Pe vremea cand eram pustoaica imi doream foarte mult sa gust putin din visul american ducandu-ma la mall. Din pacate insa, ma despartisem de ceva vreme de pubertate cand a aparut si la noi primul magazin de amploare denumit cu pompa de investitori "mall". I-am pasit pragul cu speranta dar, poate si din cauza ca furia adolescentina nu ma mai caracteriza, am parasit acest paradis romanesc al cumparaturilor si al distractiei, cu frustrarea visului doar pe jumatate implinit. De atunci s-au mai deschis mall-uri pe care am invatat sa le privesc din perspectiva romanului care nu a plecat din Romania. Dar nu-i nimic. Mall-urile nu sunt ca ultimul tren pe care il prinzi sau il ratezi definitiv. Chiar mi-as putea vedea visul cu ochii in noul City Mall, ce se anunta un loc de "distractie in orice combinatie". Daca ma uit la printul de prin reviste mi se pare chiar promitator. Singurul risc pe care il citesc printre "rafturile"din spatele cu CD-uri din reclama ar fi ca ma apropii vertiginos spre gasca mai ramolita a targetului.
Judecand dupa insectele ce amintesc de personajele din "The ants", cei carora li se vor deschide mai degraba usile magazinului sunt pustii de bani gata in cautarea unui loc unde sa demonstreze cat de grei au devenit leii. Printul in sine mi se pare destul de copilaros, dar avand in vedere ca City Mall se pozitioneaza ca partea fun a retailului, nu vad o greseala in aceasta abordare. Mai ales ca si oamenilor mari le plac desenele animate.
De dragul combinatiei
Stiu ca de multe ori in relatii publice monitorizarea postcampanie poate insemna si un calcul minutios in centimetrii a stirilor din ziare pe tema comunicata, dar nu cred ca acelasi lucru se intampla si in cazul ad-urilor. Altfel spus, nu cred ca acei copywriteri care au lucrat pentru aceasta reclama isi iau salariul in functie de cat de mare este bodytextul pe care l-au scris. De aceea, ce-a de-a doua fraza din textul reclamei mi se pare redundanta. De vreme ce s-a spus o data ca la City Mall poti "combina probatul cu gustatul, cu vizionatul, cu admiratul si asa mai departe, nu inteleg de ce mai era nevoie sa se mai lungeasca ciorba. Camuflat intr-un sinonim, verbul "a combina" isi ia din nou rolul in serios adunand in jurul lui idei deja pomenite, adica posibilitatea de a face cumparaturi, si de a te distra. De asemenea, cineva probabil era in pauza de lectii cu copilul, si fiind la tema de la matematica, s-a gandit ca cele doua cuvinte care definesc conceptul City Mall sunt tocmai perfecte pentru o combinatie de doua luate cate trei. Ce a iesit? O mixtura ce miroase a cacofonie prin partile esentiale, un fel de sandvis cu paine peste care sa mai adaugati o felie de
..paine. Iar ca topping, bineinteles, o alta felie de paine.
Un alt gen de distractie
Ca tot a venit vorba de combinatie, si pentru ca nu ma pot abtine sa nu fiu carcotasa, mi se pare curajoasa ideea celor de la City Mall, in rest, destul de cuminti in abordare si de moderati in inventivitate, de a verbaliza un lucru care se intampla oricum si in celelate mall-uri bucurestene. Adica flirtul. Nu de putine ori am dat nas in nas cu persoane care venisera in magazin si cu alte scopuri decat cel de a-si umfla sifonierele. Parerea mea, prostitutia ar trebui legalizata.