JTI Romania a anuntat intr-o conferinta de presa lansarea campaniei „Contrabanda dauneaza grav societatii”, semnata DRAFTFCB. Ocazie cu care a fost prezentat studiul Novel Research, care estimeaza o pondere de 24,4% a pietei negre in piata tigaretelor, la finele anului.
Mesajul campaniei, realizate de agentia de publicitate DRAFTFCB, este ca fenomenul contrabandei nu afecteaza doar bugetul de stat sau companiile in sine, ci siguranta si calitatatea vietii, prin limitarea resurselor de finantare alocate in acest sens.
Campania se bucura de sprijinul Autoritatii Nationale a Vamilor si are ca obiectiv atentionarea opiniei publice asupra efectelor negative pe care contrabanda cu tigarete le are asupra societatii. Despre componenta educationala a campaniei, Neil Coupland (General Manager, JTI Romania) a declarat: "Contrabanda este o problema grava in Romania. Intr-un climat economic dificil, consumul de produse de contrabanda inrautateste si mai mult lucrurile pentru noi toti. Daca vrem sa revenim la prosperitate economica, atunci trebuie sa fim constienti ca este absolut necesar sa descurajam comertul ilicit. Taxele trebuie platite pentru ca autoritatile sa poata directiona banii in proiecte vitale pentru economie si societate: de infrastructura, investitii in sectoare economice profitabile etc. Comerciantii legali isi vor spori afacerile si vor plati mai mult statului, daca vanzarile lor sunt mai putin afectate de produse ilegale mai ieftine. (...)"
Cu un buget de cateva sute de mii de euro, dupa cum au declarat oficialii companiei JTI, campania se deruleaza in perioada 8 noiembrie -14 decembrie 2010 pe urmatoarele canale: panotaj stradal, print, indoor media, bannere online. Mai exact, conform comunicatului de presa, campania outdoor (1, 2, 3, 4, 5) se desfasoara in Bucuresti si alte sapte orase afectate de contrabanda, constand intr-o serie de cinci imagini afisate in peste 100 de amplasamente. La acestea se adauga si spoturi filmate, difuzate in 43 de statii de metrou si pe 23 de ecrane publicitare din Bucuresti. Presa scrisa nationala (10 cotidiane si saptamanale de mare tiraj) este dublata de o componenta online, prin Internet banners pe sase site-uri. Special pentru aceasta campanie a fost creat Site-ul www.faracontrabanda.ro.
Echipa care a lucrat la campanie din partea DRAFTFCB este formata din: Lavinia Florea - Senior Account Manager, Dragos Radulescu - Creative Director, Wanda Hutira - Art Director, Andreea Paun - Senior Copywriter, Ana-Maria Pascaru - Senior PR Manager, Sorina Pirlea - PR&BTL Director, Andrada Seitan - Business Development Director.
Puteti citi mai multe despre miscarile din piata contrabandei in stirea de pe SMARK.ro.
JTI (Japan Tobacco International) este membra a Grupului Japan Tobacco (JT), producator mondial de produse din tutun. JTI comercializeaza trei dintre cele mai vandute cinci marci la nivel mondial: Winston, Mild Seven si Camel. Alte marci internationale includ Benson & Hedges, Silk Cut, Sobranie of London, Glamour si LD. Avand sediul central la Geneva (Elvetia), Japan Tobacco International are 25.000 de angajati si operatiuni in peste 120 de tari.
Comentarii
cu cea cu "bugetul de stat" nu sunt de acord, banii aia poate ar intra in buzunarele altora, nu ma conving pe mine sa nu fac contrabanda.
mesajele cu cel mai mare impact mi se pare cele adresat direct cititorului : libertate, mizerie, boala, prostie. bugetul de stat ma lasa rece :)
bv draftfcb