Cred ca nu sunt singura care a observat asaltul de oferte de care avem parte in ultima vreme de la provider-ii de telefonie si servicii conexe. Ma refer la campania de promovare a cartelei Frog (lansata de Ogilvy Romania) care contine panouri, ad-uri la metrou, spot TV, aparitii la o emisiune despre care se stie deja ca e aproape o fabrica de product placement si nu m-ar mira sa vad vreo executie neconventionala in curand, daca nu exista deja. Acum, reluandu-mi locul in scaunul meu de consumator pretentios, ma gandesc serios de ce-mi trezeste broasca protagonista a campaniei Frog atata indiferenta. Serios, mi-e atat de indiferenta incat nu ma pot hotari daca asta-i un lucru bun sau rau. Asa ca am preluat din popor o tehnica numai buna pentru luat decizii: lista de pro si contra.
Daca e rost de product placement, il cautam tot la Razvan si Dani
Primul contra: prezenta la matinalul lui Razvan si Dani http://neatza.a1.ro/emisiune/Neatza-cu-Razvan-si-Dani_5531.html . Ma uitam din nou la Neatza (editia din 8 martie) si ma intrebam ce ma face sa revin la emisiunea asta care e doar un pretext pentru o pauza publicitara foarte lunga. Si-atunci ma loveste o prima teorie: panourile de pe fundal (cu cerculetele care se invart ametitor) nu sunt doar de decor. Au un rol important in hipnotizarea publicului cu oarecare pretentii, motiv pentru care spectatorii, complet nebanuitori, revin la aceeasi emisiune.
Si, banuiesc eu, ca tot prin hipnotizare reusesc sa arunce publicul in suficient de multa ceata incat sa nu mai vada cu asa multa usurinta masiva plasare de produse din emisiunea asta. Glumesc, dar nu si in ceea ce priveste plasarea masiva: pentru ca sunt atat de multe produse carora le fac publicitate incat plasarea pentru Frog pare sa fie complet iesita din context. Intrecand cu mult timpul alocat oricarei alte reclame din emisiune (chiar si pe cel pentru omniprezenta cafea Melita), este cel rezervat noii cartele de la Cosmote.
Inainte ca Dani sa termine de fredonat melodia din coloana sonora a spotului Frog (minutul 46:20), Razvan intervine sa spuna publicului cum stie el tot ce se poate sti despre produsul asta si ca mai multe putem afla pe site-ul concursului
Pe de alta parte, un argument pro ar fi ca duo-ul dinamic promoveaza un concurs (“Vreau sa fiu star”) care edestul de atragator: premiile sunt suficient de consistente, concursul e interactiv si e pe Facebook (desi un minus aici e ca intra in seria altor sute de concursuri clasice de “like”).
Frog la TV
Dar sa vedem la spot. Am si ceva material pentru pro aici: personajul Frog care incearca sa se diferentieze prin faptul ca e portocaliu si e o broasca. Ii dau puncte in plus pentru ca e animat. Asta si coloana sonora ma fac sa ma gandesc la copilarie, iar despre rascolirea amintirilor si declansarea nostalgiei se stie dintotdeauna ca vand.
Ceea ce o sa trec la “contra” e insight-ul reclamei. Citat din stimabilul cal:
"Cum, Frog, tu ai patru prietene?".
Raspunsul stimabilului Frog: "Da' cine-a zis ca tre' sa ai doar una? La cartela Frog lucrurile bune merg la pachet."
Adica, daca ai minute in plus poti sa ai chiar si patru prietene. Ceea ce nu e neaparat valabil. Daca ai minute in plus nu inseamna ca poti sa ai si patru prietene, iar daca ai patru prietene nu-ti trebuie neaparat minute pe cartela ca sa poti sa vorbesti cu ele. Iar aluzia e mai degraba la "iubite" si nu la prietene in sensul amical. Ceea ce-mi aduce aminte de o campanie de la concurenta care a fost in plina desfasurare pe parcursul iernii trecute. In timp ce Paul Maximus avea atat de multe minute de vorbit incat reusise in sfarsit imposibilul: "s-o combine" pe Cristina, domnul Frog are atat de multe minute incat poate sa "combine" mai multe prietene.
Tot o tema legata de animale au si cei de la Orange pentru pachetele de abonamente. E drept ca nu sunt personificate, dar ramanem in aceeasi oala creativa pana la urma, nu?
Frog – broasca portocalie care mai e si underground
Executiile de la metrou sunt relativ usor de impartit in categorii. La “pro” intra ad-urile pe care le intelegi si le retii atunci cand treci in viteza pe langa ele. In coltul “contra” o sa arunc ad-urile care au jocuri de cuvinte banale, care nu raman in memorie. Fara de care as fi putut sa traiesc la fel de bine. “Cu Frog alegi comunicarea fara oprire” e un exemplu bun de ad care intra la “pro”. Pozitionat strategic la rotativele de la iesirea de la metrou, are legatura cu contextul, se acomodeaza, e usor de inteles. S-a retinut. La fel si “Intra pe magistrala conversatiei cu Frog”. Nu ma da pe spate cu un insight naucitor, dar ce pot sa zic? M-a prins.
