De cand schimb trei mijloace de transport intre cartierul meu ultracetral si Piata Victoriei, am observat ca statiile de metrou sunt punctate destul de des de niste omuleti rosii care escaladeaza zidurile sau care alearga pe ecranele Zoom TV pentru a promova produsul BRD – Instant Pay. Am primit detalii despre ei de la Bianca Dordea (Brand & Communication Director BRD-Groupe Societe Generale) si de la Andreea Carciumaru (Account Manager, ADDV Euro RSCG), din partea echipei care a realizat creatia.
Instant Pay este o solutie de plata contactless pe care o poate utiliza orice comerciant, asa cum foloseste in prezent POS-ul pentru cardul bancar”, a explicat Bianca Dordea.
Metrorex nu e singurul comerciant partener al proiectului Instant Pay: Pizza Hut, KFC, Tip Top, Inmedio, Yves Rocher au adoptat si ele serviciul. Atunci de ce vedem o campanie de promovare doar la metrou? Diferenta consta in faptul ca, in cazul Metrorex, Instant Pay este atat o solutie de plata, cat si una de acces rapid, Metrorex fiind primul comerciant care a acceptat aceasta tehnologie.
“Pentru ca Instant Pay schimba un obicei de utilizare, am simtit nevoia de a avea o campanie de comunicare ce tinteste exclusiv ‘calatorul cu metroul’, prin care sa-l informam de noua solutie de acces mai rapid si mai facil”, a declarat Dordea.
Creatia ii apartine agentiei ADDV Euro RSCG, iar de media s-au ocupat Zenith Media si Spectacular Media, cei din urma realizand si productia brandingului neconventional.
“Brieful a fost sa dezvoltam o campanie neconventionala de promovare a produsului Instant Pay. Trebuia sa le explicam oamenilor foarte clar ce face produsul BRD si de ce ar trebui cumparat. Principalul lui atribut fiind viteza de utilizare, deci economia de timp pentru utlizator, am coborat omuletul din TV si l-am adus la metrou. Pentru ca sportul-viteza care se potrivea cel mai bine contextului era parkour-ul, l-am asezat pe ‘endorserul’ nostru in pozitii de parkour”, a descris Andreea Carciumaru (Account Manager ADDV Euro RSCG).
Cu mesajul "Cu Instant Pay intri la metrou in super viteza", omuletul alearga de la gura de metrou la casa de bilete....
....pe scari...
... iar in timp ce astepti metroul, te mai intalnesti o data cu el si pe ecranele ZOOM.
Noaptea e periculoasa chiar si cand esti facut din burete. In timp ce ma duceam "pe teren" la statia Victoriei sa fac niste poze, colegul meu Marin zicea ca el l-a vazut cu piciorul rupt. Si mi-a trimis o poza:
M-am dus totusi si l-am gasit bine-sanatos:
Se pare ca cineva se ingrijeste de sanatatea omuletilor care fac parcour.
Echipa ADDV Euro RSCG care a contribuit la proiect este formata din Dorian Pascuci (Director de Creatie), Ioana Slaniceanu (Senior Copywriter), Iulia Corniciuc (Copywriter), Bogdan Popescu (Art Director), Andreea Carciumaru (Account Manager), Tana Enedi (Client Service Director).
Campania neconventionala a inceput pe 15 decembrie 2010 si continua pana la sfarsitul lunii februarie.