Eu, Compania, stiu ca tu, consumatorul, te afli acolo, printre acele (sute de) mii de cautari inutile, care nu se vor concretiza in lead-uri.
De aceea, pentru mine este esential ca tu sa stii ca mesajul iti este adresat. Si sa vrei sa dai click. Un motiv bun pentru ca eu sa personalizez mesajul si in functie de:
1. Cuvantul pe care l-ai cautat. In titlu, body, url, landing page, pagina de multumire, mesaj pe email, discutie telefonica... ok, sa nu exageram.
Pe scurt, nici eu, Compania, nu vreau sa crezi ca poti castiga bani dand click pe text-ad-ul unei campanii de credit ipotecar. Un motiv bun pentru a adauga cuvinte negative in campanie.
2. Locul unde te afli. In marea de oferte pe care ti le ofera Google tie, utilizatorului din [Brasov], sigur te va bucura o oferta care chiar asta iti spune: ca este valabila si in orasul tau, Brasov.
(Campaniile AdWords pot fi targetate la nivel regional, pe o raza de x kilometri fata de un oras.)
3. Ora la care efectuezi cautarea respectiva. Stiu, intr-un fel iti voi vinde (fie si printr-un simplu text-ad) un produs luni, la 9 dimineata si in altfel sambata dupa-amiaza. Sau poate nici nu vei fi interesat de oferta mea in week-end. Atunci de ce sa te obosesc?
4. Tara din care provii. Evident, un produs destinat unei arii geografice mai mari presupune o campanie CPC segmentata pe zone. Da, te enerveaza enorm sa vezi un text-ad in engleza tradus in romana de un indian (fara nicio ofensa adusa evreilor). De aceea eu, Compania, promit solemn sa NU folosesc Google Translate pentru Google Adwords.
5. Rezultatele obtinute. Daca cel mai bun text-ad pe care l-am creat nu performeaza, inseamna ca ar trebui mai multa exigenta in ceea ce-l priveste pe “cel mai bun”. Voi optimiza rezultatele, cu modificari pe:
i. Descrierea USP-ului
ii. Ordinea cuvintelor in mesaj
iii. Caps & semne de punctuatie in mesaj
iv. www sau fara www in url
v. simbolistica in evidentierea mesajului.
vi. Alte elemente, in functie de tipicul campaniei.
In 5 ani, am invatat 27* de lucruri despre campaniile Google AdWords. Pe cinci+ dintre acestea, le-am prezentat mai sus. Fiecare dintre ele poate fi implementat intr-o campanie CPC, din setarile Google AdWords.
*Al 26-lea lucru este ca o campanie CPC destinata serviciilor funerare are unul dintre cele mai mari cost-per-click-uri medii din Romania. Ultimul click... conteaza!