The Packers nu sunt singurii castigatori ai editiei Super Bowl XLV. Un spot pentru Doritos si un spot pentru Bud Light sunt la egalitate in topul preferintelor americanilor, conform alcatuit de USA TODAY Ad Meter, care masoara in fiecare an care au fost reclamele preferate de americani la Super Bowl. Spotul "The Force" pentru Volkswagen Passat este pe locul al treilea in acest top, insa castiga detasat la capitolul buzz: a strans peste 21 de milioane de vizionari pe un singur canal de pe Youtube. In final, postul de televiziune Fox a avut parte de cea mai mare audienta a tuturor timpurilor in Statele Unite: 111 milioane de telespectatori.
Ca de obicei, ultimul lucru care intereseaza la Super Bowl este meciul in sine. Christina Aguilera greseste niste versuri ale Imnului National si ajunge in topul vizionarilor de pe Youtube. Concertul Black Eyed Peas – detestat de peste 70% dintre cei care au votat in poll-ul Fox News. 400 sute de fani cu bilet nu au fost lasati sa intre pe stadion. Insa cele mai aprinse discutii sunt tot despre spoturile in valoare de 3.000.000$.
USA TODAY Ad Meter anunta o premiera la editia de anul acesta: reclamele Doritos - “Pug” si Bud Light- “Dog sitter” sunt la egalitate in topul celor mai apreciate reclame la Super Bowl 2011. Interesant este ca aproape jumatate dintre cele mai populare clipuri nu au fost semnate de agentii, ci de catre consumatori.
Potrivit Ad Meter, cele mai populare reclame de la Super Bowl 2011 au fost:
1. Doritos – Pug Attack
2. Bud Light – Dog sitter
3. Volkswagen Passat – The Force
4. Doritos – House Sitting
5. Pepsi Max – Love hurts
6. CareerBuilder – Parking Lot
7. Pepsi Max – First Date
8. NFL – Best.Fans.Ever.
9. Bridgestone - Carma
10. Coca-Cola - Border
1. Doritos - Pug Attack
In acest an, PepsiCo a platit difuzarea a 6 spoturi castigatoare la “Crash the Super Bowl”, concursul de reclame realizate de consumatori: trei pentru Doritos (“House Sitting”, “Pug Attack”, “The Best Part”) si trei pentru Pepsi Max (“Love hurts”, “Torpedo cooler”, “First Date”).
Dovada ca fan empowerment-ul a fost un success, 4 dintre acestea au ajuns in top 10 Ad Meter. Mai mult, una dintre reclamele la Doritos a ajuns pe locul 1, aducandu-le realizatorilor sai un premiu de 1.000.000$.
In 2010, reclama Doritos – “Underdog” a ajuns pe locul al doilea, iar in 2009, “Free Doritos” a fost pe locul 1 in USA Today Ad Meter.
2. La egalitate, cu 8.35 de puncte (din 10), este spotul pentru Bud Light, “Dog sitter”, creat de agentia DDB. Apartinand producatorului Anheuser-Busch InBev, care ocupa locul 1 in topul advertiserilor de la Super Bowl din ultimul deceniu, Bud Light a avut trei spoturi la editia Super Bowl 2011.
3. Volkswagen nu a mai tinut secret spotul pentru Super Bowl si l-a lansat pe Youtube inca de pe 2 februarie. Astfel, inainte de finala, reclama cu micul Darth Vader avea deja 12,5 milioane de vizionari pe contul detinut de VW. “Acum trebuie sa oferi content inainte de Super Bowl pentru a crea buzz inainte de a ajunge la meci”, a declarat pentru NPR Michael Kadin, Creative director la agentia Deutsch Los Angeles, care semneaza spotul.
4. Doritos - “House Sitting”, un spot creat de o o mama de 34 de ani, arata puterile de vindecare ale chipsurilor Doritos. Pentru ca obtinut al treilea punctaj in topul Ad Meter, si acest spot este rasplatit cu 400.000$.
5. Pepsi Max – “Love hurts”. Daca anul trecut nu a fost prezent la Super Bowl, Pepsi ajunge anul acesta pe locul 5. O femeie recurge la orice metode pentru a-si determina partenerul sa consume alimente cu mai putine calorii. Dupa ce, in sfarsit, e multumita cand el deschide o cutie de Pepsi Max, o noua nemultumire porneste conflictul.
6. CareerBuilers.com - “Parking Lot”, o alta reclama lansata inainte de Super Bowl, arata un barbat care trebuie sa le faca fata unr maimute (maimutoi) alaturi de care lucreaza. Un motiv bun pentru a cauta un job nou.
7. Pepsi Max – “First date”. Un alt spot castigator la “Crash de Super Bowl” ilustreaza cateva dintre cele mai intalnite stereotipuri legate de femei si barbati. Un cuplu aflat la prima intalnire si gandurile lor despre celalalt: ea se intreaba (repede si obsesiv) cati bani face, daca isi iubeste mama, daca isi va pierde parul, daca vrea copii, daca e alesul; el nu e din cale afara de curios si spune un singur lucru, de mai multe ori. Pana cand apare Pepsi Max in scena.
8. NFL – “Best.Fans.Ever” , lansat pe contul de Youtube al NFLSuperBowlAd, spotul arata secvente (modificate astfel incat sa apara toate echipele din NFL) din seriale precum Beverly Hills 90210, Seinfeld, The Office, Friends, Family Guy, Modern Family, How I Met Your Mother, The Simpsons sau South Park.
9. Nici nu stii cand un castor iti poate salva viata! Dar numai daca ai grija sa i-o salvezi tu lui, inainte. Spotul Bridgestone – “Carma” ocupa locul 8 in topul Ad Meter.
10. Dupa ce anul trecut a fost pe locul 5, Coca-cola coboara 5 pozitii cu reclama “Border”, semnata de Wieden + Kennedy, USA.
Cine a cheltuit cel mai bine banii la acest Super Bowl? Cei care au difuzat mai multe spoturi? Cei care au lansat clipurile inainte de meci? Cei care au angajat o agentie sau cei care au lasat creatia in mainile consumatorilor?
Comentarii