Portocalescu vs. Uraciosul de Gheata si Viscolul Dintos

Feriti-va de el! E un individ care sufera de un exces de incredere in propria-i persoana, care vorbeste in clisee si care poarta ochelarii de soare nu cu scopul pentru care au fost fabricati, ci doar pentru ca poate. Este condescendent, autosuficient, deloc modest si are vagi cunostinte de arte martiale. Are aparenta unui hipster si atitudinea unui supererou, dar mie-mi aduce a Kelso din “That 70's show”. Isi face veacul pe la Romana si este usor de recunoscut dupa faptul ca are ceva impotriva conditiilor meteo. Il cheama Domnul Portocalescu si este unul dintre cele mai nefericite personaje de reclama din cate am vazut. Pentru ca: are cateva trasaturi care il imping inspre penibil si o sa aiba probabil o viata mai scurta decat era preconizat.

Am rascolit Internetul dupa cateva informatii care sa-mi ofere mai multe indicii in ceea ce-l priveste pe mai sus-mentionatul Portocalescu. Tot ce am descoperit a fost faptul ca sucul Cappy toata portocala, pentru care individul in cauza face lobby, este foarte sanatos, foarte nou si foarte dornic sa fie cat mai prezent pe piata de bauturi racoritoare. Ceea ce n-am reusit sa descopar pana la urma este cui vrea Portocalescu sa-i vanda sucul-minune. Este deschis lumii intregi sau targetul este unul dintre lucrurile palpitante pe care trebuie sa le descoperim singuri? Si daca trebuie sa il descoperim singuri, sigur-sigur ar trebui sa ne lase sa alergam liberi pe taramul presupozitiilor? Imi place jocul de-a datul cu presupusul. Imi da mai multa libertate de miscare. Dar nu-mi pot imagina cum asta poate fi un lucru sanatos pentru produs.

Si cum intrebarile mele raman in continuare fara raspuns nu-mi ramane decat sa ma apuc de ghicit. Iar globul meu ma anunta ca ar fi doua variante.Varianta 1: Cappy toata portocala e pentru copiii si preadolescentii (3-13) care sunt in crestere si care, pe langa multe vitamine, au nevoie de un model in vietile lor. Din pacate, de la Superman incoace povestea cu superoii e cam fumata. Daca pustii au vreodata nevoie sa stie cum sa se comporte, se uita la ultimul viral pe care il gasesc pe Youtube si gata. In plus amplasarea panourilor in statiile de autobuz nu prea are logica. Ar avea mai multe sanse ca mesajul sa-si atinga targetul daca ar aparea intr-un clip la TV sau intr-un banner pe un site updatat cu cele mai noi jocuri cu Ben10. Pentru ca o parte sunt prea mici ca sa fie singuri intr-o statie de autobuz si pentru ca cealalta parte pur si simplu nu e interesata de panouri.

Dar globul imi prezinta si o a doua varianta, din fericire, mai plauzibila. Reclama targeteaza de fapt grupul 19-35 (tineri adulti si adulti) care au vieti active, care au nevoie de energie si care s-ar putea sa reactioneze la ideea de sanatate. Dar daca eu am nimerit targetul, atunci n-au nimerit ei mesajul. Da' deloc. Chiar si cu un simt al umorului dezvoltat, chiar si cu un simt al umorului excentric si nonconformist, existenta Domnului Portocalescu nu este amuzanta. Asa-zisii inamici (Uraciosul de Gheata si Viscolul Dintos) sunt puerili iar firul actiunii e primitiv. Parca revad un episod din Scooby Doo, cu singura diferenta ca ultimul mai avea un pic de intriga, de mister, mai scutura nitel sinapsele care tineau neuronii de la a se indeparta prea mult unii de ceilalti. Domnul Portocalescu vorbeste cu mine (intamplator in target) ca si cum as avea 5 ani si ma obliga sa ma cobor la acelasi nivel ca sa-i raspund: „Nu Cappy! Da-mi Cola!”.


 
Nu i-am intrebat pe Uraciosul de Gheata si Viscolul Dintos ce parere au despre aerele de vedeta ale Domnului Portocalescu. Probabil chiar acum se sfatuiesc cu Sindicatul in legatura cu actiunile lor viitoare. Sunt sigura ca nici Lapovita Abatuta sau Zloata Intarziata n-or sa mai fie de acord sa apara in episoadele ce urmeaza. Și nu stiu ce salariu ar fi destul de motivant ca sa-l faca pe Gerul Falos sa-si calce pe mandrie. Si fara alti actori care sa joace in piesa dar mai ales fara audienta care sa o aprecieze, pana si Portocalescu trebuie sa-si recunoasca infrangerea si sa se intoarca inapoi la agentia de la care a venit.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Sectiune


Comentarii

Andrei Daniluc
acum 13 ani
salut Anca.

apreciez stilul in care ai scris articolul.

n-am sa ma apuc acum sa-ti demontez fiecare paragraf, pentru ca, pur si simplu nu imi pasa daca tu intelegi sau nu.

daca ai cunoaste cateva reguli de baza ale publicitatii, atunci ai fi inteles mai multe. dar din pacate, nu dai dovada de acest lucru.

iti sugerez sa dai un test la catavencu, poate te iau ei acolo. ai avea sanse mai mari acolo.

mersi frumos ca ai citit mesajul

Cristian Scurtu
acum 13 ani
Bravo, Anca:) Era si timpul sa se mai lege cineva de avioanele publicitaresti de pe piata.
Anca Pantus
acum 13 ani
@daniluc

IQads este o marca a Blue Idea, parte din F5, compania de web a trustului Realitatea-Catavencu.

Si cu multa placere.



Branded


Related