In acelasi jargon legat de trenuri e si mesajul “Cu Frog dai pe Twitter ca ai iesit din underground”. Nu e un mesaj pentru oamenii care nu “se dau” pe Twitter, dar daca ei vor sa-si fragmenteze targetul, cine sunt eu sa nu fiu de acord? “Cu Frog vorbitul nu are bariere”- se asociaza cu ideea de libertate, de rebeliune. N-are cum sa nu placa target-ului.
Pe de alta parte, nu pot sa pun stampila aprobatoare pe mesaje precum “Cu Video Call de la Frog iesi din rutina”. Trebuie sa fii intr-o rutina ca sa iesi din rutina, ceea ce nu e valabil pentru toti. “Ramai acoperit si afara cu Frog”. Daca n-as fi stiut de “umbrela Frog” n-as fi inteles ce vrea ad-ul asta de la mine. Si oricum, pentru acoperire poti sa folosesti inclusiv o pelerina de ploaie. Chiar nu ma vad aparandu-ma cu cartela Frog impotriva vreunei furtuni!
Cu mesajul “Cu un MMS de la Frog iesi din anonimat” se porneste de la presupozitia gresita ca toata lumea traieste in anonimat sau toata lumea vrea sa iasa. Si omul din target care are incredere in el si nu se considera un anonim, ce sa inteleaga? Daca mesajul “comunica fara bariere” mi-a parut relevant , “Comunica nelimitat cu Frog” nu se integreaza bine in mediul in care e plasat. Trebuie sa ma gandesc: “ce inseamna nelimitat?”, “care e limita mea?”, “cum ma ajuta Frog?” si eu n-am timp; trebuie sa ies in viteza de la metrou.
“Muziton de la Frog. Opreste plictiseala”- nu-si asuma cam multa glorie mesajul asta? Plictiseala chinuie omenirea de milenii si o singura melodie sa fie chiar asa de fun incat sa putem declara linistiti ca n-o sa ne mai plictisim niciodata? Iar “Sari peste plictiseala cu web’n’walk” sunt sigura ca nu e tocmai pe placul paznicilor de la metrou. Nu prea sunt ei de acord cu chestia asta cu saritul.
Frog la suprafata
Bun. Scorul e destul de egal pana aici. Deocamdata. Inca n-am spus nimic de panoul pe care scrie cu litere de-o schioapa “Cine a zis ca o ora dureaza doar 60 de minute?”. Pai, am numarat eu de cateva ori: de fiecare data tot 60 mi-au iesit. A, ca o fi o metafora si ca de fapt mesajul e “Cu cartela Frog care iti da atatea si atatea minute ora iti pare tot mai lunga” asta e o cu totul alta poveste. Dar, oricat de metaforic se vrea a fi mesajul, pana la urma tot la pragmatism trebuie sa apelam cand trebuie sa numaram minutele de conversatie. Se plateste tot pentru o ora la telefon, nu pentru o vesnicie. Deci, nu, nu sunt de acord cu contrazicerea adevarurilor general valabile prin urmare o sa contorizez remarca asta ca pe un “contra”.
Rad eu rad, dar cu campania asta nu-i de gluma. E o campanie cu suficienta vizibilitate incat sa aiba pretentia unui reach maricel. Sa vedem acum si ce rezultate o sa se publice. Daca o sa se publice.
Asta-i tot pana aici. Imi tin pixul aproape si-mi las lista deschisa. Nu am pretentia ca am acoperit tot. Fiind o campanie atat de mare, sunt sigura ca am lasat cateva lucruri necomentate. E perfect pentru ca puteti sa le adaugati voi mai tarziu.
Comentarii
Personal, oricat de bine plasata a fost reclama, am fost amuzat, dar nici pe departe tentat sa accesez site-ul mentionat acolo. Desigur, exista destule persoane entuziasmate de aceste prezentari, mai exact targetul cu gandire adolescentina (indiferent de varsta) pe care-l loveste in plin acest tip de reclama.
In concluzie: este o reclama plasata foarte bine, exact pe genul de client pe care l-au castigat si campaniile de la Cartela Vodafone.
Ei bine, eu sunt de parere ca femeia care a trecut prin asa ceva...nu o sa cumpere NICIODATA cartela care sprijina OUT LOUD infidelitatea barbatilor. Plus ca solidaritatea s-a dovedit a fi o calitate care caracterizeaza sexul frumos.
In concluzie, campania este una spectaculoasa, aproape prea impacta si cu tente agasante, probabil si cu o cifra de lansare maricica..dar din pacate a omis amanunte ce le-ar putea compromite vanzarile la care presupun ca aspira.