Campania AdPrint 2011: Internetul e viitorul, dar printul are istorie

Buzz cu Catalin Rusu (Creative Director, Rusu+Bortun Brand Growers)

IQads: Cum ati reusit sa nu va lasati cuprinsi de despresie cand toata lumea vesteste moartea printului si sa gasiti, totusi, si anul asta, un concept de campanie care sa celebreze printul? Cat de mult ati cautat pana sa gasiti ceva pozitiv de spus despre print?

Catalin Rusu: Ma bucur ca ma intrebi despre moartea printului, pentru ca eu unul nu-i simt priveghiul aproape, ci il vad traind bine-mersi intr-o alta etapa. Evolutia online-ului nu face altceva decat sa-i dea printului noi perspective. Cu cat online-ul ajunge masa, cu atat nisa printului este intarita. Printul devine premium media, iar continutul de valoare va fi in continuare tiparit si la un pret pe masura. Am fost surprins in New York sa vad foarte multe campanii de print, diferenta e ca acolo printul este foarte bine legat de online prin Mobile Tagging. Te bucuri de experienta unica a rasfoitului in revista si daca vrei mai multe detalii, scoti smartphone-ul, scanezi QR codul si afli mai multe de pe net. Faptul ca informatia din ziar poate transmisa si pe iPhone sau cartile pot fi citite de pe Kindle nu inseamna ca vor disparea chioscurile de ziare, cafenelele si ca peretii caselor noastre vor fi decorati cu e-reader-uri. Prin simpla existenta a alternativei online, printul devine un mediu mai selectiv, o chestiune de alegere, o experienta pentru cei avizati care stiu sa-i pretuiasca valoarea autentica. Din fericire, traditia e inca in trenduri.

IQads: Majoritatea termenilor folositi in headline-urile campaniei sunt buzz words legate de online: „Blogging”, „Tweeting”, “SEO”, “Web 3.0”, “Mobile ads”. Avand in vedere ca e o campanie care li se adreseaza unor oameni din publicitatea clasica, oameni care nu fac campanii online, nu v-a fost teama ca headline-urile sa nu le atraga atentia? Care a fost reactia pe care ati mizat?

Catalin Rusu: Ne-am adresat tuturor celor care iubesc printul, nu doar habotnicilor. Faptul ca-ti trimit aceste raspunsuri de pe mobil sau ca peste o ora abia astept sa ma gandesc la o aplicatie de Facebook nu inseamna ca nu-mi mai plac posterele, cartile postale, albumele sau semnele de carte. AdPrint e singurul festival specializat de print si e de datoria lui sa-i faca sa vibreze pe toti cei care, din cand in cand, prefera sa se exprime texturat si cu miros de cerneala, in dauna ecranului. Publicul AdPrint nu este nici pe departe publicitarul retro, ci unul care, desi stie foarte bine cu ce se mananca online-ul, poate face distinctia intre o traditie creativa autentica si mode in continua schimare. Online-ul este prezentul si viitorul informatiei, insa printul are de partea sa istoria creativitatii. Nu-mi vin in minte foarte multe status-uri, tweet-uri sau site-uri timeless.

IQads: Entry Kit-ul la AdPrint a fost distribuit la un meeting ADC Europe. Pe langa headline-uri ale campaniei si detalii despre competitie, ce printuri ati inclus in el ca sa-i motivati sa se inscrie?

Catalin Rusu: Am prezentat castigatorii de anul trecut, ad-uri premiate in toata lumea, care vorbesc despre nivelul competitiei de la AdPrint. Din punct de vedere grafic, am tras lucrarile la xerox, un efect ce subliniaza valoarea lucrarilor. Cand iti place foarte mult un obiect printat, il copiezi si-l indosariezi.

IQads: Care e atitudinea despre print printre prietenii tai creativi romani? Ii afecteaza cu ceva ca se tot inchid ziarele si se muta online (ca pana la urma lucrarile creative oricum nu se faceau pentru machetele de presa din cotidiene)?

Catalin Rusu: Cred ca rapiditatea cu care se schimba mediile de comunicare poate fi si o veste buna pentru creativi. Pana la urma, cu cat brandurile au mai multe locuri de manifestare, cu atat exista mai multe oportunitati pentru creativi sa-si faca un portofoliu mai divers. Am prieteni care au refuzat online-ul si prietendexe s-au adaptat. Nu stiu care-s mai fericiti, dar cei buni raman buni si in RGB, si in CMYK. Ma bucur ca meseria noastra-i vie si se schimba de la o zi la alta. Muncim mai mult si ne plictisim mai rar. Cred ca, prin contrast, new media ne ajuta sa-l apreciem la adevarata valoare pe „Regele Print”. Enjoy it si ne vedem la Internetics!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


ADC*RO

Art Directors Club Romania (ADC*RO) a fost infiintat in 2008 si reprezinta o asociatie non-profit, al carei obiectiv este acela de a promova si de a recunoaste excelenta in creativitate. Art Directors Club Romania... vezi detalii »

Rusu+Bortun

Rusu+Bortun este o agentie de strategie si manifestare creativa de brand. Conform Art Directors Club, Rusu+Bortun este printre cele mai creative agentii din Romania in 2022. Din 2008, Rusu+Bortun integreaza servicii... vezi detalii »

Oameni

Festivaluri

Sectiune



Branded


Related