Cum isi alege Virgil Iantu actiunile de endorsement?

Interviu cu Virgil Iantu

IQads: Am descoperit ca ai aparut la un moment dat intr-o reclama pentru vopsea de par Loncolor.

Virgil Iantu:
Uitasem de ea. A fost o propunere interesanta, probabil ca s-au orientat dupa culoarea parului meu si de-acolo a plecat totul :) Am luat cu umor asocierea respectiva si n-a prins rau. Era o campanie cu machete de presa. Eram inconjurat de niste fete cu parul valvoi, vopsit fiecare cu o culoare diferita.

Eu intotdeauna cand ma intalnesc cu agentia sau cu clientul sa discut despre o eventuala campanie de promovare, intotdeauna le spun ca trebuie sa aiba legatura cu mine, cu viata mea de zi cu zi sau cu viata mea profesionala, sa nu fie nimic nenatural, ca sa fie credibil, iar lucrurile sa mearga in mod natural.

Intotdeauna colaborez cand se scrie scriptul pentru campanie, ma implic in proces si cred ca e un principiu pe care ar trebui sa mearga oricine. Nu sunt de acord sa vina clientul si sa spuna “eu vreau asta”, iar agentia sa spuna “asa ramane”, iar tu trebuie sa stai drepti. Pana la urma este vorba de imaginea ta si cu cat esti mai multumit de ce se intampla acolo, cu atat iese mai bine, deci e si in interesul celorlalte doua parti.

IQads: Spre deosebire de macheta Loncolor in care apareau ca "june prim", ai aparut de curand intr-o campanie pentru LG Infinia in postura de tata, altaturi de fetita ta.

Virgil Iantu:
Nu am propus eu sa fiu alaturi de fetitia mea. Nu-mi prea place sa fac asta, dar ei au cerut sa apar alaturi de ea. Desi la inceput am refuzat, pana la urma mi-am spus ca decat sa apar cu alt copil si sa nu fie credibil, prefer sa accept.

IQads: Cat de important a fost ca propunerea venea de la brandul LG?

Virgil Iantu: Eu sunt foarte atent la produs, la calitatea lui, dar mai sunt si alti factori care imi influenteaza decizia. Unul ar fi calitatea productiei. Degeaba faci o reclama cu un continut ok daca rezultatul final, din cauza productiei, e unul prost. Decizia tine de imaginea brandului respectiv, daca vreau sa ma asociez cu acea imagine, daca scriptul e scris in asa fel incat sa aiba legatura cu personalitatea mea, cu felul meu de a fi, cu preocuparile mele. Si foarte important: la filmari, urasc sa se bage clientul. Daca ti-ai luat o agentie care te reprezinta, oamenii de acolo stiu foarte bine cum au gandit reclama; ai un regizor, operatori, deci ai ales niste oameni, lasa-i pe ei, plus ca omul ala (n.r. vedeta) tine si el la imaginea lui si stie foarte bine ce are de facut. Dar cand vine clientul si se baga si are pareri artistice, innebunesc.

IQads: Ti s-a intamplat sa refuzi un brand?

Virgil Iantu:
Da, au fost cateva. Cum am refuzat si productia, asa am refuzat si asocieri. Eu prezint si evenimente ale unor companii si am refuzat sa fac asta in anumite spatii: intr-un mall expus cu multa lume sau pe o scena in nu stiu ce piata…nu ma simt bine, nu ma simt confortabil, mie imi place sa fie totul sub control, sa stiu ca e foarte bine organizat, nu imi place sa existe fisuri si cand ma simt vulnerabil mai bine evit.

IQads: Ai niste branduri de suflet?

