Buzz cu Cristina Ursache, Marius Niculae, Iulia Stoica, studenti la Scoala ADC*RO 2010
IQads: Cum v-a venit sa faceti afise de filme cu directori de creatie protagonisti? I-ati asociat cu filmele respective doar dupa asemanare cu personajele sau si dupa caracter?
Marius Niculae: Povestea din spate este ceva mai lunga. Totul a inceput de la un brief primit la Scoala ADC, in care trebuia sa ne promovam intr-un mod inedit ca sa atragem atentia tutorilor. Ideea a luat nastere in seara in care am plecat de la sediul Propaganda, cand incercam sa ne dam seama ce am putea face. Asa a pornit ideea unui site in care sa fie prezentati cei doisprezece tutori intr-un mod complet diferit si pentru asta ar fi fost nevoie si de o imagine care sa ilustreze intr-un fel acele informatii. Cum timpul era destul de scurt, sarcina de a gasit informatii personale i-a revenit Iuliei. Cu ajutorul informatiilor gasite de Iulia am inceput sa le gasim un USP care sa fie asociat cu pozele. Recunosc ca nu am reusit sa ii asociez pe toti cei prezenti cu filmele pe care mi le-as fi dorit din cauza lipsei unor poze care sa imi permita asta. Dar cu ajutorul research-ului, facut de delegata noastra, am gasit cate ceva.
Asa, Sorin Tranca a devenit Pancho Vila datorita slabiciunii pentru mustate, Predu a devenit un adevarat maestru Obi Wan datorita pasiunii pentru seria Star Wars, Adrian Botan a devenit Mad Max - Razboinicul soselelor datorita briefului si a unor informatii venite din alte surse pe care nu le putem trada, Razvan Capanescu a fost onorat cu 2 roluri in filmele favorite - Matrix si Pulp Fiction; Serban Alexandrescu a devenit un onorabil dr. House prin stilul unic de a face prezentarile si Tripsa a devenit victima propriei creatii, luandu-i locul lui Marcel Iures in serialul „In deriva”.
IQads: De ce a fost un proiect anonim? Cand ati facut / veti face revealingul ?
Cristina Ursache: Proiectul a fost anonim deoarece am vrut sa sporim buzz-ul din jurul lui. Ne-am gandit, recunosc, si la faptul ca vom ajunge foarte faimosi si nu vom mai face fata fanilor.
Revealingul a fost in momentul in care tutorii au deschis portofoliile noastre. Tinand proiectul secret, ne-am propus sa le amplificam reactia, care speram ca n-a fost “aahha, voi erati… nemernicilor”.
IQads: Ce criteriu de evaluare v-ati setat pentru proiectul asta? Ce trebuia sa se intample ca sa-i demonstrati tutorelui respectiv (care imi spuneati ca n-a fost de acord cu aceasta solutie) ca n-a avut dreptate?
Cristina Ursache: Am vrut sa fim “huge on the internet”, deci raspunsul la intrebarea asta este awareness-ul. Comentarii, like-uri multe, link-ul dat la prieteni, cam ce se intampla in ziua de azi in campaniile pe social media. Faptul ca tutorii de la ADC au dat like la pagina si ca aparem in acest articol cred ca este dovada ca am reusit, fara sa fim experti in social media :)
Argumentul final inainte de lansarea pagini fara acordul tutorelui a fost “directorii de creatie o sa ne angajeze pe post de bufoni”. Cred ca este foarte important ca am publicat pagina si am demonstrat, in primul rand noua, ca “yes, we can”.
IQads: Ce reactii au avut directorii de creatie? Dar colegii, prietenii de FB, cum au reactionat - ati numarat afisarile, like-urile,comentariile?
Iulia Stoica: Reactiile au fost surprinzatoare, in sensul placut. Nu cred ca se astepta niciunul dintre noi la o prezenta atat de mare pe pagina, cu atat mai putin sa apara comentarii aproape imediat ce a fost publicata. Banuim ca am facut ceva bun dupa rasetele din comentarii si numarul de like-uri. Numarul afisarilor s-ar putea sa para ireal, dar pe 7 februarie, la o saptamana dupa lansare, pagina are in total 24.000 de vizualizari si aproape 550 de utilizatori activi.
