punctul nostru de vedere, un cont pe care se lucreaza pe cat de entuziasmat pe atat de eficace. Se spune ca fiecare agentie are clientii pe care ii merita – ei bine, noi ne bucuram enorm de relatia cu Oriflame.

Digital IQads: Si va motiveaza financiar sa lucrati in ritmul asta si sa faceti tot mai multe proiecte? 

Vasile Alboiu: Dar nu e numai asta. E de mare ajutor ca Adelina Dragnea (Online Communication Manager Oriflame) intelege bine fenomenul online, stie ce vrea de la o campanie si incearca sa scoata cat mai mult din ceea ce isi doreste. Si, astfel, este foarte usor de lucrat cu Oriflame. Si lucrurile par ca merg si sper sa mearga asa in continuare si sa facem din ce in ce mai multe proiecte.

Digital IQads: Insist cu intrebarea cat sunteti platiti pentru ca in general oamenii din agentii se vaita ca muncesc mult si sunt platiti putin.

Vasile Alboiu: Asta cred ca Adelina si Mihai Tataru stiu. Noi ii explicam cat dureaza lucrurile pe care le dezvoltam. Relatia se bazeaza pe incredere si de fiecare data incercam sa venim cu solutii in cel mai scurt timp posibil, nu ne fofilam. 

Dana Cucos: Noi nu ne vaitam :). Suntem platiti corespunzator proiectelor pe care le cream.

Digital IQads: Dar Oriflame n-a prea fost activ online pana acum, nu?

Dana Cucos: Acum, impreuna cu noi, Oriflame a inceput sa comunice online si vrea sa o faca intr-un mod sustinut, pe termen lung.

Digital IQads: V-ati uitat la ce face Kinecto pentru Avon, aveti de gand sa va diferentiati cumva activitatile online pentru Oriflame? De exemplu daca ei fac aplicatii de Facebook de un anumit fel, voi sa va propuneti sa faceti unele cu totul altfel, aveti o abordare strategica pe termen lung?

Dana Cucos: Nu vrem sa reinventam roata, noi vrem sa facem ceea ce e bine in momentul asta pentru Oriflame si ceea ce corespunde nevoilor lor, conform unei teme strategice agreate de la inceput. In general, analizam proiectele care se lanseaza in piata si incercam sa fim competitivi, desigur. Invatam din toate proiectele bune si care ne plac, dar incercam sa propunem mereu o abordare diferita. 

Digital IQads: Contul de Facebook Oriflame – de cine a fost creat, cine a obtinut fanii de pana acum, cine se va ocupa de el in continuare?

Dana Cucos: Contul de Facebook Oriflame are peste 13.000 de fani deja, a fost lansat anul trecut si este 100% meritul Oriflame. Deocamdata invatam acest business impresionant si apoi ne vom putea asuma responsabilitatea unei conversatii firesti pe o pagina foarte vie si pasionala. Pentru moment, dezvoltam aplicatii sau facem anumite recomandari, insa nu l-am preluat si pe partea conversationala. De indata ce vom intelege pe deplin abordarea Oriflame, le vom propune sa ii ajutam si cu acest proiect. La cum merg lucrurile, presimt ca momentul acela nu este departe. Expertiza avem, asta e clar. Trebuie sa mai invatam limbajul.

Digital IQads: Ce conturi mai aveti acum?

Vasile Alboiu: Wrigley (toate brandurile), Unilever (Axe), Orange, Heidi, A&D Pharma, Friesland (Milli), RTR, Abbot, Titan, Garanti Bank etc.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related