Dupa 2 luni de competitie, voturi din partea a 3 jurii si o lupta intre 27 de finaliste, au fost premiate cele 3 filme castigatoare ale concursului de scurtmetraje Avon Movie for Life. Anul acesta, locul 1 a fost castigat de scurtmetrajul "2 minute", realizat de Daniel Dobrin si Mihai Gheorghe. Locul 2 a revenit animatiei "Si daca maine...", realizata de Bogdan Moraru si Gabi Rusu. Iar locul 3 a fost castigat tot de o animatie, "Ce nu simte Laura", realizata de Andreea Stroea. Avand stiluri de realizare foarte diferite, cele 3 filme au reusit cel mai bine sa transmita in mod memorabil si emotionant mesajul Campaniei pentru sanatatea sanilor: “A promite inseamna a face. Promite ca mergi la control!” Cele mai bune trei filme din concurs au fost recompensate cu premii in valoare totala de 3.000 de euro.
Editia din acest an, desfasurata intre 13 septembrie si 28 noiembrie, a fost cea mai extinsa si mai vizibila de pana acum. Lucrarile din competitie au fost evaluate de 3 jurii: profesionisti din domeniul comunicarii si al filmului (50% din nota finala), publicul prezent in prima zi la proiectia Avon din cadrul Kinofest, de la Muzeul National de Arta Contemporana (20% din nota finala) si publicul larg, care a votat online (30% din nota finala). Cele 3 clasate au fost despartite de diferente foarte mici de punctaj si, ca o confirmare a evaluarii juriilor, juriul profesionistilor si cel al publicului larg au ales aceleasi filme in top 3.
Organizat de AVON Cosmetics Romania, cu sprijinul IQads, concursul a provocat si in acest an realizatorii romani de film (fie ei profesionisti, studenti sau amatori) sa creeze scurtmetraje care sa transmita cat mai memorabil si mai emotionant mesajul campaniei de preventire a cancerului la san, initiate de Avon. Concursul s-a desfasurat in cadrul platformei de creatie The Creator by IQads, iar toate lucrarile finaliste pot fi vazute la adresa http://creator.iqads.ro/avon/inscrieri.
Componenta juriului profesionistilor, care a votat filmele in cadrul proiectiei de la Muzeul National de Arta Contemporana, pe 3 noiembrie a fost urmatoarea: Cristina Zaharia (critic de film, editor Port.ro), Toma Cuzin (actor), Razvan Mihai (producator general ProTV), Claudiu Paun (director de fotografie, producator de film), Alexandra Paun (scenarista, producator de film independent), Mihaela Nita (reprezentant Avon Cosmetics Romania) si Bogdan Condurache (AV producer, IQads)
Campania pentru sanatatea sanilor a fost initiata in 2002 de AVON Cosmetics Romania, sub numele de Campania impotriva cancerului la san, reusind pana in prezent sa educe si sa constientizeze de gravitatea bolii mai mult de 80% din femeile care traiesc in Romania. Mai mult decat atat, fondurile stranse din vanzarea produselor dedicate au fost donate catre fundatii, pentru finalizarea de proiecte precum “Unitatea Diagnostic Mobil - San si Col Uterin”, un spital de oncologie modern in Timisoara si aparatura pentru spitalul oncologic Ion Chiricuta din Cluj.
In 2006, sub deviza “1 din 8 femei”, campania a ilustrat intr-un mod inovativ faptul ca una din opt femei risca sa se imbolnaveasca anual de cancer. Campania a avut un impact foarte puternic, socand prin mesajul direct si a adus rezultate foarte bune in termeni de awareness si vanzare produse dedicate. Din 2007, comunicarea a fost dusa un pas mai departe, pentru a convinge femeile sa mearga la un control medical. Astfel, a fost dezvoltata campania “Afla ca esti bine”, purtand un mesaj care indeamna la actiune, pozitiv.
Din 2010, initiativa primeste un nou nume, Campania pentru sanatatea sanilor, si un mesaj cu atat mai optimist: “A promite inseamna a face. Promite sa mergi la control!”