Primul panel al editiei #37 AdBreak a fost dedicat celei mai discutate campanii a anului: "Noul ROM". Patru reprezentanti ai McCann Erickson, Adrian Botan (Creative Partner), Dinu Panescu (Group Creative Director), Catalin Dobre (Group Creative Director) si Ruxandra Savulescu (Account Director) au povestit cum au gasit conceptul si cum au "pretestat" aceasta campanie care a fost aprobata de client in 5 minute: mergand pe strada cu un mock-up al batonului ROM in amabalaj american si intreband oamenii ce parere au. Botan a subliniat ca au ales simuleze campania, nu sa intrebe consumatorul ce parere are daca s-ar schimba ambalajul, cum stim ca se intampla de obicei in pretestari.
Nu si-au pus nici un moment problema ca romanii nu vor reactiona negativ, dar nici nu se asteptau nici sa reactioneze atat de vehement. Iata cateva dintre replicile lor de la AdBreak:
In paralel, pe ecranele din Music Club a rulat prezentarea de mai jos, care continea conceptul campaniei, executiile, dar si rezultatele campaniei Noul ROM:
Cifre pentru primele 7 zile: 66.000 vizite, 55.000 vizitatori unici, 190.000 vizionari de pagina, 3.700 comentarii pe site, 200 mail-uri direct la companie, 1.200 prieteni, 600 comentarii, 2.700 fani la profiluri anti-Noul ROM, 20.000+ sustinatori cauze anti-Noul ROM, 200 de batoane vandute in prima ora de la aparitie intr-un singur magazin.
Cifre in ultimele 5 zile: 18.000 vizite, 15.000 vizitatori unici, 55.000 vizionari de pagina, 200 comentarii noi pe site, 200 comentarii noi pe Facebook, 300 prieteni noi pe Facebook.