Reclamele de la Oscaruri nu sunt asteptate cu foarte multa nerabdare, nu apar in topuri cu favoritele publicului, nu primesc sute de share-uri si like-uri pe Facebook, nu sunt comentate o saptamana inainte si o saptamana dupa difuzare. Multe dintre ele nici macar nu sunt postate pe Youtube. Totusi, difuzarea unui spot de 30 de secunde in timpul celei mai recente editii a Premiilor Academiei Americane de Film a costat 1.750.000 $, adica mai mult de jumatate din valoarea unui spot difuzat la Super Bowl. De ce? Oscarurile sunt pe locul al doilea in topul celor mai urmarite programe TV in SUA, dupa Super Bowl, potrivit Reuters (http://reut.rs/foCX5Q).
Hyundai, sponsorul auto exclusiv al Oscar-urilor in ultimii trei ani, a fost prezent la a 83-a editiei a Premiilor Oscar cu 7 spoturi in timpul ceremoniei de decernare a premiilor si cu alte 2 spoturi difuzate inainte de show, informeaza un comunicat al companiei (http://bit.ly/eJBNdv). Au fost promovate mai multe modele de masini: Sonata, Sonata Turbo, Sonata Hybrid, Elantra, Genesis si Equus. De asemenea, un spot prezinta manualul dezvoltat ca aplicatie pentru iPad.
"Cea mai importanta noapte a Hollywood-ului este de baza in strategia noastra 'Voci mari in locuri mari', plasand Hyundai in cel mai urmarit si influent loc pentru publicitate", a spus John Kraftcik (presedinte si CEO Hyundai Motor America). "Ratingurile convingatoare, impreuna cu stralucirea evenimentului si a invitatilor sai, fac din Oscaruri un loc ideal pentru a prezenta starurile liniei noastre de automobile", a completat acesta.
Vocea lui Jeff Bridges (nominalizat pentru rolul din "True Grit"), care asigura voiceover-ul pentru spoturile Hyundai, a fost inlocuita in 4 dintre acestea de vocea lui Justin Bateman pentru a nu incalca regulile de difuzare in timpul Oscarurilor, conform carora actorii nu pot aparea in reclame in momente apropiate de nominalizare.
Si retailerul de imbracaminte JC Penney a difuzat mai multe spoturi in timpul ceremonei de premiere, unul dintre cele mai insemnate evenimente din punct de vedere al creatiilor vestimentare. Create de Saatchi&Saatchi, TVC-urile introduc noua campanie de marketing si un nou slogan: "We make it affordable, you make it yours" (http://bit.ly/hfwkDl).
Best Buy a continuat campania inceputa la Super Bowl cu Justin Bieber si Ozzy Osbourne. Au fost propuse mai multe finaluri pentru spotul original, iar fanii au fost invitati sa voteze unul dintre ele pentru a fi difuzat in timpul ceremoniei (http://aol.it/hLb4r7).
Coca-Cola Company a prezentat 4 spoturi pentru Diet Coke si unul pentru Coca-Cola, doar unul dintre ele fiind nou. Spotul pentru Diet Coke care a fost difuzat pentru prima oara la aceasta editie a Oscarurilor face parte din campania "Stay Extraordinary".
Clipul pentru Nokia N8 a fost difuzat si la premiile Grammy, cu mesajul "Made for making".
Un alt clip difuzat intai la Grammy este si cel pentru Gilette Venus, in care apare Jennifer Lopez.
Dove a lansat un spot prin care anunta campania "Dove close-up challenge" pentru gelurile de dus Dove Visible Care, in care consumatoarele pot aparea intr-un clip care va fi difuzat in timpul emisiunii "Dancing with the stars", aratand ca au o piele demna de lumina reflectoarelor. In spot apare Jennie Garth, una dintre concurentele de la emisiune (http://bit.ly/etSOsr). Imagini de la filmarea spotului au fost postate pe Youtube: http://bit.ly/fattXn .
In ciuda faptului ca spotul cu Adrien Brody a fost printre cele mai nepopulare la Super Bowl, Stella Artois l-a mai difuzat o data si in timpul Oscarurilor. Alte branduri prezente la Oscaruri au fost Cars.com, At&T si Amazon.com.