Buzz cu Codin Caradimu (Creative Director, CAP)
IQads: Acum, la sfarsit de an, cand toata lumea face un bilant al reusitelor si nereusitelor de pe parcursul anului, voi aveti deja publicat pe cap.ro un bilant pe ultimii 10 ani cu proiectele de care nu sunteti tocmai mandri. In versiunea black a site-ului aveti un "best of, pe invers", dupa cum spuneai in editorial. Ce v-a venit sa va sarbatoriti a 10-a aniversare in felul asta?
Codin Caradimu: Sincer, cred ca lucrurile bune care ni s-au intamplat in acesti 10 ani sunt cunoscute cam de toata lumea care rezoneaza cu industria asta. Iar anul asta chiar n-aveam timp si nici chef de vreo campanie de PR, de vreun mare party protocolar sau de inventat un happening care se atraga atentia pietei asupra primului deceniu de Cap. Dar nici nu eram satisfacuti complet doar de faptul ca am plecat toti o saptamana la Istanbul si ne-am bestializat de ziua noastra. Si cum suntem genul de agentie care sufera cand face compromisuri si nici nu vrem sa cultivam vreun mit cum ca noi nu facem compromisuri, a aparut aceasta idee. Mai precis, noi vroiam de mult sa facem un soi de dare de seama a proiectelor care ne-au placut odata, dar acum ni se par demodate (chiar daca si-au facut treaba la timpul lor), a celor care au iesit din agentie cu forcepsul sau a celor din categoria impuse. Ni se pare amuzant - desi poate pare putin exhibitionist sau teribilist - sa aratam lumii cele mai penibile fotografii cu noi, ambalaje stupide, spoturi expirate etc. In fond, 10 ani e chiar putin, putem sa mai copilarim vreo 10, 15.
IQads: La ce ii ajuta pe oamenii dintr-o agentie sa se uite la proiectele “ascunse sub pres”, la cele de care nu vor sa-si aduca aminte? E o tehnica buna de psihoterapie? Le-o recomandati si altora?
Codin Caradimu: A, dar noua - si nu cred ca suntem singurii - ne revin mereu in memorie proiectele care n-au iesit asa cum ne-am dorit, cel putin ca exemple in orice discutie interna pe marginea unui nou proiect. "Atentie, asa nu". Criteriile de selectie sunt insa un subiect delicat fiindca operatiunea este determinata de multi factori subiectivi. Si atunci recomandam ca fiecare om din agentie sa-si faca propria selectie sau lista de recomandari, care apoi se centralizeaza. Asa e cel mai democratic. Nu cred ca are vreo valoare pshianalitica, n-am simtit ca dam raul afara din noi, dar scotoceala nostalgica prin arhive, prin poze vechi samd este foarte placuta. Doar ca e mancatoare de timp.
IQads: Clientii trecuti in aceasta versiune a site-ului sunt cei cu care ati lucrat cel mai greu in acesti ani? Din ce ai mai auzit despre ei sau din campaniile lor au mai evoluat in vreun fel?
Codin Caradimu: Acest amuzament online la ceas aniversar nu este o vendetta, nu urmareste sa puna vreun client intr-o lumina neplacuta. E mai degraba o autoironie, avand legatura doar cu noi si parerile noastre sincere, dupa mai multa vreme, despre propria munca, propria evolutie. Trebuie insa recunoscut ca de ani de zile cochetam cu ideea unui site utilitar - care ar trebui sustinut de un grup mai mare de agentii reunite - in care sa existe si sa se updateze permanent lista neagra a clientilor tepari, dubiosi, cu agenda dubla, care fac pitch-uri cu multe semne de intrebare, care trateaza agentia ca pe un furnizor nu ca pe un partener etc. Acum n-am facut nici o discriminare, in site-ul aniversar sunt si proiecte singulare, dar si lucrari ale clientilor nostri traditionali.
IQads: Isi schimba clientii dificili naravul in timp?
Codin Caradimu: Nu imi amintesc cazuri de clienti cu care am inceput o colaborare anevoioasa care sa se modifice in bine odata cu trecerea timpului. Invers, da. De multe ori.
IQads: Dar clientii cu care ati colaborat cel mai bine in acesti ani care sunt?
Codin Caradimu: Hai sa recapitulam, pe www.cap.ro timp de o luna vor coabita doua versiuni de site identice ca structura si layout, dar diferite din punct de vedere cromatica si continut. Site-ul negru, aniversar, contine lista neagra a clientilor cu care am incetat colaborarea din motive obiective. Site-ul alb este cel oficial pe care exista lista clientilor actuali, mai vechi sau mai noi, care nu ne-au dezamagit. Inca. Si speram sa nu-i dezamagim nici noi. Vreodata.
IQads: Ce reactii a starnit versiunea black a site-ului? S-a sesizat vreun client? Ati dat linkul cuiva in afara de prietenii din agentii?
Codin Caradimu: N-am facut nici un fel de publicitate acestei versiuni si nici site-ului Cap in general. Doar publicul fidel si probabil cativa rataciti vor avea ocazia sa navigheze printre proiecte care n-au mai fost expuse pana acum pe site-ul oficial Cap. Sau au fost scoase repede. Asadar, nici o reactie pana la ora interviului. Desi, marturisesc ca m-a sunat o fosta clienta care nu m-a vazut de mult si mi-a spus c-a vazut niste poze horror cu mine pe site-ul Cap. Am intrebat-o cum arata site-ul Cap pe care a vazut pozele. Mi-a raspuns ca negru. Am intrebat-o atunci daca a observat ca site-ul negru are un buton de on/off ca sa poti intra oricand doresti in cel oficial, cu poze actuale. Mi-a zis ca nu s-a gandit ca-i pentru asta butonul ala, credea ca-i pentru sunet. Dar site-ul Cap n-are sunete. In fine.
IQads: Cine se ocupa de site-ul vostru? Aveti departament de online, colaborati permanent cu vreun shop digital / agentie de online...?
Codin Caradimu: Avem un departament specializat de online. Unul mic, dar eficace. Asa cum ne place noua. De asta am si crescut doar de la 6 la 16 oameni permanenti in acesti 10 ani.