Nu stiu ce fel de reteta secreta au cei de la Vodafone. Poate din cauza ca o fi secreta. Cert e ca, cel putin in aparenta, au reusit sa fenteze fiecare dintre placajele crizei si sunt in continuare prosperi, infloritori si activi. Dovada este tocmai faptul ca posturile TV, Internetul, presa scrisa chiar si posturile radio au fost invadate de reclamele Vodafone pentru diverse servicii. Exista o sansa mare ca atunci cand ii spui unui prieten „Ba, ce-mi place reclama de la Vodafone!” sa te intrebe care dintre ele. Pentru ca acum, nu mai e doar Paul in centrul atentiei. Se mai lupta pentru numarul 1 ca popularitate CRBL (Cerebel) si intreg convoiul de la Nunta de pe varful muntelui. Si, in timp ce Paul si CRBL se mentin tari pe pozitii, nuntasii s-au cam dat la fund pentru a ceda locul noilor vedete de peste noapte - Cristi Chivu si echipa de fotbalisti juniori de la CSM Resita.
Chivu si juniorii au devenit recent (8 decembrie) centrul unei noi campanii de promovare a Internetului cu „cea mai buna conexiune”. Desi nu s-a vrut a fi o reinventare a rotii, indraznesc sa zic ca n-a iesit rau. N-a iesit rau chiar deloc. De la succesul grozav al campaniei cu nunta, McCann-ii s-au prins ca povestea are ceva mai multa credibilitate cu eticheta de „eveniment real” si au repetat figura. Au angrenat repejor o echipa de tehnicieni si cameramani, au agatat in viteza o echipa de pusti resiteni dornici sa apara la TV si l-au tocmit pe Chivu ca intermediar, sa se ocupe el de PR, HR si alte trucuri de inmuiat inimile. Caci, conform strategiei, ca evenimentul sa fie real juniorii trebuiau sa fie pe bune. Cu pusti autentici, care alearga pe un teren sub indrumarea unui fotbalist recunoscut, publicul ar fi fost cucerit, credibilitatea asigurata.
Dar daca tot suntem la credibilitate, sa vorbim putin despre dorinta lui Cristi Chivu de a deveni antrenor. Urmatorul comentariu ar fi „Ce dorinta?!”. Asa ceva nu exista. Chivu, acelasi Chivu pe care il iubim si-l cunoastem, acelasi resitean fost jucator la Universitatea Craiova, acelasi care actualmente joaca la Inter Milano, nu vrea sa fie antrenor. Repet: nu vrea sa fie antrenor cand hotaraste sa-si incheie cariera de jucator (sursa: stire sport.ro, 00:48). Fiind probabil singurul fotbalist din lume care gandeste asa, e un lucru ceva mai greu de inghitit. Toti ceilalti cred ca sunt suficiente echipe de antrenat cati aspiranti la titlul de antrenor exista. Din nefericire, nu sunt destule echipe care sa se ridice la standarde (pentru ca nevasta, soacra si cainele formeaza o altfel de grupare care nu are nici o legatura cu fotbalul). Este probabil si motivul pentru care, Cristi Chivu declara in repetate randuri chiar si pentru presa ca nu isi doreste sa fie antrenor.
Toata credibilitatea pe care au incercat sa o construiasca cei de la McCann pica instant. E ca si cum, in timp ce se difuzeaza reclama, Vodafone ar trimite pe telefoanele audientei un mesaj de genul „Mai oameni din public. Noi vrem sa vindem si-atat. Asa ca nu mai inghititi chiar tot ce va servim noi”. Pentru ca este un lucru deja cunoscut faptul ca fotbalistul Cristi Chivu nu vrea sa fie antrenor. Prin urmare, singurul motiv pentru ce a facut acum, aici a fost pentru bani. Emotiile lui n-au fost reale ci dictate de cateva indicatii regizorale bine-plasate. Bine, cum nici regizorul nu poate sa faca minuni, nici replicile lui Chivu n-au sunat prea natural „Nu vad bine? E echipa de fete pe teren?”. Unul dintre multele englezisme romanizate cu care se da chix. Dar, ma rog. Chivu e fotbalist si nu actor.
Cele doua spoturi povestesc aventurile echipei resitene pe care Chivu se hotaraste sa o antreneze prin Internet, „asa, mai pe experiment”. Pe tot parcursul celor aproximativ 90 de secunde (cat dureaza impreuna cele doua clipuri) se fac cateva aluzii (dansul rossonerilor, castile de protectie ca a lui Chivu) care il vizeaza direct pe fotbalist si pe care un spectator obisnuit nu le-ar inregistra. Atunci cum se asteapta creativii de la McCann ca fanii care pricep subtilitatile de genul asta sa nu stie tocmai ca fotbalistul nu vrea sa devina antrenor? E adevarat. In reclame e permis sa spui orice. Dar nimic nu garanteaza ca „orice-ul” ala o sa fie inghitit de un public cu o inteligenta cel putin medie. Si in plus, se indeparteaza destul de grav de imaginea de autenticitate pe care s-au straduit atat sa o construiasca.
Mi-am dat seama ca pana acum n-am spus nimic de bine despre spoturi, chiar daca mi-am anuntat parerea ca fiind pro de la inceput. Cert e ca in continuare nu vad motive pentru care campania sa nu-mi para antipatica. Totusi, poate m-a convins sinceritatea lui Chivu in toata nesinceritatea lui sau entuziasmul pustilor aspiranti la viata unui fotbalist de succes. Poate tocmai pe elementul psihologic se bazau si n-au vrut nicicand sa apeleze la logica. La o cvasi-logica, poate. Tertipuri publicitare sau nu, pe mine m-au convins reclamele astea. Am dat pe mute glasul ratiunii pentru ca gusturile nu se contraargumenteaza.
Comentarii
Cat despre spot-ul cu chivu, eu nu inteleg care a fost logica privind coloana sonora? Cam aduce a manele, no offence pentru genul asta de muzica sau Vodafone!
Shukar collective iti suna cunoscut ? daca nu, inainte sa iti dau cu parerea despre orice, fa un mic research despre materialul prezentat, stimata rodicaelena.
http://ioanaciobotariu.wordpress.com/2011/01/05/relevanta-credibilitatii-chivu-si-internetul-mobil/