Virgil Iantu: N-am asa ceva. Trebuie sa aiba cat de cat legatura cu preocuparile mele. Intamplator, eu sunt pasionat de televizoare, tot ce inseamna tehnica, eu stiu cum apare ceva nou. Nu pot sa zic ca sunt atasat asa de un brand. Pe parcursul anului astuia am fost ambasador Chivas. E un brand cu care m-am imprietenit treptat. Am fost invitat la degustari, lansari… lucrurile au venit firesc. Cei de la Pernod Ricard (n.r. producator Chivas) au spus ca vor sa reprezint imaginea Chivas in Romania. Intamplator, dintre whiskey-uri, pe asta il preferam si inainte de a-i cunoaste.

IQads: Ce presupune contractul de imagine cu Chivas?

Virgil Iantu: Sa bei :) Glumesc. Am avut si o campanie care promoveaza eleganta, cavalerismul, ei au un rafinament specific, pe langa gustul bauturii; se ocupa de lucruri frumoase si mi-a placut.

IQads: Ai facut ceva de-a lungul timpului ca sa-ti construiesti imaginea in mod constient? Sa nu apari la anumite evenimente, cu anumite femei, sa ai anumiti prieteni…

Virgil Iantu: E o regula de bun-simt, asa cum ma comport in viata de zi cu zi incerc sa fiu si in… “show-biz-ul” asta. Eu nu ma simt ca facand parte din show-biz. Sunt invitat la multe evenimente, dar nu ma duc decat acolo unde stiu ca intalnesc pe cineva cu care ma cunosc, cu care am o anumita relatie, cand evenimentul respectiv ma intereseaza; nu ma duc ca sa fiu vazut si sa apar in niste reviste.

IQads: Chiar voiam sa te intreb cum s-a intamplat de viata ta personala n-a aparut in tabloide.

Virgil Iantu: Am evitat sa ma expun eu. Au fost momente cand am vorbit, mai ales cand s-a nascut fetita mea, am fost intrebat si e normal sa se intample asta, dar am evitat. Stiu ca intereseaza, sunt de acord ca trebuie sa existe tabloidele, dar la noi se merge mult prea departe. E firesc ca lumea sa vrea sa afle mai mult decat se vede, dar de multe ori, in tabloide se depaseste limita si se scriu lucruri neadevarate despre tine, murdarindu-ti imaginea. Si cand cineva citeste o mizerie de tabloid, chiar daca el nu crede ce scrie acolo, tot ramane in constiinta lui ce a citit. Tu muncesti pentru a-ti crea o cariera si o imagine buna si e foarte usor sa vina cineva si sa ti-o pateze, cel putin la noi.

IQads: La fel si cu emisiunile pe care le prezinti, de-a lungul timpului ti le-ai ales ca nu care cumva sa te puna intr-o lumina nefavorabila?

Virgil Iantu:
Intotdeauna am fost consultat vizavi de emisiunile pe care le-am prezentat. In perioada asta, am refuzat multe reality-show-uri in care nu cred si pe care nu le-as face niciodata, chiar daca stiu ca niciodata nu trebuie sa spui niciodata :). Cu riscul de a nu aparea in perioada asta, am refuzat. N-as fi eu si n-ar iesi bine.

IQads: Cum afecteaza un reality-show imaginea prezentatorului?

Virgil Iantu:
Am prezentat Big Brother. Ala a fost un show mare, facut cu bani multi si arata bine. Nu era pe gustul meu. Cred ca au fost doua emisiuni care n-au fost pe gustul meu din cate am facut, dar Big Brother a fost o experienta extrem de importanta in tot ce a urmat dupa. Aveam saptamanal 4 ore de live cu neprevazutul acolo, am intrat in emisiuni fara sa am habar de ce va urma in secunda urmatoare. M-am calit si am invatat mult in perioada aia. Era o munca grea – in timpul saptamanii trebuia sa ma documentez cu ce se intampla in casa si se schimbau lucrurile atunci, in secunda aia: “vezi ca nu mai intra materialul ala”, “acum se monteaza”, “tine-i pe astia” etc. Era ceva groaznic, dar totodata am ramas cu ceva bun dupa show-ul asta.

