Creditul de refinantare e la moda
In ultima vreme, a aparut o moda in randul pescarilor de pe piata bancara. Momeala cea mai la moda de acum pare sa fi devenit creditul de refinantare care presupune o adunare a tuturor creditelor de la mai multe banci la o singura banca, cu diverse avantaje, in functie de fiecare banca. Dupa ce si-au dat seama ca e rost de profit cu creditele de refinantare, incet-incet, in frunte cu Banca Transilvania, si-au aruncat barcile in larg, au agitat apele si-au chemat pestii, comunicand fie mai galagios, fie mai la sentiment.
Millennium Bank si CEC Bank - momeala muzicala
Millennium Bank a interpretat cum a stiut mai bine ideea asta de comunicare galagioasa. Asa ca a organizat un adevarat concert chiar pe lac si prin fiecare nota au emanat pozitivism si bunavointa. Noroc ca pestii aveau doar urechi interne si n-au suferit traume ireparabile. Si cum fugeau ei, pestii, de-o cantare, numai ce-au dat peste alta. La fel de melodioasa si plina de optimism, numai ca de data asta de la CEC Bank, care ii anunta cu spor si voiosie cat de complicata e viata. Si-i momea apoi cu un credit de refinantare care sa le-o usureze.
Piraeus Bank si Banca Transilvania - abordarea educativa
Daca unii au ales cai melodioase ca sa-si atraga captura, alti unditasi, cum ar fi Piraeus Bank, au preferat sa le tina pestilor discursuri acompaniate de explicatii incurcate si analogii cel putin dubioase despre cum functioneaza “Regula lui 1”. Pe de alta parte, Pescarii de la Banca Transilvania au povestit mai pe indelete ce li se intampla oamenilor de cand a venit criza si cum ii poate ajuta “Planul B” pe care il propun.
BRD - spirit ludic
Cat despre BRD, au pus la cale un intreg spectacol de circ avandu-i ca protagonisti pe Nadia Comaneci, Gheorghe Hagi si Ilie Nastase, care s-au schiminosit ca niste clowni de 1 Iunie, sperand ca publicul va incepe sa ceara credite de refinantare (care pana la urma tot cu bani se platesc, nu se anuleaza ca pacatele la spovedanie), de parca ar fi baloane colorate.
UniCredit - tactatica simtului comun
O strategie decenta de abordare a clientelei mi s-a parut cea de la UniCredit. Cu un unditas care si-a deschis ghiseu numai ca sa primeasca o coada interminabila de creditori, probabil au multe sanse sa convinga potentialii clienti sa-si plateasca toate ratele dintr-o singura plata.
BCR si Bancpost - abordarea familista
Si BCR isi momeste clientela cu avatajele unui credit de refinantare: aprobare rapida, tranzactii eficiente. In centrul spotului se afla nucleul unei familii moderne: sotul, sotia si amanta din dulap. Care e atat de impresionata de avantajele creditului incat nu se poate abtine sa nu-si scoata capul din locul in care fusese inghesuita strategic. Bancpost sunt ceva mai traditionalisti in ceea ce priveste familia - mebrii clasici: sot, sotie si copil. Dar adauga, pe langa avantajele creditului de refinantare, drept momeala, un mare "BRAVO" pentru tot ce face clientul in viata lui de zi cu zi.
Cu toata energia consumata pe lac in ultima vreme, e greu de estimat cum se vor imparti pestii si care dintre pescari va avea cel mai des firul intins zilele astea. Om vedea la Effie-ul viitor.
Comentarii
(nu-i asa c-o sa fii enorm de originala si-o sa ma suspectezi ca sunt unul dintre cei care lucreaza pentru banci, daca nu chiar un bancher, pardon, camatar legal?...)
Doamna Pantus, ce-i aia "tactatica simtului comun"?
Fiti foarte atenti la servicile bancare BANCPOST , sunt de irationalitate incredibila....eu unul m-am lacuit de incompetenta lor.