Prezervativele Masculan: protectie pe masura ta

N-as putea sa descriu in cuvinte ce senzatie imi provoaca reclama asta noua de la Masculan. Care, pana la urma, e noua doar pe piata romaneasca pentru ca, in realitate, e o adaptare care a mai poluat si piata din Ucraina, de exemplu. Dar revenind la senzatie, as putea spune, ca nici macar 1000 de lamai nu mi-ar rezolva problema. Pretentia nu-si are locul cand vine vorba de spotul asta.

O comparatie prea avantajoasa

Cred cu tarie ca argumentul prin care se doreste ca brandul Masculan sa convinga publicul, e unul slab (pun intended). Mesajul spotului este foarte clar: comparativ cu celelalte metode de contraceptie de pe vremea romanilor, prezervativele Masculan sunt semnificativ mai bune. Efectiv, tot ceea ce spun este ca prezervativele Masculan sunt o imbunatatire fata de ce aveau oamenii din epoca de Glorie a Imperiului Roman. Cred si eu ca e mai bun! Daca prezervativele secolului XXI sunt comparate cu prezervative confectionate din piei de animale sau fasii de in imbibate cu diferite solutii rudimentare, evident ca latex-ul castiga. E ca si cum am compara o caruta trasa de magari cu un Porshe Carrera. Amandoua sunt mijloace de transport care te duc din "A" in "B", numai ca automobilul are avantajul evolutiei.

As face si o referire la contextul istoric. Adica nu s-au intalnit ele, amazoanele vreodata in existenta lor de popor puternic si razboinic nici macar cu o urma de sanda apartinand vreunui roman, d-apai cu o intreaga armata! Dar asta e doar un detaliu, sa continuam, asadar, cu lucruri mai substantiale.

Daca e un desen animat asta nu-i da scutire

Acest desen animat are potentialul de a deveni un scurt-metraj porno: goliciune gratuita si inutila, lipsa de bun gust, scene deocheate. Pun pariu ca absolut toata lumea s-a prins ce se intampla in spatele platoselor romane inca din momentul in care soldatii au inceput sa se dezbrace. Pun pariu ca s-a prins chiar si pustiul care s-a intors de la scoala dup-amiaza si care, desi nu este in target, a fost expus unui mesaj la fel de ieftin ca animatia care il transmite.

Lasand la o parte ideea ca reclama vorbeste de sex cuiva care nu este in target, reclama vorbeste pur si simplu despre sex. Ceea ce e foarte bine pentru brand, pentru ca asta vor sa transmita: faceti sex protejat cu Masculan. Dar, daca e sa ne luam dupa spotul asta, nu devine sexul un sport extrem si cam periculos?

Ne omoara asocierile

Mai precis asocierea sexului cu lupta. Inteleg tentativa de a reda dinamismul intregului act in sine, cu strategie, cu scheme, cu figuri greco-romane si alte asemenea, dar de aici pana la voice over-ul “In momentele fierbinti barbatii isi foloseau arma din dotare bazandu-se doar pe protectia zeilor” mi se pare cale lunga si, avand in vedere modalitatea de ilustrare a conceptului, cel putin neplacuta pentru public. Si atunci imi pun problema. Ce transmite reclama asta: sexul folosind prezervativele Masculan e placut ori ba?

Iar personajele din spot (cel putin soldatii romani) nu sunt infatisate in cel mai flatant mod posibil. Inteleg entuziamul romanilor in fata unor amazoane semi-dezbracate, dar nu pricep de ce se agita femeile alea la vederea unor barbati, din pacate, cam bondoci si cam rotofei (in ciuda cultului pentru frumusetea fizica specific romanilor).

In concluzie, n-as fi prea sigura de efectul pozitiv al spotului astuia. Nu stiu daca acum cineva ar fi inspirat sa dea buzna in toate farmaciile sau magazinele specializate cautand cu disperare tocmai si numai Masculan.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Sectiune

Dictionar



Branded


Related