In timp ce Leo Burnett a rescris cu succes arborele genealogic al cainelui...

...La Ad'Or majoritatea agentiilor romanesti au tras mata de coada.

Treizeci de agentii s-au aliniat anul acesta la startul celui mai important festival de publicitate. Doar una a ajuns cu bine la finish, invaluindu-le pe toate celelalte intr-un mare nor de praf. Nu numai ca a castigat pentru a doua oara consecutiv Marele Premiu, dar, de aceasta data, a monopolizat competitia, trecandu-si in palmareas 11 noi premii.

Anul acesta, Leo Burnett a fost un concurent de neinvins.
Campania pentru Muzeul de Istorie Naturala, Grigore Antipa, (constand in 2 clipuri TV: Graffiti si Terasa, 4 printuri publicitare: Cainele, Papusi, Muraturi si Oase si 2 spoturi radio: Gasteropodul si Pachidermul) este o premiera pentru industria publicitara romaneasca, ea a fost menita sa repozitioneze imaginea muzeului indeosebi pe harta mentala a tinerilor. Dintr-o institutie invechita si creata strict in scopuri educationale, muzeul trebuia transformat intr-un loc nou si interesant de petrecere a timpului liber, o alternativa la mijloacele consacrate de distractie. Mesajul "Nu se uita usor" este sustinut de numeroasele expozitii gazduite de Muzeul Antipa, expozitii ce-i dau un aer proaspat si modern.

Juriul a considerat ca aceasta este cea mai puternica si mai inovativa campanie, si , daca e sa dam crezare arbitrului principal, Jack Neary, ea s-a distantat categoric de celelalate. De altfel, gratie ei, Leo Burnett a mai confiscat inca 3 premii- print si spot TV in categoria "Divertisment", dar si "Cel mai bun Ad de presa".

O realizare magistrala, s-ar putea spune, si nu este in puterile noastre sa contestam decizia unui juriu international. Dar se pare ca acesta a fost atat de fascinat de cainele devenit dinozaur, incat au capatat o afectiune speciala pentru animale. Noroc cu vorba stramoseasca " Fa ce face preotul , nu ce zice el", altfel am fi ajuns sa ne luptam cu propriile pisici pentru fiecare bobita crocanta, iar pentru o conserva de iepure am fi putut sa le dam chiar pe mana hingherilor.

Si asta pentru ca brandul Eukanuba (da, mancare pentru pisici) a fost desemnat "Cel mai bun print" la categoria "Produse alimentare".
Ma intreb ce soarta am avea daca ne-am conforma recomandarilor juriului si am folosi Granster (insecticid de cereale) ca produs de intretinere casnica ("Cel mai bun print") Poate n-ar fi o idee rea sa crestem orez in cada.

Mult cu intarziere au trecut linia de sosire McCann, cu 5 premii luate si Graffiti BBDO, cu 3 medalii, dintre care doua pentru aceeasi lucrare "Think Positive" (Brand Guinness).
Young& Rubican si-a legat numele de doua campanii sociale, ambele castigatoare - pentru "Salvati copii" si "Festivalul Brazilor de Craciun" in timp ce Next Cap, ce se preconiza a fi marea surpriza a festivalului, nu a punctat decat la "Colaterale", la fel ca si DDB Bucharest. Oricum , mai bine mai putin decat deloc, ar putea spune Saatchi&Saatchi, Ogilvy sau Tempo Advertising.

Asa ca, in seara premierii, singura castigatoare autentica, echipa Leo Burnett a ramas langa scena, asteptandu-si cumintica premiile.

Si daca tot am ajuns aici, ar trebui sa aducem in discutie si organizarea festivalului, de care s-a ocupa Funky Business. Carenta mediatizarii a fost compensata de numeroasele discutii iscate in jurul lucrarilor inscrise in concurs, de acum celebrele ghost-uri. Desi juriul a declarat ca lucrarile au fost anterior verificate de o comisie si ca ei au tratat toate lucrarile dupa acelasi calapod, credibilitatea festivalului a avut de suferit.

O alta problema a fost cea tehnica, a seminariilor, unde calculatorul mergea independent de vointa celui de pe scena, iar corelarea intre sunet, imagine si cerinta vorbitorului s-a dovedit o utopie.

S-au tras prea multe concluzii ca sa mai adaugam si noi una la catastif. Un lucru e cert: dincolo de toate problemele si controversele festivalului, Leo Burnett isi merita laurii.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


DDB Romania

DDB Romania este agentia de creatie membra The Group. The Group este lider al industriei de comunicare din Romania si include agentii specializate in servicii de creatie, media, digital, branding, relatii publice,... vezi detalii »

Ogilvy Group România

Ogilvy România, parte din rețeaua internațională Ogilvy, este o companie WPP, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din lume (NASDAQ:WPPGY). Pe piața locală, Ogilvy creează platforme de comunicare,... vezi detalii »

Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Campanii

Festivaluri

Sectiune



Branded


Related