Primavara - anotimpul schimbarilor
A venit timpul curateniei de primavara, a schimbarilor de orice fel. Si, de ce nu, de strategie. Sa zicem un make-over complet pentru o anume campanie? Se pastreaza personajele, dar se schimba datele problemei? Se pastreaza produsul, dar se schimba comunicarea? Ca sa nu mai lungesc momentul de tensiune: e vorba de mezelurile Elit care au trecut de la agentia Amprenta Advertising si sloganul “Elit - gustul desavarsit” la Cupid Consultancy si “Elit - cu dragoste”.
Schimbare, schimbare, dar s-o intelegem si noi!
Mihaela Radulescu, diva pe motocicleta, spiritul liber, neimblanzit, care se intrece numai cu vantul. Un fel de Bon Jovi in Blaze of Glory.Ah, emotia, ah, libertatea! Va amintiti videoclipul?
Bun, asta sumarizeaza dintr-o perspectiva strict personala esenta spotului initial:
In al doilea spot, insa, suntem in cabina de proba a unei dive:
Mihaela a renuntat la hainele de motociclist si este - de data asta, ca cine stie data viitoare - imbracata intr-o rochie colorata, cu o expresie de casnica dulceaga (posibil daunatoare pentru publicul susceptibil la diabet), acordand unui grup de pusti autografe “cu dragoste”. Si-acum stop cadru. Reluam: daca in spotul precedent vedem o Mihaela Radulescu - spirit neimblanzit care nu si-ar trada stilul de viata decat pentru gustul desavarsit Elit, in ultimul, accentul cade pe Mihaela Radulescu - mama care emana dragoste prin fiecare por, dar mai ales prin sendvisurile Elit.
Houston, we have a problem. Neajunsuri ale strategiei
Conform comunicatului Cupid Consultancy, reteta de succes pentru spoturile din categoria food inseamna “putina emotie, multa caldura, destula lumina”, de unde a rezultat “noua traiectorie de brand Elit dupa aceasta reteta”.
Mezelurile Elit erau pozitionate in primul spot ca produsele care dau energie femeilor de cariera cu hobby-uri dintre cele mai excentrice. Pe langa faptul ca noua orientare nu e dintre cele mai originale, nu exploateaza nici pe departe la fel de bine endorserul Mihaela Radulescu asa cum o facea anterioara. Primul spot, “Elit - gustul desavasit”, o folosea pe Mihaela Radulescu intr-un mod destul de controversat si exploata niste aspecte interesante care o caracterizau pe diva. Noua comunicare nu foloseste nici macar unul dintre atributele specifice endorser-ului. Daca inainte era vorba de o Mihaela Radulescu care mergea la off-road-uri cu alti doi iubitori de adrenalina (sa fie vorba de Dani si Razvan?), era libera, indraznesc sa spun chiar wild, noua Mihaela Radulescu joaca un rol gingas si iubitor, lucru care le caracterizeaza pe majoritatea femeilor care sunt si mame. Cu alte cuvinte, puteau foarte bine sa angajeze orice alta actrita si sa economiseasca banii pe care i-au investit in Mihaela Radulescu. Daca tineau neaparat sa aiba o vedeta care sa intruchipeze spiritul matern si sa se transforme intr-o garantie pentru produsul lor, mai potrivita ar fi fost Andreea Marin. Ma gandesc la amploarea pe care ar fi putut-o lua controversa asta: “Andreea Marin o inlocuieste pe Mihaela Radulescu? E cazul sa testez si eu mezelurile astea care te fac sa iei hotarari atat de radicale!”.
Si daca tot vorbim de controverse, sa zabovim putin asupra “molfaitului”. Mihaela Radulescu care mesteca de zor la un sendvis cu mezeluri Elit in spotul anterior, in noua reclama il dojeneste tacut pe pustiul care n-a putut sa se abtina sa nu incerce mezelurile cu "gust desavarsit". Dar cine stie, poate planuiesc sa transforme “molfaitul” intr-un element recurent si sa-si bazeze strategia de acum inainte pe ideea de “nimeni nu se poate opri din mancat cand e vorba de Elit”. Ramane de vazut.