IQads: Care e ideea strategica pentru creatia asta?
Cristina Ursache: Brief-ul spunea cam asa:
Directorii de creatie primesc zilnic sute de CV-uri prin mail. Fa ceva care sa te scoata din multimea celor cu entuziasm dar fara idei, de impact si memorabil. Si intr-un mediu neconventional.
2010 a fost anul Facebook-ului, toata lumea este acolo, deci asta este mediul in care trebuie sa actionam. Este “la moda”.
Eu mai scrisem pe un cont de Twitter in tinerete si stiam puterea pe care o are social media, rapiditatea cu care se amplifica orice mesaj si faptul ca lucrurile amuzante sunt intotdeuna apreciate. De aici pana la forma finala a proiectului – cum sa “targetam” cei 12 directori de creatie au mai fost doar cateva sesiuni de brainstorming cu echipa. Stiam de la inceput ca vrem sa facem ceva amuzant. Oamenilor le pasa, in general, de modul in care ii vad cei din jur, asa ca am ajuns la galeria de vedete de cinema si la premiile “Cel mai ADC tutore”.
Mecanica a fost facilitata de Facebook (ce bine ca exista tag-ul si poll-ul). Vrem sa ii multumim pe aceasta cale complicelui nostru - Predu, care a taguit lumea in poze.
Noi am inteles auto-promo ca un proiect in care convingi ca stii piata, stii cum sa interactionezi pe mediile neconventionale si sa sustii o conversatie coerenta, poti sa te descurci cu resurse minime si 0 lei. Cine nu si-ar dori un angajat ca asta, care mai e si super-hazliu?
IQads: In general, cum a fost experienta voastra la Scoala ADC? Ati contrazis multi directori de creatie?
Marius Niculae: A fost inedita pentru ca am intrat in contact cu oameni pe care nu as fi avut sansa sa-i cunosc decat prin intermediul articolelor si am aflat ca vreau in continuare sa vad cum este viata de publicitar. N-am reusit sa contrazic prea multi directori momentan, probabil Tripsa a fost singurul privilegiat la capitolul asta pret de vreo trei saptamani, din cauza briefului pe online. Poate numarul de dispute va creste daca mi se va oferi sansa sa lucrez intr-o agentie. A nu se intelege gresit, sunt de parere ca sunt o buna sursa de tensiuni creative.
Iulia Stoica: Scoala ADC a fost o experienta placuta. Am vazut cum advertiserii autohtoni privesc publicitatea chiar prin exemple si explicatii oferite direct. Am fost cuminte, de fapt nici nu am avut sansa sa ma contrazic cu tutorii la care am fost repartizata, pentru ca ne-am inteles destul de bine, iar cu ceilalti nu am avut sansa sa intru in contact. Mi-am aparat de multe ori propunerile, dar nu cred ca ne-am contrazis
IQads: Ce vreti sa va faceti cand o sa fiti mari? Lucrati deja pe undeva? Care e jobul visurilor voastre?
Marius Niculae: Richard Branson, versiunea romaneasca.
In momentul de fata sunt liber profesionist, dar tintesc spre agentiile de publicitate. Jobul visurilor ar fi unul care sa imi ofere foarte multe satisfactii, multe premii, recunoastere si cate o provocare noua in fiecare zi, adica un copy/art hibrid din lume.
Iulia Stoica: Momentan nu lucrez, dar imi doresc sa lucrez intr-o agentie de publicitate in departamentul de copywriting, asta ar fi si jobul ideal.
Cristina Ursache: Eu cand o sa ma fac mare vreau sa colind lumea in lung si-n lat. Cam asta este visul mic al oricarui corporatist. Job-ul visurilor mele implica online, oameni faini si multi fani, evident.