Si am mai prezentat o emisiune la rugamintea postului Prima. A fost primul…sa-i zicem “compromis”, dar nu a fost chiar atat de mare pentru ca n-a fost un lucru urat, doar ca nu era pe gustul meu. “Calendarul Anului” s- a numit. Singurul lucru care m-a facut sa accept e ca se strangeau totusi niste fonduri pentru niste oameni cu probleme. Faceau sedinte foto mai... deosebite. Cu chestia aia n-am vrut sa ma asociez. Am fost la inceput si cand am vazut ce se intampla la shooting am zis ca nu mai intru in materialele acelea. Era contrast intre cazurile prezentate si shooting-urile respective.

IQads: Pentru ca vei vorbi la evenimentul Celebrity Endorsement: cat de riscanta este pentru imaginea unei vedete aparitia intr-un reality-show, tinand cont de faptul ca i s-ar putea dezvalui cu mare usurinta defectele?

Virgil Iantu: Nu stiu ce sa zic, nu prea le urmaresc. Am vazut doar fragmente. Fiecare alege sa faca ce crede. Pentru unii poate ca e bine ca mai apar, neaparand de ceva vreme, altii poate acolo au fost vazuti pentru prima data si spera la ceva, altii poate se joaca; tine de fiecare om in parte, ca nu suntem construiti la fel si nici n-avem aceleasi ganduri.

IQads: Cum ti-ai gestionat imaginea de-a lungul timpului? La inceput erai cunoscut ca back-up singer in trupa lui Stefan Banica Jr. Te-ai hotarat la un moment dat sa iesi din umbra lui... pentru ca acum esti o vedeta la fel de mare ca el.

Virgil Iantu: PR-ul de la Prima, pe vremea cand ma pregateam sa intru sa prezint “Vrei sa fii miliardar?”, a facut o treaba foarte buna, au facut o promovare agresiva. Mi-au spus ca "din momentul asta nu mai poti sa fii plan 2, nu mai poti sa apari pe scena, pentru ca tu o sa apari la tv in prim plan". Eu am spus ca atunci nu mai apar la tv, pentru ca nu am cum sa renunt la scena; eu sunt om de muzica si n-am cum sa nu fac asta. In final am ales sa merg mai departe asa si dupa cativa ani mi-au zis ca e una dintre cele mai bune decizii de imagine pe care le-am facut. Si iara revenim la bun-simt, la ce spuneam la inceput: am luat decizia aceea pentru ca asa am simtit.

IQads: Acum mai canti?

Virgil Iantu: Am colaborari cu Alifantis, acum o sa merg cu Byron la un concert, am mai cantat cu Brenciu, am cantat la un eveniment pentru strangere de fonduri. Mai fac si arnajamente vocale, lucrez acum cu distributia pentru o piesa de teatru a lui Tocilescu, probabil ca la anul va iesi.

IQads: Ce iti place sa faci in timpul liber? Din ce se vede despre tine din presa, cu ce produse te-ar asocia agentiile si clientii?

Virgil Iantu: Cu plapuma. As face o reclama la plapuma":). Cand am timp, imi place sa dorm la pranz, daca as putea sa fac asta zilnic…
Imi place sa ies cu prietenii… eu nu conduc, am un sofer, nu ma atrage foarte tare condusul. Mai ies la aer liber cand am timp, am un loc la Buftea unde e foarte fain, mai plec in strainatate, ma mai plimb. Mai joc fotbal din cand in cand, depinde de perioada. Cand am o perioada foarte plina placerea mea maxima e sa stau acasa. E asa de bine! Ori citesc, ori ma uit la niste documentare foarte faine. Am unul facut de BBC pe blu-ray si in HD, cu animale, insecte si imi place foarte tare.
Imi plac gadgeturile, mi-am luat iPhone4 cand a aparut, am multimedia player, imi plac lucrurile astea.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related