Alina Buzatu (Strategic Planner, Grey) si Radu Constantinescu (Senior Copywriter, Grey) si-au propus sa le tina cadetilor o prezentare “pe bune”, in care sa nu fie comentate si laudate spoturi internationale si atat, ci prin care sa transmita “un feeling foarte onest al proceselor care se intampla in lumea publicitatii, in care clientul iti da brief”. Asa a deschis Alina prezentarea care avea sa descrie etapele prin care se ajunge la o prezentare reusita la client, incepand cu momentul de debriefing.
Debriefingul trebuie sa ofere un raspuns la intrebarile “de ce vrem sa comunicam?” si “ce obiective avem?”. Chiar daca suna foarte kotlerist, a comentat Alina, este important ca toti indicatorii sa fie clari la finalul intalnirii dintre agentie si client.
“Faptul ca e vag ar putea sa insemne la o prima vedere ca ‘Hei, am libertate!’. Nu e chiar asa. Nestiind unde mergi, ai mari sanse sa nu ajungi nicaieri”, a adaugat Radu Constantinescu.
Research-ul este un alt aspect care nu ar trebui considerat doar “un bullshit de la Kotler”, ci un proces foarte valid, a explicat Alina. “Ce e foarte important la research este sa stabilim ipotezele de lucru. Nu faceti un research fara sa vorbiti cu oamenii care lucreaza pe acel proiect si fara sa faceti un brainstorming pentru a afla ce credeti ca ar putea sa iasa de acolo. Research-ul valideaza sau invalideaza toate ipotezele astea. De asemenea, nu va temeti sa puneti pana si cele mai ciudate ipoteze in research”, i-a sfatuit Alina Buzatu pe cadeti.
Radu Constantinescu a completat ca “in calitate de creativ, te intereseaza mai putin researchul ala mare, cantitativ, care valideaza sau nu niste teorii. Insa e foarte important sa mergi la un focus group sau sa vorbesti cu oamenii. Alea 2 ore de la focus group nu sunt pierdute. Sunt ore in care tu ajungi sa ii vezi pe cei cu care vorbesti de fapt. Nu se intampla foarte des chestia asta si traim intr-un turn de fildes”.
De asemenea, Alina a insistat asupra research-ului facut corect: ce implica etapa de field, de ce e gresit ca un planner sa pre-testeze propria campanie si de ce trebuie combinate metodele de cercetare.
In continuare, cei doi au explicat ce se intampla in etapa de briefing pentru echipa de creatie, cum reuseste un planner sa motiveze creativii, ce rol au creative starter-urile in procesul de creatie. Toate etapele descrise au fost apoi exemplificate pentru un caz real: campania pentru creditul “Bravo”, de la Bancpost.
In final, Alina si Radu le-au aratat cadetilor cum ar trebui sa sune planningul pentru creativi si cum ar trebui sa livreze creativii. Alina a dat play intro-ului pentru filmele de la 20th Century Fox (triumfal si inspirational, cum trebuie sa fie munca unui planner pentru creativi), iar Radu a exemplificat cu spotul “Paint” pentru Sony Bravia (plin de culoare , actiune, dinamism, cum ar trebui sa fie rezultatul procesului creativ).
Programul de talent scouting IQads Kadett este organizat de IQads impreuna cu Coca-Cola Hellenic. Cadetii sunt alesi in urma unui test de orientare si examinare online care verifica gradul in care personalitatea tinerilor se apropie de personalitatea ideala a principalelor meserii din industria de marketing si comunicare si care este disponibil pe site-ului programului - www.IQadsKadett.ro.
Odata admisi in program, cadetii participa la o serie de training-uri si prezentari de case study-uri organizate special pentru ei in Clubul Kadett, aflat in sediul IQads. In plus, cadetii primesc invitatii la evenimente ale industriei, carti de specialitate, precum si sansa de a beneficia de stagii de practica in agentii si companii.